Eredivisie ronde 11

Eredivisie ronde 11


  • Totaal aantal stemmers
    11
  • Opiniepeiling gesloten .

Atreides

Well-known member
Wat verwacht onze Groene Scout tegen het eerste eredivisieduel tussen Twente en Fc Emmen?

Ik kan zelf Twente niet goed pijlen maar gezien vier nederlagen op een rij acht ik Emmen zeker niet kansloos. Wel vervelend dat Bijl die prima in vorm is zich door een schorsing bij het legertje afwezigen voegt. De positie van Bijl zal waarschijnlijk worden overgenomen door Veendorp. Voorin is het wel spannend hoe Lukkien gaat starten. Pena, De Leeuw en Laursen zullen wel spelen, maar boeiend is of Emmen start met Slagveer, de goed ingevallen Arias of recordaankoop Kolargol.

N.B. wel waardeloos dat die gierige Tukkers maar 150 autokaarten toestonden en geen treinvervoer....
 

erka

Well-known member
Volgens mij zelfs de eerste competitiewedstrijd ooit tussen Twente en Emmen. Toen Twente in de jaren 80 een jaartje Eerste Divisie (83-84) speelde, was Emmen er nog net niet bij (vanaf 85-86)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zoblakend is de vorm bij Ajax ook niet. Als ze winnen zal het wel weer iets van 2-0 ofzo worden. Of ze beginnen met dezelfde instelling als tegen RKC en krijgen per ongeluk een Feyenoord in Porto modus tegen zich.
Okay, die kans is klein, maar het wordt wel tijd dat Ajax weer eens echt goed speelt. Lijkt de klassieker me een mooi moment voor.

Zelfs dan weet Feyenoord er zelden een resultaat uit te halen.

Wat is dit Max?

Als Feyenoordsupporter blijf je gewoon hopen op een 0-1

Dat zou helemaal mooi zijn, maar niet erg realistisch.
 

Atreides

Well-known member
Volgens mij zelfs de eerste competitiewedstrijd ooit tussen Twente en Emmen. Toen Twente in de jaren 80 een jaartje Eerste Divisie (83-84) speelde, was Emmen er nog net niet bij (vanaf 85-86)


Klopt! Is zelfs de tweede wedstrijd ooit tussen Emmen en Twente.


Emmen verliest uit toch telkens gewoon kansloos?

Als je bij Utrecht wat meer geluk hebt kun je gewoon winnen, terwijl ook tegen Willem II een gelijkspel een serieuze mogelijkheid is geweest.

Al is het contrast met vorig jaar toen vooral uit punten werden gepakt wel groot.

Zo is dat! Hup Emmen!

:duim::duim::duim:
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat verwacht onze Groene Scout tegen het eerste eredivisieduel tussen Twente en Fc Emmen?

Ik kan zelf Twente niet goed pijlen maar gezien vier nederlagen op een rij acht ik Emmen zeker niet kansloos. Wel vervelend dat Bijl die prima in vorm is zich door een schorsing bij het legertje afwezigen voegt. De positie van Bijl zal waarschijnlijk worden overgenomen door Veendorp. Voorin is het wel spannend hoe Lukkien gaat starten. Pena, De Leeuw en Laursen zullen wel spelen, maar boeiend is of Emmen start met Slagveer, de goed ingevallen Arias of recordaankoop Kolargol.

N.B. wel waardeloos dat die gierige Tukkers maar 150 autokaarten toestonden en geen treinvervoer....

Waarom wil je Twente pijlen? :rumcolaa:

Hup Emmen!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eredivisie ronde 11


Sinds die 10-0 heeft Feyenoord relatief vaak punten gepakt tegen PSV en in dat jaar van die 10-0 was de revanche in De Kuip van negatieve invloed op PSV haar titel aspiraties. Al begreep ik laatst dat PSV in dat jaar sowieso een kansloze kutclub was en sowieso geen kampioen was geworden. Ik neem aan dat Bernardo daarop doelt.
 

zwammy

Well-known member
Met 10-0 vernederd worden en dan blijven zeggen dat jij ervoor gezorgd hebt dat PSV geen kampioen is geworden, dat blijft zelfs na 10 jaar nog leuk :D
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eredivisie ronde 11

Met 10-0 vernederd worden en dan blijven zeggen dat jij ervoor gezorgd hebt dat PSV geen kampioen is geworden, dat blijft zelfs na 10 jaar nog leuk :D

Nou Bernardo haalt het aan. Maar ik kan best ervan genieten als we weer eens van PSV winnen. Over het algemeen is een Feyenoord - PSV leuker dan een Feyenoord - Ajax.
 

Atreides

Well-known member
Valentijn heeft een nieuw slachtoffer. Het mag geen verassing zijn dat het weer een 'Tukker' betreft.

