Eredivisie 22-23, hoe staan we ervoor?

Abubakari

Well-known member
Feyenoord heeft toch gewoon een selectie waarmee je minimaal driekwart van de tegenstanders makkelijk moet kunnen verslaan? Ik snap dat angstige gedoe niet zo hoor. Sowieso zeggen voorbereidingen toch nooit zo veel? Hoop geëxperimenteer, wordt alleen de trainer wijzer van.
 
  • Leuk
Waarderingen: JFK

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord heeft toch gewoon een selectie waarmee je minimaal driekwart van de tegenstanders makkelijk moet kunnen verslaan? Ik snap dat angstige gedoe niet zo hoor. Sowieso zeggen voorbereidingen toch nooit zo veel? Hoop geëxperimenteer, wordt alleen de trainer wijzer van.

Sterker nog, zou goed kunnen dat we per saldo eind augustus sterker zijn geworden. Komen er nog wat spelers bij ook. Je hebt nu opeens voorin en op het middenveld wat opties. Vorig jaar waren we wel erg afhankelijk van Sinisterra en als er een middenvelder afwezig was sloeg de paniek ook toe. Alleen nog Senesi en Malacia goed vervangen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Feyenoord heeft toch gewoon een selectie waarmee je minimaal driekwart van de tegenstanders makkelijk moet kunnen verslaan? Ik snap dat angstige gedoe niet zo hoor. Sowieso zeggen voorbereidingen toch nooit zo veel? Hoop geëxperimenteer, wordt alleen de trainer wijzer van.
Precies.

Alle posities, op linksback en lcv na, dubbel en dwars bezet.
 

stc

Well-known member
Ik heb zo'n gevoel dat dit seizoen zowel bovenin als onderin veel passie, strijd, goed of slecht voetbal en spanning gaat brengen. Waar sommige clubs 'minder' lijken te zijn geworden hebben aantal andere clubs zich goed versterkt wat de strijd in de competitie ten goede brengt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb zo'n gevoel dat dit seizoen zowel bovenin als onderin veel passie, strijd, goed of slecht voetbal en spanning gaat brengen. Waar sommige clubs 'minder' lijken te zijn geworden hebben aantal andere clubs zich goed versterkt wat de strijd in de competitie ten goede brengt.

En wat is in jouw optiek de ideale opstelling van PSV en moet er nog wat bij?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat de meeste clubs de komende tijd veel punten pakken omdat de tegenstander nog niet compleet is, hun trainer nog naar de juiste formatie zoekt, er nieuwe spelers ingepast moeten worden, nieuwe spelpatronen nog niet zijn ingeslepen of spelers wedstrijdritme moeten opdoen.
Wat is de beoogde basis van Fortuna?
 

fortuna1987

Well-known member
Wat is de beoogde basis van Fortuna?
Ik vermoed dat die er in grote lijnen uitziet als de opstelling van afgelopen zaterdag, met alleen voorin enkele wijzigingen:

Van Osch
Tirpan-Guth-Siovas-Cox
Duarte-Erdogan
Ferati (hier hopen ze nog altijd op Bassett)
Cordoba-Yilmaz-Seuntjens

Zou dus ten koste gaan van Noslin en Gladon, jammer voor die jongens want die hebben een prima voorbereiding gedraaid.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Jamel

Administrator
Forumleiding
Precies.

Alle posities, op linksback en lcv na, dubbel en dwars bezet.
Feyenoord heeft toch gewoon een selectie waarmee je minimaal driekwart van de tegenstanders makkelijk moet kunnen verslaan? Ik snap dat angstige gedoe niet zo hoor. Sowieso zeggen voorbereidingen toch nooit zo veel? Hoop geëxperimenteer, wordt alleen de trainer wijzer van.
11 goeie spelers maakt nog geen goed elftal. Bovendien moeten die jongens zich allemaal eerst maar eens zien te bewijzen. Het heeft altijd tijd nodig om een heel nieuw elftal te smeden. Heeft niks met angst te maken, maar is gewoon realiteit. Als we de eerste maand goed doorkomen, dan kan het ineens snel lopen. Maar loop je tegen een paar zeperds op en loop je direct achter de feiten aan, kan het nog weleens heel frustrerend worden allemaal. Tegelijkertijd is het vertrouwen bij mij zeker wel groot. Met de contouren die ik nu zie ontstaan, durf ik de voorspelling wel aan dat we volgend seizoen absoluut mee gaan doen om de titel. En met een beetje mazzel dit seizoen al.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Jamel

