Totaal geen idee hoe Feyenoord ervoor staat. We hadden een vrij desastreuze voorbereiding, maar dat kan ook wel verklaard worden door de vele personeelswisselingen. Met Sinisterra, Malacia, Til, Nelson, Dessers en Til vertrokken veel spelers die afgelopen seizoen basisspeler waren. Tel daar de blessures van Trauner en Kokcu bij op en er blijft wel heel weinig over van het elftal wat de Conference League finale speelde. Ook duurde het vrij lang voordat er vervangers werden aangetrokken en tot op dit moment is Feyenoord nog steeds niet klaar. De huidige selectie moet nog versterkt worden met twee linksbacks en een buitenspeler. En als je de berichten mag geloven, is er momenteel concrete interesse in Aursnes en Senesi. Als die gaan, zullen daar ook weer vervangers voor komen.
Vertrokken: Sinisterra, Malacia, Til, Nelson, Dessers, Til, Sandler en Hendriks.
Nieuw: Timber, Dilrosun, Gimenez, Szymanski, Danilo, Idrissi, Rasmussen, Taabouni en Wieffer.
Negen nieuwelingen (and counting). Er vanuit gaande dat er voor zondag niets meer op de transfermarkt gaat gebeuren, denk ik dat dit de opstelling wordt tegen Vitesse.
Bijlow
Geertruida - Trauner - Senesi - Rasmussen
Aursnes
Toornstra - Timber
Jahanbakhsh - Danilo - Idrissi (Dilrosun?)
Wissels: Janssen, Marciano, Pedersen, Valk, Hendrix, Kleijn, Szymanski, Taabouni, Bassett en Walemark.
Kokcu is op de weg terug en kan zondag waarschijnlijk invallen. Dilrosun is een vraagteken, was eergister niet op de training. Gimenez moet zijn visum nog regelen, dus die is er niet bij. Met een degelijke linksback erbij en iedereen fit/inzetbaar staat er best een aardige groep, vind ik. Al gaat het tijd nodig hebben voor de automatismen erin geslepen zijn. En zogezegd is het zeer onwaarschijnlijk dat deze groep bij elkaar blijft.
Kortom, veel onzekerheden. Ik durf er dan ook geen voorspelling aan te wagen. Het is denk ik van cruciaal belang dat we augustus qua resultaten redelijk door komen. Mooi zal het allemaal niet worden, maar hopelijk kunnen we de punten sprokkelen via individuele acties en/of standaardsituaties.