Eredivisie Draft

PES5

Administrator
Forumleiding
De volgorde:

1: Maasveld
2: Jamel
3: Pascallovic
4: PES5
5: Abubakari
6: zwammy
7: Banshee
8: Satyr

Maasveld

Well-known member
Zonder echte uitblinkers is het toch lastig om als eerste een speler te kiezen. Niet alleen de intrinsieke kwaliteiten van een speler tellen mee, maar ook de kwaliteiten ten opzichte van de zijn concurrenten. Dit in ogenschouw nemende heb ik uiteindelijk besloten om te gaan voor Matthijs de Ligt.

Foto-Pro-Shots-Joep-Leenen.jpg

Kwam vorig jaar als een komeet uit de startblokken en maakte als 17-jarige veel indruk in met name de Europa League. In no-time maakte hij ook zijn debuut in Oranje, wat helaas desastreus verliep. Na een wat mindere periode heeft hij zich nu echter ontpopt tot de verdedigingsleider en reserve-aanvoerder van Ajax. Hij heeft eigenlijk alle kwaliteiten die een verdediger nodig heeft. Daarnaast kan hij met zijn voetballende kwaliteiten goed mee inschuiven en is ie dikwijls gevaarlijk met standaardsituaties. Ondanks dat ie nog altijd slechts 18 jaar is, voetbalt hij alsof ie al 10 jaar mee. Dankzij zijn uitstekende mentaliteit staat het eigenlijk buiten kijf dat deze jongen zich binnen afzienbare tijd gaat nestelen in de wereldtop.

1: Maasveld: De Ligt
2: Jamel

Jamel

Administrator
Forumleiding
In het begin van de Draft is het altijd even zoeken. Ik maak zet in een word document verschillende systemen neer en koppel daar rijtjes met spelers aan. Zo ontstaat er voor mij een helder beeld welke posities ik eerst moet bezetten voordat alle goeie spelers weg zijn en welke posities ik nog even kan laten, omdat keuze twee en drie ook nog prima zijn.

Het heeft mijn voorkeur om voor de aller eerste keuze een speler te kiezen die op meerdere posities inzetbaar is. En dan blijkt dat je als tweede mag kiezen en dat een absolute wereldtopper, de enige wereldtopper in de huidige eredivisie, nog beschikbaar is. Dus ik kies uiteraard voor Robin van Persie.

rvp-header-1403360495.jpg

Behoeft deze man nog uitleg? Wel ja, want het blijft indrukwekkend om wat cijfertjes van die man op te noemen.
- Topscorer aller tijden van het Nederlands elftal met 50 goals uit 102 interlands
- Tweevoudig topscorer van de Premier League. Eerlijk verdeeld over zijn dienstjaren bij Arsenal en Manchester United
- Maker van ??n van de meest iconische doelpunten in de geschiedenis van het mondiale voetbal, The Flying Dutchman
- De eerste speler ooit die nog tijdens zijn actieve loopbaan een tribune naar hem vernoemd kreeg
- Sinds zijn terugkeer bij Feyenoord maakt de man elke 53 minuten een goal en leverden 6 van zijn 7 pogingen op doel een doelpunt op

De cijfers zijn duizelingwekkend, maar een ieder die hem dit seizoen heeft zien voetballen ziet dat hij nog steeds met afstand de meest begaafde speler van de eredivisie is. En bovendien kan hij ook met zijn ervaring een grote rol spelen in de verder steeds jonger wordende eredivisie. Kortom, ik ben zeer blij met mijn keuze!

2: Jamel: Van Persie

Pascallovic

Well-known member
Ik houd het lekker simpel. Een hoop kenners noemen hem de beste speler van de Eredivisie. Qua statistieken creeert hij de meeste kansen, geeft hij de meeste assists, verricht hij de meeste dribbels, verricht hij de meeste schoten en geeft de meeste passes van de gehele Eredivisie. Dan hoor je hem zo vroeg mogelijk te kiezen als je de kans hebt. Hakim Ziyech is zijn naam.

10d54332adc345456099c0541e6d6431.jpg

3: Pascallovic: Ziyech

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik ga voor de man die hier na de zomer waarschijnlijk niet meer speelt. D? revelatie van de eredivisie van dit seizoen is Hriving Lozano. Temperamentvol, maar oh zo talentvol. Bovendien gaat hij met Mexico naar het WK en is daar ook ??n van de blikvangers van de nationale ploeg. Zijn volgende bestemming zal ongetwijfeld eentje van de clubs van het allerhoogste niveau van Europa zijn. Dat geeft wel aan hoeveel kwaliteiten deze aanvaller heeft.

694

Hij zal de linkerflank in mijn team gaan bezetten. Hij kan scoren, assists geven en heeft een goede actie en dito schot. Hirving Loazano is mijn eerste speler.

4: PES5: Lozano

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Uit de doos denken, kent u die uitdrukking? Ik moest daaraan denken toen ik niet voor een speler van de traditionele top 3 koos maar iemand anders als de beste aanvaller van de eredivisie koos. De cijfers zeggen niet altijd alles, koning intikker kan topscorer worden. Maar mijn topscorer is iemand die geen intikkers maakt maar mooie goals. Liet woensdag nog even een staaltje van zijn kunnen zien tegen Vitesse, balgevoel, precisie en sierlijkheid. Hij is sinds deze week topscorer en op de assist ranglijst staat ie tweede, goede cijfers in combinatie met een fraai gevoel voor de bal. Niet de Mexicaan met de losse handjes maar deze Prins van Persi? (niet te verwarren met Robin van Persie) is voor mij de revelatie. Geen spits maar een rechtsbuiten. Des te knapper dat ie behalve dat ie hoog op de assist ranglijst staat ook nog topscorer is. Maar vooral gekozen omdat ie de ranglijst aanvoert van spelers die de meeste mooie goals gemaakt hebben. Alireza Jahanbakhsh staat bij mij rechts voorin.

694

5: Abubakari: Alireza Jahanbakhsh

Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Logische naam. Stond zeker bij mijn lijstje als eerste keuze mocht ik wat later aan de beurt geweest zijn.

zwammy

Well-known member
Er is ??n speler van NAC die sowieso in het beste elftal van het jaar terecht zal komen. Ik zal dan een ontzettende flapdrol zijn als ik hem niet koos. 2x talent van het jaar gekozen en meedere malen in het elftal van de week. Jos? ?ngel Tasende

angelino.jpg

Veruit de beste speler die ik ooit in een NAC shirt heb gezien en ik ben ervan overtuigd dat hij de absolute top kan halen, in de winter wilde PSV hem halen maar schrok van de prijs die er inmiddels opstaat.

: Maasveld: De Ligt
5: Abubakari: Alireza Jahanbakhsh
6: zwammy: Angelino

Unregistere

Well-known member
Ik had nu al een keepersstrijd verwacht eigenlijk. Degene die pakweg als vijfde een keeper moet gaan kiezen, is straks al bijna de sjaak. Maar mooie eerste opties hoor.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik had nu al een keepersstrijd verwacht eigenlijk. Degene die pakweg als vijfde een keeper moet gaan kiezen, is straks al bijna de sjaak. Maar mooie eerste opties hoor.

Hah, er zijn maar twee goede opties en ik heb er dus ??n. Ik word sowieso 1e of 2e, want de rest komt met Bizot, Jensen of Padt aan zetten #losers

Bovenaan