Administrator
Forumleiding
Totaal geen idee hoe Feyenoord ervoor staat. We hadden een vrij desastreuze voorbereiding, maar dat kan ook wel verklaard worden door de vele personeelswisselingen. Met Sinisterra, Malacia, Til, Nelson, Dessers en Til vertrokken veel spelers die afgelopen seizoen basisspeler waren. Tel daar de blessures van Trauner en Kokcu bij op en er blijft wel heel weinig over van het elftal wat de Conference League finale speelde. Ook duurde het vrij lang voordat er vervangers werden aangetrokken en tot op dit moment is Feyenoord nog steeds niet klaar. De huidige selectie moet nog versterkt worden met twee linksbacks en een buitenspeler. En als je de berichten mag geloven, is er momenteel concrete interesse in Aursnes en Senesi. Als die gaan, zullen daar ook weer vervangers voor komen.

Vertrokken: Sinisterra, Malacia, Til, Nelson, Dessers, Til, Sandler en Hendriks.
Nieuw: Timber, Dilrosun, Gimenez, Szymanski, Danilo, Idrissi, Rasmussen, Taabouni en Wieffer.

Negen nieuwelingen (and counting). Er vanuit gaande dat er voor zondag niets meer op de transfermarkt gaat gebeuren, denk ik dat dit de opstelling wordt tegen Vitesse.

Bijlow
Geertruida - Trauner - Senesi - Rasmussen
Aursnes
Toornstra - Timber
Jahanbakhsh - Danilo - Idrissi (Dilrosun?)

Wissels: Janssen, Marciano, Pedersen, Valk, Hendrix, Kleijn, Szymanski, Taabouni, Bassett en Walemark.

Kokcu is op de weg terug en kan zondag waarschijnlijk invallen. Dilrosun is een vraagteken, was eergister niet op de training. Gimenez moet zijn visum nog regelen, dus die is er niet bij. Met een degelijke linksback erbij en iedereen fit/inzetbaar staat er best een aardige groep, vind ik. Al gaat het tijd nodig hebben voor de automatismen erin geslepen zijn. En zogezegd is het zeer onwaarschijnlijk dat deze groep bij elkaar blijft.

Kortom, veel onzekerheden. Ik durf er dan ook geen voorspelling aan te wagen. Het is denk ik van cruciaal belang dat we augustus qua resultaten redelijk door komen. Mooi zal het allemaal niet worden, maar hopelijk kunnen we de punten sprokkelen via individuele acties en/of standaardsituaties.​
Nou, hier klopt niet zo gek veel meer van, hahaha.

Ik zal eind deze week met een update komen. Krankzinnige transferzomer!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Inmiddels het stof neergedaald. Ik denk dat Slot geleidelijk nieuwe spelers gaat brengen. Mede gezien er een aantal echt uit een andere cultuur komen en sowieso erg onervaren zijn.

Ik verwacht in het begin op basis van fitheid en ervaring:

Bijlow; Pedersen, Trauner, Hancko, Bjørkan; Geertruida, Kökcu, Timber; Wålemark, Danilo, Dilrosun.

Bank:

Wellenreuther, Marciano; Benita, Rasmussen, Lopez, Hartman; Szymanski, Wieffer, Naujoks, Taabouni, Bullaude; Gimenez, Paixao, Jahanbaksh en Idrissi.

Neem aan dat Geertruida spoedig naar de rechtsback teruggaat en dat Szymanski in het elftal komt. Ik neem aan dat Gimenez op korte termijn wel een concurrent voor Danilo gaat zijn. Langere termijn wel nieuwsgierig naar Paixao, Wieffer en Bullaude of die zich dusdanig kunnen ontwikkelen dat ze echt gaan aanhaken.

Vorig seizoen was het:

Bijlow; Geertruida, Trauner, Senesi, Malacia; Aursnes, Kökcu, Til; Nelson, Dessers, Sinisterra.

