Eredivisie ronde 10

Wie wint de topper?

• Totaal aantal stemmers
    6

JMD

Well-known member
Feyenoord is wat mij betreft de favoriet aanstaande zondag. Zij staan immers bovenaan de competitie. Ik ga er vanuit dat PSV na de masterclass tegen Napoli er weer te makkelijk over gaat denken en zo Feyenoord in de kaart gaan spelen.
Feyenoord is altijd favoriet in de Kuip (net als dat wij dat in elk competitieduel in het Philips zijn), maar het wordt een mooie pot zondag. De laatste 4 jaar verloren we er niet (2x gelijk (late gelijkmakers Feyenoord) en 2x winst), de laatste keer dat PSV 3x op rij won in de Kuip is begin jaren 80. Toen verloor PSV 8x op rij niet, de 9e keer was ironisch genoeg juist de eerste nederlaag (het was al maart) van dat seizoen (1987/1988).

PSV wordt de laatste weken steeds beter, ben benieuwd hoe wij ons nu verhouden tov Feyenoord, dat juist dit seizoen heel stabiel is (en de uitglijders bewaart voor Europa), maar toch soms ook wel lastig wint. Bij winst komen we in punten naast Feyenoord (bij winst met 2 of meer doelpunten verschil nemen we zelfs de koppositie over), verlies daarentegen brengt het gat al naar 6 punten. Met nog 24 duels te gaan is er dan natuurlijk nog alles mogelijk, maar dan is er wel al een gaatje en mag je de komende weken (AZ uit, Heerenveen uit, Utrecht uit (PSV speelt in de eerste seizoenshelft tegen de top 10 van vorig seizoen alleen thuis tegen Ajax en Go Ahead)) niks meer laten liggen.

PSV heeft nu het voordeel dat andere clubs hadden in de jaren dat wij EL speelden, dus vol bij de strot grijpen en niet meer loslaten as zondag svp.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Wow Heerenveen geeft het weg in blessuretijd
Voor de zoveelste keer al dit seizoen, al de vierde of vijfde keer. En hoe dat nu mis gaat is wel helemaal waardeloos.
Zelf ingooien en de bal zo verspelen, zeker als je al zo vaak punten in de slotminuten verspeelde, ongelofelijk.

stc

Well-known member
Feyenoord is altijd favoriet in de Kuip (net als dat wij dat in elk competitieduel in het Philips zijn), maar het wordt een mooie pot zondag. De laatste 4 jaar verloren we er niet (2x gelijk (late gelijkmakers Feyenoord) en 2x winst), de laatste keer dat PSV 3x op rij won in de Kuip is begin jaren 80. Toen verloor PSV 8x op rij niet, de 9e keer was ironisch genoeg juist de eerste nederlaag (het was al maart) van dat seizoen (1987/1988).

PSV wordt de laatste weken steeds beter, ben benieuwd hoe wij ons nu verhouden tov Feyenoord, dat juist dit seizoen heel stabiel is (en de uitglijders bewaart voor Europa), maar toch soms ook wel lastig wint. Bij winst komen we in punten naast Feyenoord (bij winst met 2 of meer doelpunten verschil nemen we zelfs de koppositie over), verlies daarentegen brengt het gat al naar 6 punten. Met nog 24 duels te gaan is er dan natuurlijk nog alles mogelijk, maar dan is er wel al een gaatje en mag je de komende weken (AZ uit, Heerenveen uit, Utrecht uit (PSV speelt in de eerste seizoenshelft tegen de top 10 van vorig seizoen alleen thuis tegen Ajax en Go Ahead)) niks meer laten liggen.

PSV heeft nu het voordeel dat andere clubs hadden in de jaren dat wij EL speelden, dus vol bij de strot grijpen en niet meer loslaten as zondag svp.
Ik weet het nog niet zo of PSV daadwerkelijk hier gaat winnen.

Ik ben benieuwd hoe het zit met die rustperiode. PSV heeft 48 uur meer rust, maar de wedstrijd was natuurlijk intensief voor PSV. Ik weet niet in hoeverre dat meespeelt met de rustperiode.
Wat wel in het voordeel is, is dat de PSV spelers woensdag en donderdag al hadden om zich voor te bereiden op de wedstrijd van zondag, terwijl Feyenoord nog bezig was met de wedstrijd van Donderdag.

Beide teams hadden geen reistijd vanuit het buitenland, dus beide konden meteen rusten na de wedstrijd.

Maar ik weet niet na hoeveel dagen je weer als voetballer een topprestatie kan leveren als je bv dinsdag 100% hebt gegeven.

Miramar

Well-known member
Het zal wel van deze tijd zijn dat er vooral veel gerust moet worden en cijfermatig wordt dat allemaal bijgehouden in schema's. Maar ik vind het vooral een hoop geklaag terwijl er miljoenen betaald worden voor verwende gasten.

Wielrenners mogen klagen...

JMD

Well-known member
Het zal wel van deze tijd zijn dat er vooral veel gerust moet worden en cijfermatig wordt dat allemaal bijgehouden in schema's. Maar ik vind het vooral een hoop geklaag terwijl er miljoenen betaald worden voor verwende gasten.

Wielrenners mogen klagen...
Amen.

stc

Well-known member
De volgende officials zijn morgen aangesteld om de wedstrijd in de Kuip tot goede banen te leiden.

Wedstrijdnummer: 74
Scheidsrechter: A.W. Lindhout
Assistent Scheidsrechter: R. Honig
Assistent Scheidsrechter: J. Balder
Vierde official: A. Bos
VAR: D.J Higler
AVAR: H.D. Fikkert

erka

Well-known member
1-2 gebleven, alweer een uitwedstrijd gewonnen! Het moet niet gekker worden. Goed doodgemaakt op het eind.

Zullen vast nog wel tegen zeperds aanlopen maar dit kan een mooi seizoen worden.

stc

Well-known member
Ze hebben hem een driejarig (!!) contract gegeven. Ontslag is onbetaalbaar. Wat een wanbeleid.
Hij kan ook de eer aan zichzelf houden. Aan de andere kant heeft de technische zaken de trainer deze selectie gegeven. Dit betekent dat misschien deze selectie niet voldoet aan het eredivisie niveau waaraan de heer Sibum niets kan doen.

JMD

Well-known member
Wow, wat een counter van Groningen 🤩 , Peersman die onderschept in eigen strafschopgebied en m dan over aantal schijven zelf afmaakt. 0-2
Fraaie aanval idd. En hoe die assistent daar buitenspel in ziet is me een raadsel.

stc

Well-known member
Opstelling Ajax: Pasveer; Rosa, Itakura, Sutalo, Baas; McConnell, Taylor, Gloukh; Moro, Weghorst, Godts.

Bovenaan