Beste topic van 2023: Ajax Transfertopic, er gebeurde genoeg.
Slechtste topic van 2023: Ajax-Feyenoord uit september en Feyenoord-Ajax uit april. Beide duels liepen uit de hand, in beide topics gingen de emoties zo nu en dan wat ver. Het scheelt wel dat ik tijdens Ajax-Feyenoord in september aan het boarden was voor mijn vakantie en dus veel van de commotie tijdens die dagen heb gemist. Vind ik achteraf niet zo jammer.
Leukste lid van 2023: We zitten inmiddels al zo lang met elkaar in deze virtuele kantine, dat je iedereen waardeert. Ook diegenen met wie je het chronisch oneens bent.
De JMD-award: Zal ik zelf weleens een keertje zijn geweest.
Beloften in de KKD (ja/nee): ja hoor. Als er ook maar ein-de-lijk een promotie/degradatie-regeling komt.
Leukste voorspellingstopic: Saté WK, ook al was dat vorig jaar.
Meer of minder Ajacieden in 2023: Meer natuurlijk!
Leukste post van 2023: Iedereen die de moeite neemt om uitgebreide, voetbalinhoudelijke posts te maken. Dat waardeer ik altijd.
Ik stem PVV (ja/nee): Nee
Deze leden heb ik gemist in 2023: Helaas teveel om op te noemen. Daarentegen altijd weer leuk om 'oude' namen terug te zien keren, zoals Raul.
Resultaat voor Oranje op het EK 2024: Met een beetje gunstige loting de halve finale.
Aantal medailles voor TeamNL in Parijs2024: 20
Goede voornemens voor 2024: Meer tijd nemen hobbies, en vaker familie en vrienden bezoeken.
Dit wens ik mijn mede-forumleden toe voor 2024: Een goede gezondheid.
Beste voetballer van 2023 internationaal: Mbappé, maar ik heb afgelopen jaar ook erg genoten van Haaland, Vinicius en Bellingham
Beste voetballer van 2023 eredivisie: Xavi Simons, al speelde die alleen de eerste helft van het jaar in de Eredivisie.
Beste Ajacied van 2023: De doorbraak van Jorell Hato is geweldig om te zien.
Mooiste wedstrijd van 2023: Geen memorabele remontada's dit jaar geloof ik. Doe maar de explosie van vreugde aan het eind van Las Palmas-Celta waar ik live bij was.
Naarste wedstrijd van 2023: Alle duels met stakingen en pijnlijke nederlagen van Ajax tegen Feyenoord en PSV.