Bank:

Marciano, Cojocaru; Pedersen, Hall, Benita, Sandler, Hendriks; Hendrix, Toornstra, Bassett; Linssen, Wålemark, Jahanbaksh.

Korte termijn ben je natuurlijk zwakker doordat je niet bent ingespeeld en je minder ervaring hebt. Wel zijn we qua keepers er direct op vooruit gegaan. Daarnaast heb je een bredere gelijkwaardige selectie. Daardoor zal je minder verval hebben als er iemand mist, maar uiteindelijk wordt je topniveau natuurlijk wel bepaald door de spelers die er echt bovenuit springen. Sinisterra was echt een vitale speler in die zin. Achterin denk ik dat je uiteindelijk niet heel veel sterker of zwakker zal zijn. Hancko is op het oog een zeer stabiele kracht en Bjørkan heeft wel enige ervaring. Het middenveld mis je vooral Aursnes, maar Til was daarentegen de tweede seizoenhelft erg afwezig. Een domper dat we geen verdedigende middenvelder kunnen hebben vastleggen die er gelijk staat, nu ben je afhankelijk van hoe Geertruida, Timber en Wieffer zich ontwikkelen. Voorin zijn de krachten denk ik wat evenwichtiger verdeeld. Geen van de aanvallers heeft de klasse van Sinisterra tot dusver, maar als er tenminste twee tussen Sinisterra en Nelson in zouden zitten vang je het wellicht wel op. Hopelijk dat Danilo en Gimenez net zo beslissend als Dessers en Linssen kunnen worden. De ervaring en geslepenheid missen ze tot dusver. Op de lange termijn hebben we wel enorm veel stappen gezet. In potentie heb je veel meer spelers waar je straks een transfersom voor kunt verwachten.

Ik verwacht dat we nationaal toch een vergelijkbaar eindresultaat moeten kunnen halen. Dus derde en hopelijk wel wat verder in de beker. Al zou het fijn zijn als we toch PSV voorbij kunnen en die tweede plaats pakken. Ondanks PSV goed uit de transfer startblokken is gekomen, heb ik toch het gevoel dat de selectie van PSV uiteindelijk toch niet zo overdreven goed is. Zeker als bepaalde blessuregevoelige spelers weer hun kwaaltjes hebben en als bij ons de ontwikkeling van het elftal harder gaat dan verwacht, dan liggen er denk ik wel kansen. Slot zal het verschil moeten gaan maken. Naar onderen gekeken heeft FC Twente overigens een goede transferzomer door hun elftal bij elkaar te houden en nog met Steijn en die Griek te versterken. Dat kan uiteraard gevaarlijk zijn, maar die zijn vorig jaar toch wel wat boven zichzelf uitgestegen en hebben nu een verwachtingspatroon te managen. AZ heeft volgens mij wel een goede transferzomer gehad. Midsjo en Wijndal vertrokken, maar hun opvolgers stonden eigenlijk al klaar met Reijnders en Kerkez. Daarnaast hebben ze met Odgaard en Bazoer weer wat klasse erbij gekregen en zou die Belgische verdediger nog kunnen gaan verrassen. Ik ben alleen nog niet helemaal overtuigd van de trainer.

Europees heb je in de EL het voordeel dat je bij de top drie sowieso overwintert. Dus Europese overwintering is toch wel te verwachten. Echt heel ver in het toernooi komen missen we denk ik de geslepenheid en ervaring voor en de absolute klasse van een Sinisterra.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Batigoal

Well-known member
Maar hoe vinden jullie dat als Feyenoorders dat er echt een compleet nieuw team+bank staat? Bij Ajax vind ik het al onwennig dat er zo veel nieuwe namen zijn, maar bij jullie is het geloof ik dubbel zoveel.
 

