Eerste divisie Speelronde 38

Wie promoveert vrijdag naar de Eredivisie?

• FC Groningen

• Roda JC

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Maasveld

Well-known member
Roda heeft helemaal niet meegedaan vanavond als je eerlijk bent. Verkeerde taktiek, te veel aangepast of te angstig? Zeg het maar. Dik verdiend.

Wat mooi zeg. In november gaf niemand er nog iets voor. Stond Groningen 17e ofzo. Er zat helemaal geen voetbal in, verkeerde spelers, hele negatieve sfeer in de club en daarbuiten. Precies wat Lukkien net zegt op ESPN, heel diep dal. Lukkien gooit het daarna om, gaat met eigen jongens werken en zie daar: maar 1x verloren sindsdien. Vanaf dat moment is het ook weer leuk om te zien. Spelers denken nu weer vooruit in plaats van standaard angstig naar achteren. Daarvoor was het jarenlang de slechtst voetballende ploeg van Nederland zo'n beetje, zeker als je kijkt wat voor budget er nog steeds is. Bij die bekerwedstrijd tegen Feyenoord zag je wel welke potentie erin zit. Met enthousiast voetbal met heel veel energie, soms een beetje geluk maar ook heel veel afgedwongen.
Gefeliciteerd @erka!

Roda had inderdaad niets in te brengen. Ook na de achterstand heel weinig aanstalten om die goed te maken.

Lekker vol stadion bij de uitreiking, haha.

Abubakari

Well-known member
De fractievoorzitter van de SP heeft meegedaan aan de pitch invasie.
Schandalig!
Het mocht he?😀

Tegen het einde van de wedstrijd toen er al een hoop mensen langs de kant stonden werd omgeroepen “nog even eachten, straks mag het”. Was niet aan dovemansoren gericht.

Wel een paar legendarische stadionavondjes meegemaakt dit jaar, de kwartfinales van Cambuur en Groningen en de halve finale van Cambuur (die onovertroffen blijft) en dit was er ook eentje hoor. Wat een feest.

Roda inderdaad het loon van de angst, die kwamen voor een 0-0. Dat gaat nooit lukken in deze omstandigheden, dat bleek. Pas in de slotfase een paar (meer ook niet) penibele momentjes, verder Groningen de Koningen. Dikverdiende zege, maar iedereen die ik sprak vond het ook wel sneu voor Roda, hele jaar op een promotieplek en dan op de laatste dag veroordeeld tot de NACompetitie. Kun je over drie dagen naar NAC, lijkt me pittig na deze week. Maar hopelijk redden ze het nog.

Ook nog voor het eerst van mijn leven aan een pitch invasion meegedaan. Was me het avondje wel weer, fantastisch om mee te maken. Wat een verschil met vorig jaar deze tijd, wedstrijden gestaakt, degradatie, vreemdelingenlegioen.
Nu een team vol eigen kweek, herkenbaar, leuk voetbal en wat niemand in oktober/november verwachtte, terug in de eredivisie.

erka

Well-known member
GNPtmH2XEAA-UQl

JMD

Well-known member
@erka/Abu: hoe zit het met dat geteisem dat vorig jaar zorgde voor die stakingen? Heeft Grunn dat 'onder controle' of is het nu vooral sprake van 'het gaat goed dus je hoort ze niet'?

Abubakari

Well-known member
Was vanavond ook even onvriendelijk, werd iemand afgevoerd, werden de beveiligers (vrijwilligers) aangevallen door een paar van die bivakmutsen. Duurde maar kort, gelukkig.
'het gaat goed dus je hoort ze niet'
Dat dus.

erka

Well-known member
Ik hoor wel eens iets en dat tuig zit zwaar geïnfiltreerd in de FC zelf en in de SV. Zitten niet in de Z-Side want die pruimen die bivakmutsen niet. Dus nog steeds aanwezig want niemand durft iets te doen.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Mooi hoor, Roda dat na 55 minuten een keer op goal schiet, na 68 minuten een xG van 0,00 heeft (letterlijk) en wat hoor je 3 van de 5 mensen die ze interviewen na de wedstrijd zeggen....? Mansveld floot dramatisch.

Dat is echt zo verschrikkelijk Roda he.

Joost

Well-known member
Eerder dit jaar in Kerkrade werd Roda tureluurs gespeeld door Groningen en hun hoge druk zetten. Sibum probeerde dat nu anders te doen door in te zakken en zelf gebruik te maken van de ruimte.

In verdedigend opzicht lukte dat nog best wel aardig want heel veel kansen kreeg Groningen niet. Maar het spel verplaatsen naar de andere speelhelft mislukte 45 minuten totaal.

Ik hoopte dat een omzetting in de rust nog soelaas zou bieden maar de 2-0 viel al heel snel en toen was het wel klaar.

Joost

Well-known member
Mooi hoor, Roda dat na 55 minuten een keer op goal schiet, na 68 minuten een xG van 0,00 heeft (letterlijk) en wat hoor je 3 van de 5 mensen die ze interviewen na de wedstrijd zeggen....? Mansveld floot dramatisch.

Dat is echt zo verschrikkelijk Roda he.
Van wat ik kon zien floot hij zeker in de eerste helft veel 50/50 dingetjes in de eerste helft in Gronings voordeel.

Maar ik heb in de auto terug alle interviews wel gehoord en daarin is helemaal niemand over de arbitrage begonnen?

stc

Well-known member
Wat mij betreft worden FC Groningen en Willem II keihard gestraft voor de pitch invasions.

Batigoal

Well-known member
Gefeliciteerd @erka en @Abubakari en andere Groningen-fans! Mooi dat Groningen weer terug is op het hoogste niveau, ik zie ze daar altijd graag.

Op basis van dit seizoen hoop ik verder dat Roda JC beloond wordt met promotie in de playoffs. En zo niet, dan Dordt.

Bovenaan