Eredivisie Draft

Batigoal

Well-known member
Goede keus PES5! Kanon wordt inderdaad weleens vergeten, maar is een uitstekende centrumverdediger.

banshee

Member
Ik heb nog ??n... Banshee heeft hopelijk een andere :)

Weet je wat lastig is.... de blessures die sommige spelers afgelopen seizoen hebben gehad.
Jan Arie van der Heijden is een prima speler, die niet zou misstaan in welke opstelling dan ook.
Eric Botteghin is er nog zo eentje... Prima verdediger die vorig seizoen ook scoorde.
En wat dacht je van Ron Vlaar. Prachtmentaliteit... maar ook geveld door blessures dit seizoen.

Of kies ik voor W?ber ? Die zat vaker bij de selectie, maar ja, die heeft niet echt een sterk seizoen gedraaid....

Of onze vriend Pantelis Chatzidiakos... veel meer gespeeld, degelijke verdediger...

Of kies ik toch die ene gast die hier nog niet bij staat, maar wel 33 duels heeft gespeeld dit seizoen... alleen niet voor een topclub...

pfff, keuzes keuzes keuzes...

Abubakari

Well-known member
Ik heb een aantal multifunctionele spelers in mijn team, zo kan Daby zowel links als rechtsback spelen, vd Maarel rechtsback en in het centrum, Viergever linksback en in het centrum, Frenkie de Jong in de verdediging en op het middenveld (of als schakel er tussen), mijn middenvelders zijn allemaal technisch begaafde spelers die scorend vermogen hebben maar zich ook niet te groot voelen om een stapje extra te zetten. En voorin heb ik de topscorer/speler met de meeste assists samen met een Spaanse furie. In de opstelling die ik in mijn hoofd had was het of 442 of 433 en dus heb ik nog eens in het lijstje met MVP gekeken en daar vond ik nog een linksback met 3 goals en 3 assists. Best genoch, kom er maar bij Kostas Tsimikas.
Foto_VI_Images.jpg

Ziet het er bij mij zo uit:
Neem aan dat 4 4 2 een gelegitimeerde eredivisie opstelling is.

------------Bizot

Dabo--vd Maarel--Viergever--Tsimikas

-----------F de Jong

Gustafson--Toornstra--El Khayati

------Jahanbakhsh-- Sol

zwammy

Well-known member
Banshee en Satyr mogen wel eerst, heb dadelijk geen tijd en moet toch een keeper hebben. Gooi ik mijn keeper, opstelling en motivatie er vanavond wel op.

Unregistere

Well-known member
Ik weet denk ik welke speler Unregistere bedoelt.

Hij is nog steeds niet gekozen. Al vallen er nu wel een paar anderen weg uit het schaduwteam, want daar had ik Kanon en Tsimikas ook nog tussen staan.

Denk dat de speler die ik bedoel gaat overblijven dus. Of er komt nog een verrassing bij de laatste picks.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Volgens mij weet ik ook wie Unregistere bedoeld... ga eens kijken of ik die kan inpassen.

banshee

Member
Dan ook voor mij de laatste speler. Mijn backs zijn redelijk jong; Ouwejan is 21 en Kristensen is 20. Zet ik naast Isimat een "oude, geblesseerde rot" (rijtje Botteghin / Vlaar), of kies ik voor een speler die nagenoeg alles gespeeld. Het gaat erom dat we een team samenstellen dat een goeie mix van alles is; talent, scorend vermogen, speelminuten, goede posities, "goede statistieken", doorzettertjes, technisch begaafde spelers, blessurevrij, steady keepers enz...

Dan kom ik uit bij Mike te Wierik

ts_15ca632a6e7a135248fac764435c424e.JPG

1: Maasveld: De Ligt, Neres, Van de Beek, Haps, Mount, Mokhtar, Veltman, Dolberg, St. Juste, Bacuna, Boer
2: Jamel: Van Persie, Unnerstall, Tagliafico, Dumfries, Sandler, Ayoub, Kuwas, Ramselaar, Miazga, Manu Garcia, Koopmeiners
3: Pascallovic: Ziyech, Schwaab, Berghuis, Kashia, Vilhena, Padt, Brenet, Idrissi, Schone, Ebuehi, Huntelaar
4: PES5: Lozano, Jorgensen, El Ahmadi, Kluivert, Van Beek, Thomas, Svensson, Doan, S.Wuytens, Jensen, Kanon
5: Abubakari: Jahanbakhsh, Bizot, F de Jong, Sol, Toornstra, El Khayati, Viergever, V/d Maarel, Gustafson, Dabo, Tsimikas
6: zwammy: Angelino, Til, Linssen, Saymak, Johnsen, W. Janssen, Rienstra, Ehizibue, Namli, Mari, [keeper]
7: Banshee: Van Ginkel, Onana, Bergwijn, Pereiro, L. de Jong, Isimat-Mirin, Midtsjo, Ouwejan, Kristensen, Leemans, Te Wierik

8: Satyr: Zoet, Arias, Weghorst, Labyad, Hendrix, v/d Streek, H?egh, van Polen, Zeneli, ?degaard

zwammy

Well-known member
Ik heb eigenlijk de hele draft getwijfeld tussen twee keepers, en het grappige is dat ze nog beiden niet zijn gekozen. Dat maakt het wel ietwat lastiger dan dat er ??n gekozen was. Op zich hebben we qua keepers een beetje een raar seizoen. Je hebt er 2 van buitencategorie eredivisie, 1 die een heel goed jaar gedraaid heeft en daarom zeer geliefd is. Je hebt een stel of 5 braskloten en een keeper of 6 die aan elkaar gewaagd zijn. Nu had ik eigenlijk Mattijs Branderhorst in gedachten omdat ik vind dat hij een hele goede indruk gemaakt heeft alleen raakte hij weer vrij snel geblesseerd en had maar 20 wedstrijden gespeeld. Ik vind zelf dat ik een team moet draften dat wel genoeg wedstrijden heeft gespeeld en ik vind 20 wedstrijden voor een keeper te karig. Daarom kies ik voor een keeper die vaak verguist is maar toch een heel goed jaar gekeept heeft. Misschien ook hierdoor dat zijn club nog in de race is voor een europees ticket, wie zou het zeggen. Mijn keeper is: Bram Castro

2ft6_3124EK_l.jpg

Opstelling komt vanavond.

Maasveld

Well-known member
Haha, voor mij was het dus Boer of Branderhorst. Ik ben fan van die 2de, maar de ervaring van Boer gaf de doorslag.

Abubakari

Well-known member
Wat is straks de bedoeling? Dat je alle teams punten geeft van 8 tot 1 (voor jezelf toch?). Per team ook een korte motivatie (1 of 2 zinnen?

Maasveld

Well-known member
Wat is straks de bedoeling? Dat je alle teams punten geeft van 8 tot 1 (voor jezelf toch?). Per team ook een korte motivatie (1 of 2 zinnen?
Eerst mag ieder zijn team toelichten, daarna de punten insturen naar JMD. Niet specifiek een toelichting per team, dat wordt na de uitslag door sommigen wel gedaan.

Bovenaan