Jonge Garcia onder zware druk bij Twente

Door Jeroen Kapteijns
Vandaag, 08:30 in VOETBAL

ENSCHEDE - Gonzalo Garcia, de op ??n na jongste trainer in de Eredivisie, merkt na een vliegende start met FC Twente de afgelopen weken wat het trainersvak ??k inhoudt. Na vier nederlagen op rij is de druk voor het thuisduel met FC Emmen van vanavond gigantisch. ,,We moeten geloof hebben in wat we doen en niet twijfelen”, predikt de Uruguayaan aan de vooravond van het belangrijke duel.
coach Gonzalo Garcia of FC Twente during Sparta - Fc Twente NETHERLANDS, BELGIUM, LUXEMBURG ONLY COPYRIGHT BSR/SOCCRATES voetbal half length ORG XMIT: 191005ES59887.jpg

coach Gonzalo Garcia of FC Twente during Sparta - Fc Twente NETHERLANDS, BELGIUM, LUXEMBURG ONLY COPYRIGHT BSR/SOCCRATES voetbal half length ORG XMIT: 191005ES59887.jpg

Ⓒ BSR Agency

Met het oog op het voortbestaan van de club m?est FC Twente vorig seizoen promoveren en mag de club dit seizoen absoluut niet degraderen. Opmerkelijk genoeg zijn beide missies door de club uit Enschede in handen gelegd van beginnende hoofdtrainers. Waar Marino Pusic, de trainer die FC Twente vorig seizoen naar de titel in de Keuken Kampioen Divisie leidde, nog wel kon bogen op een jarenlange ervaring in tal van andere trainersfuncties, is Garcia een onvervalste rookie. Na slechts twee seizoenen als assistent bij respectievelijk Esbjerg en FC Twente is hij doorgeschoven door technisch directeur Ted van Leeuwen.

De pas 36-jarige trainer uit Montevideo oogstte dit seizoen aanvankelijk veel lof voor het attractieve, verzorgde en gedurfde voetbal dat FC Twente onder zijn leiding op de mat legde. De Uruguayaan was met zijn ontspannen voorkomen en casual kledingsmaak een fris gezicht in het trainersgilde, liet zijn ploeg leuk voetballen en werd intern gewaardeerd om zijn trainingsmethoden en de goede sfeer in de kleedkamer.

Sneller dan verwacht zijn er de eerste barstjes in het ideaalplaatje. ,,Nou komen er ook andere dingen bij kijken. Er zijn niet zo heel veel trainers die goed met druk om kunnen gaan als het wat lastiger wordt”, beseft Jan van Dijk, die zelf kan bogen op een jarenlange ervaring als hoofdtrainer en in die hoedanigheid bij VVV-Venlo een seizoen lang Gonzalo als speler onder zijn hoede had.
Jan van Dijk als trainer van VVV.

Jan van Dijk als trainer van VVV.

Ⓒ ANP

Van Dijk heeft zich erover verbaasd, dat Gonzalo ?berhaupt in het trainersvak is opgedoken. ,,Ik had nooit verwacht dat hij trainer zou worden. Hij was een flegmatieke, intu?tieve speler, die op zijn talent voetbalde en als speler niet zo met het team of het spel bezig was.”

De oude rot in het trainersvak draait er niet omheen, hoe Garcia in zijn ogen de trainersladder zo snel heeft kunnen beklimmen. ,,In deze wereld is het ons kent ons en vriendjes zijn vriendjes. Hij heeft natuurlijk een heel goede band met de technisch directeur Ted van Leeuwen. Zo werkt het een beetje in het voetbal”, aldus de oud-trainer van onder andere FC Groningen en Roda JC.

Zoals velen in de voetballerij staat Van Dijk ervan te kijken, dat FC Twente het in deze situatie heeft aangedurfd met een beginnende trainer. ,,Als je net promoveert en uit een moeilijke financi?le situatie komt dan is het een grote gok om een onervaren trainer voor de groep te zetten. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen en ik weet ook niet exact hoe Gonzalo werkt, maar in algemene zin is dat wel zo. En als je dan toch voor een jonge, onervaren trainer kiest, dan is het in ieder geval verstandig om er een ervaren assistent naast te zetten. Dat is volgens mij ook niet gebeurd”, aldus Van Dijk, die de komende wedstrijden als lakmoesproef ziet voor de beginnende hoofdtrainer. ,,Als alles crescendo loopt, is het veel gemakkelijker om trainer te zijn. Ze hebben leuk voetbal gespeeld en daarmee punten gepakt, maar als je het niet meer kan winnen met leuk voetbal, dan komt het aan op andere kwaliteiten. Ik ben benieuwd hoe hij de zaakjes nu op de rails krijgt na vier nederlagen op rij.”
https://www.telegraaf.nl/sport/1914951956/jonge-garcia-onder-zware-druk-bij-twente

Die timing is echt prima.
 

zwammy

Well-known member
Nou Bernardo haalt het aan. Maar ik kan best ervan genieten als we weer eens van PSV winnen. Over het algemeen is een Feyenoord - PSV leuker dan een Feyenoord - Ajax.

Oh, ging niet specifiek om jou. Maar ziet het elke keer bij een 10-0 post overal. De thuiswedstrijd was de reden dat ze geen kampioen werden. Dat gelul om de 10-0 maar te maskeren. Heerlijk is dat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oh, ging niet specifiek om jou. Maar ziet het elke keer bij een 10-0 post overal. De thuiswedstrijd was de reden dat ze geen kampioen werden. Dat gelul om de 10-0 maar te maskeren. Heerlijk is dat.

Staat mij wel bij de terugwedstrijd toch een behoorlijke domper voor PSV was, maar ik weet niet of je ergens nog ranglijsten per speelronde kan terugvinden.
 
Bovenaan