Hankie

Well-known member
Maar hoe vinden jullie dat als Feyenoorders dat er echt een compleet nieuw team+bank staat? Bij Ajax vind ik het al onwennig dat er zo veel nieuwe namen zijn, maar bij jullie is het geloof ik dubbel zoveel.
Vorig jaar hadden wij ook 6 a 7 nieuwe spelers in de basis, dus ik heb wel vertrouwen in het proces. De komende weken proberen weinig punten te verspelen en dan kan er wat moois gaan ontstaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind het vooral een interessant project. Maar het zijn nog maar drie spelers die in het seizoen 2020/2021 minuten hebben gemaakt en iets van acht die echt vast bij de selectie vorig jaar zaten. Ik heb mede door vorig jaar wel veel vertrouwen in het proces. Wel de handycap van meer buitenlandse en jongere spelers dan vorig jaar. Alleen als je de geschetste basis bekijkt stel je met Hancko en Bjørkan twee spelers op die al relatief veel ervaring hebben en ook duidelijk in het systeem goed meekunnen. Timber en Dilrosun zijn Nederlands en de een heeft in de eredivisie ervaring en de ander in de Bundesliga en Ligue 1. Danilo heb ik mijn twijfels bij, maar die heeft ook al een seizoen meegedraaid in de eredivisie en heeft bij Ajax veel meegetraind. Wålemark heeft al een half jaar kunnen wennen en heeft duidelijk stappen gezet gezien de voorbereiding en de eerste wedstrijden in de competitie. Ik zie deze basis dus wel snel stappen maken. Dat geeft de rest van de selectie dan tijd om aan te haken. We moeten voor het WK zorgen dat we aangehaakt blijven. Dus dicht op PSV en Europees overwinteren. Zwaartepunt ligt na het WK met het vervolg in Europa, een zwaarder eredivisieprogramma en de beker. Tegen die tijd hebben de spelers een half jaar kunnen wennen en die hebben grotendeels tijdens het WK door kunnen trainen. Op dit moment zitten alleen Bijlow, Jahanbakhsh, Szymanski en Gimenez op WK koers. Daar kunnen uiteraard wel een paar spelers bijkomen, maar een groot deel van de selectie zal gewoon in Rotterdam zijn om te trainen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Pascallovic

Well-known member
Tsja hoe staat Ajax er voor?

Keepers
Met Pasveer, Stekelenburg en Gorter heeft Ajax 3 keepers. Pasveer de meest betrouwbare van het stel, dus die is eerste doelman. Gorter heeft zichzelf een brevet van onvermogen opgespeld in de Cruijff schaal, dus die zullen we niet meer zien. Allemaal keepers die geen toekomst hebben voor de langere termijn, dus daar zal iets gaan gebeuren in de winter, of zomer 2023.

Verdediging
Makkelijkste positie achterin is de rechtsbackpositie. 2 keuzes. Sanchez of Rensch. Die laatste zal voorlopig wel de voorkeur krijgen. Centraal achterin zullen Bassey en Timber de voorkeur krijgen. Daarachter heb je opties als Kaplan, Magallan en spelers als Blind, Alvarez en Rensch kunnen daar ook uit de voeten in geval van nood. Op de linksback positie valt er te kiezen tussen Wijndal en Blind. Dat zal Daley wel winnen. Verdedigend houdt het bij beiden niet over. Er zal ook wel gerouleerd worden tussen beiden. Wijndal voorlopig teleurstellend in aanvallend opzicht. Blind - Bassey - Timber - Rensch. Baas kan in geval van nood zoals tegen Utrecht ook nog gebracht worden, zonder door het ijs te zakken.

Middenveld
Veel keuze en variatie mogelijk op het middenveld. Voorlopig lijkt de keuze te vallen op Taylor - Tadic - Alvarez. Daarachter heb je genoeg smaken met Berghuis, Kudus, Klaassen en Grillitsch. Jeugdspelers als Regeer en Fitz-Jim hebben geen enkel perspectief op speelminuten in het eerste. Uitdaging is om iedere speler op het middenveld qua speeltijd tevreden te houden. We zien al dat het nu niet lukt. Tadic zal nog lekker het hele elftal door worden gesleept als er gaten vallen in de aanval.

Aanval
Hoe alles precies in elkaar gaat vallen qua aanval is nog onduidelijk. Bergwijn voorlopig wel vast op links en Brobbey in de spits. Ocampos is erbij gekomen. Het is afwachten of en hoe snel hij in de basis terecht komt op rechts. Anders lijkt Berghuis daar een plekje te krijgen. De reserves zijn afwachten. Bij elke wissel in de aanval kan ook met Tadic worden geschoven. Lucca zal lang niet elke wedstrijd de logische optie als reservespits zijn. Bijvoorbeeld bij een kleine voorsprong. Dat biedt kansen voor Kudus. Dan heb je nog Conceicao lopen die zelden mee gaat doen, omdat de vedettes moeten spelen. Eigen jeugd als Hansen en van Axeldongen kunnen het sowieso schudden en hadden beter de Unuvar route voor verhuur kunnen kiezen.

