In het begin van de Draft is het altijd even zoeken. Ik maak zet in een word document verschillende systemen neer en koppel daar rijtjes met spelers aan. Zo ontstaat er voor mij een helder beeld welke posities ik eerst moet bezetten voordat alle goeie spelers weg zijn en welke posities ik nog even kan laten, omdat keuze twee en drie ook nog prima zijn.
Het heeft mijn voorkeur om voor de aller eerste keuze een speler te kiezen die op meerdere posities inzetbaar is. En dan blijkt dat je als tweede mag kiezen en dat een absolute wereldtopper, de enige wereldtopper in de huidige eredivisie, nog beschikbaar is. Dus ik kies uiteraard voor
Robin van Persie.
Behoeft deze man nog uitleg? Wel ja, want het blijft indrukwekkend om wat cijfertjes van die man op te noemen.
- Topscorer aller tijden van het Nederlands elftal met 50 goals uit 102 interlands
- Tweevoudig topscorer van de Premier League. Eerlijk verdeeld over zijn dienstjaren bij Arsenal en Manchester United
- Maker van ??n van de meest iconische doelpunten in de geschiedenis van het mondiale voetbal, The Flying Dutchman
- De eerste speler ooit die nog tijdens zijn actieve loopbaan een tribune naar hem vernoemd kreeg
- Sinds zijn terugkeer bij Feyenoord maakt de man elke 53 minuten een goal en leverden 6 van zijn 7 pogingen op doel een doelpunt op
De cijfers zijn duizelingwekkend, maar een ieder die hem dit seizoen heeft zien voetballen ziet dat hij nog steeds met afstand de meest begaafde speler van de eredivisie is. En bovendien kan hij ook met zijn ervaring een grote rol spelen in de verder steeds jonger wordende eredivisie. Kortom, ik ben zeer blij met mijn keuze!
1: Maasveld:
De Ligt
2: Jamel:
Van Persie
3: Pascallovic
4: PES5
5: Abubakari
6: zwammy
7: Banshee
8: Satyr