Engelse bekertoernooien

JMD

Well-known member
De Harriers waren dichtbij een stunt, pas in de 91e minuut maakten de Hammers de gelijkmaker. Diep in de verlenging (121') maakte de ploeg uit Oost Londen ook nog 1-2. Het zou de eerste keer in FA Cup-historie zijn geweest dat een ploeg van het 6e niveau een ploeg op het hoogste niveau had uitgeschakeld.

In West Londen had Chelsea het ook lastig tegen Plymouth (3e niveau), Argyle kwam op 0-1, Chelsea maakte gelijk, had een verlenging nodig waarin de ploeg op 2-1 kwam. Maar in blessuretijd kreeg Plymouth een pingel, die miste het echter...
 

JMD

Well-known member
De 'grote' ploegen hebben een op papier eenvoudige loting in de 5e ronde van de FA Cup:
Chelsea mag naar Luton, Man City naar Peterborough, Liverpool (als het later vandaag Cardiff verslaat) ontvangt Norwich en Tottenham mag naar Middlesbrough
 

JMD

Well-known member
Leicester eruit. Dat is gunstig voor het speelschema PL, want de Foxes moeten nog 3 duels inhalen in de PL, en als zij én ver komen in de ECL én ook FA Cup, hadden ze echt in de problemen gekomen...
 

JMD

Well-known member
Toen de selectie van Engelse clubs nog gewoon uit 18 lelijke Britten bestond.
En ze allemaal ook niet konden zingen... Is trouwens ook wel een mooi topic over te maken, voetbalploegen/spelers die probeerden te zingen... Van Cruijff ('oei oei oei, dat was we weer een loei') via Van Basten/Rijkaard ('o wat is het toch fijn in Italië te zijn') en dan weer terug naar ik meen Ipswich Town ooit bij Top of the Pops.
Maar ik kan me ook nog beelden herinneren van een Duits clubteam dat ver kwam in de beker(?) en dat live op TV mocht zingen. Allemaal van die snorretjes en een matje... Er is vast wel een Duitslandkenner hier die mij dan kan helpen aan welk team dat was.
 

ALenstra

Well-known member
Toch nog een daverende bekerstunt: Boreham Wood dat op het 5e niveau in de National League speelt won met 0-1 bij Bournemouth dat drie niveau's hoger speelt. In de volgende ronde reist Boreham Wood naar Everton.
 

Kielse Rat

Well-known member
Leicester eruit. Dat is gunstig voor het speelschema PL, want de Foxes moeten nog 3 duels inhalen in de PL, en als zij én ver komen in de ECL én ook FA Cup, hadden ze echt in de problemen gekomen...
Je zou bijna beginnen denken dat ze zich hebben laten uitschakelen.
 

JMD

Well-known member
Juweel van een 1e helft bij de League Cup Final. Chelsea begon heel sterk en kreeg via Pulisic dé kans om op 1-0 te komen, maar schiet op Kelleher. Daarna neemt Liverpool het heft flink in handen en krijgt via Mane de kans op 0-1 als Mendy een schot van ? opzij tikt waar Mane staat om in te schieten, die doet alles goed (omhoog schieten) maar Mendy strekt zich tot het uiterste en voorkomt de 0-1. Corners genoeg voor Liverpool, maar het levert weinig op. De laatste 10 minuten voor rust is Chelsea weer beter en krijgt Mount een flinke kans, maar hij schiet naast. 0-0 bij rust, en dat mag een wonder heten.
 
Bovenaan