Eerste divisie 2020/2021

JMD

Well-known member
Een nieuw topic voor een nieuw seizoen.

FOX maakt zojuist bekend dat in de 1e periode (en misschien ook de 2e) alle KKD-duels live op FOX te zien zullen zijn, en dat daarom de KKD-duels gespreid gaan worden gespeeld over het weekend. Ben benieuwd welke tijden ze gaan gebruiken.
 

JMD

Well-known member
Maandagavond hadden ze natuurlijk al. DUs ik vermoed idd ook dat ze de vrijdag gaan splitsen in vroeg en laat, en dan zou ik zaterdagmiddag mooi vinden.
 

ALenstra

Well-known member
Zatermiddag hebben ze al eens gedaan. Waren ze niet enthousiast over en dan druk ik me nog zachtjes uit!
 

Forza AZ

Well-known member
Er was toch eerst sprake van dat ze op dinsdag-donderdag zouden gaan spelen. Alleen toen gingen ze er nog wel van uit dat er helemaal geen publiek bij de wedstrijden zou zijn.
 

Forza AZ

Well-known member
Was dat niet een verzinsel van Chris Woerts?
Hij bracht dat wel naar buiten ja, maar of hij dat zelf verzonnen had of dat het echt een plan was is de vraag.

Maar met beperkt aantal toeschouwers lijkt het me niet dat de clubs dat graag zouden willen.
 

Joost

Well-known member
Hij bracht dat wel naar buiten ja, maar of hij dat zelf verzonnen had of dat het echt een plan was is de vraag.

Maar met beperkt aantal toeschouwers lijkt het me niet dat de clubs dat graag zouden willen.
Het is van Chris Woerts.

Die leeft op dezelfde planeet als Hypercube.
 
  • Leuk
Waarderingen: erik

Bernardo

Well-known member
Na seizoenkaarthouders van clubs zou het wel correct zijn mocht de supporter niet naar het stadion mogen, dat ze een code voor FOX krijgen om die wedstrijd te kijken. Hopelijk gaan de clubs daar nog mee bezig.
 

Batigoal

Well-known member
Er was toch eerst sprake van dat ze op dinsdag-donderdag zouden gaan spelen. Alleen toen gingen ze er nog wel van uit dat er helemaal geen publiek bij de wedstrijden zou zijn.

Eerste Divisie-wedstrijden op dinsdag of donderdag krijgen toch per definitie geen publiek?
 

Deathprod

Active member
Maandagavond hadden ze natuurlijk al. DUs ik vermoed idd ook dat ze de vrijdag gaan splitsen in vroeg en laat, en dan zou ik zaterdagmiddag mooi vinden.

Zaterdagmiddag zou prima zijn voor de thuiswedstrijden van de beloften. Ik vind dat maandagavond voetbal waardeloos ivm competitievervalsing.
 

ALenstra

Well-known member
Burgemeester van Deventer verbiedt Go Ahead Eagles-De Graafschap die voor 6 september gepland stond.
 

De Groene Scout

Well-known member
Burgemeester heeft groot gelijk. De krakers / risicowedstrijden wil je in Corona-tijd niet als eerste duel hebben, maar bij voorkeur later in het seizoen (net zoals in de eredivisie). Verzoek daartoe is ook vooraf ingediend. Dat de KNVB daar niets mee doet, daar kan die burgervader ook niets aan doen. Dergelijke duels voor 1500 man vraagt om problemen, of je moet ze zonder uit-publiek spelen.
 

Maasveld

Well-known member
Burgemeester heeft groot gelijk. De krakers / risicowedstrijden wil je in Corona-tijd niet als eerste duel hebben, maar bij voorkeur later in het seizoen (net zoals in de eredivisie). Verzoek daartoe is ook vooraf ingediend. Dat de KNVB daar niets mee doet, daar kan die burgervader ook niets aan doen. Dergelijke duels voor 1500 man vraagt om problemen, of je moet ze zonder uit-publiek spelen.
Waarom is dat vragen om problemen? En er wordt toch sowieso zonder uitpubliek gespeeld?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vraag ik mij ook af. Het is sowieso zonder uitpubliek. Verder mag de thuisspelende club gaan bepalen wie toegang gaat krijgen.
 

ALenstra

Well-known member
Men is juist bang dat het uitpubliek desondanks toch afreist naar Deventer en met name in het stadscentrum problemen maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die kans is altijd aanwezig. Als ze zich misdragen, dan kan men toch gewoon handhaven?
 

Joost

Well-known member
Burgemeester heeft groot gelijk. De krakers / risicowedstrijden wil je in Corona-tijd niet als eerste duel hebben, maar bij voorkeur later in het seizoen (net zoals in de eredivisie). Verzoek daartoe is ook vooraf ingediend. Dat de KNVB daar niets mee doet, daar kan die burgervader ook niets aan doen. Dergelijke duels voor 1500 man vraagt om problemen, of je moet ze zonder uit-publiek spelen.
Inderdaad. Het idee om de belangrijke duels pas na de winter te spelen slaat al nergens op. Maar om dat vervolgens alleen maar toe toepassen op de grote clubs is volstrekt idioot.
 
Bovenaan