Al met al komt het neer op de volgende schaduwelftallen:
Pasveer; Rensch, Timber, Bassey, Blind; Alvarez, Taylor, Tadic; Ocampos, Brobbey en Bergwijn.
Gorter, Sanchez, Magallan, Kaplan, Wijndal; Grillitsch, Klaassen, Berghuis/Kudus; Berghuis/Conceicao, Lucca en Tadic
Losse spelers: Stekelenburg, Regeer, Pierie, Fitz-Jim, Baas, Hansen en van Axeldongen. Ook loopt formeel Ihattaren nog ergens rond.

Het is afwachten hoe Schreuder het qua rouleren allemaal gaat aanvliegen als er een dubbelprogramma komt. Tot die tijd heeft hij moeite spelers tevreden te houden en lijken zijn keuzes vooral richting de vedettes uit te vallen. Als laatste is het natuurlijk erg onrustig binnen de club aan het worden met spelers die zijn gaan staken. alles dat op straat komt te liggen, RvC die transferbeleid gaat bepalen en directeuren buitenspel zet.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Bernardo

Well-known member
Nou Cambuur dan:

Vertrokken: Kallon (Shanghai China), Schouten (Willem II), Bos (gestopt), Kiss (einde huur), Joosten (einde huur), Stevens (geen club) gegokt en verloren?

Nieuw: Joao Virginia (huur Everton), Remco Balk (huur Utrecht), Sylvester van der Water (Orlando), Leon Bergsma (FC Aarau), Robbin Ruiter (clubloos)

Cambuur wil er nog een rechtsback, centrale verdediger en een linksbuiten bij.

Vermoedelijk opstelling met huidige selectie:

Virginia, Schmidt, Tol, Bergsma, Bangura; Jacobs/Paulissen, Hoedemakers, Maulun; van der Water, Uldrikis, Balk.

Wissels:

Keeper: Ruiter, Minnema
Verdedigers: Macintosh, Smand, Sylla, Gullit, van der Meer
Middenvelders: Jacobs/Paulissen, Breij, ter Heide
Aanvallers: Sambissa, Boete, Smit, Hendriks

Hendriks en ter Heide mogen vertrekken mocht er een club voor hun komen.

Op eerste oog lijkt selectie wel redelijk gelijkwaardig gebleven, maar dat geeft niet veel hoop gezien de resultaten na de winterstop. Hopelijk komen er nog 3 toppers bij, dan moet handhaving hopelijk geen probleem opleveren.

Doelstelling is handhaving, het maakt niet uit hoe als we er maar in blijven. Volgend seizoen Eredivisie voetbal in het nieuwe stadion is een must.

Gelukkig is Henk de Jong weer fulltime terug en blijft alles hopelijk goed met hem gaan.
Nou sinds dit bericht zijn nog aangetrokken: Sai van Wermeskerken van PEC Zwolle, Daniel van Kaam van Groningen en Felix Mambimbi word gehuurd van Young Boys. Vertrokken is nog Sam Hendriks naar Cyprus. Jammer dat we ter Heide en van der Meer niet hebben kunnen verhuren.

Hebben alle posities ingevuld van de vertrokken spelers, uiteindelijk denk ik dat wij vooral in de breedte ten opzichte van vorig seizoen sterker zijn geworden. Verwacht straks als iedereen fit is deze opstelling:

Virginia; van Wermeskerken, Tol, Bergsma, Bangura: van Kaam, Hoedemakers, Maulun; van der Water, Uldrikis, Mambimbi

Wissels: Ruiter, Schmidt, Macintosh, Smand, Sylla, van der Meer, Ter Heide, Jacobs, Paullissen, Breij, Sambissa, Balk, Boere, Smit.

Denk echt dat wij ons met deze selectie moeten kunnen handhaven, helemaal gezien hoe de eerste 4 wedstrijden verlopen zijn. Er zit weer spirit en spelvreugde in het team, en dat is helemaal de verdiendste van Henk de Jong.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5
Bovenaan