Districtsbeker 2019-2020

noordooster

Well-known member
Jammer dat ook Staphorst 2 niet de districtsbeker in Noord kan uitspelen.
Ze waren goed bezig. Kwamen tot de kwartfinale. Schakelden oa een hoofdklasser, en een eersteklasser uit.
En in de volgende ronde was GRC thuis ook wel te pakken geweest.
Het is me niet helemaal duidelijk of Staphorst 2 dan ook recht zou hebben op meedoen in het KNVB bekertoernooi.
 

Unregistere

Well-known member
Nee, reserveteams mogen niet meespelen in het toernooi om de TOTO KNVB Beker. De plek was in dat geval naar een lucky loser uit de kwartfinale gegaan.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Precies.

En wat is precies het nut en de meerwaarde van reserveteams in een bekercompetitie voor standaardteams?
 

Joost

Well-known member
Precies.

En wat is precies het nut en de meerwaarde van reserveteams in een bekercompetitie voor standaardteams?

Het is de beloning voor de bekerwinnaar en periodekampioen uit de reserve hoofdklasse.

Overigens is het helemaal niet zo bijzonder dat Staphorst 2 als kampioen van de reservecompetitie wint van;
HODO (3C)
Musselkanaal (3C)
VKW (1F)
Heerenveense Boys (2C)

Enkel de zege bij Urk was erg knap.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Due als het een beloning is, dan heeft het nut?

Wat worden de clubs in de beker er beter van dat Staphorst 2 meedoet?

En daarnaast; clubs sjoemelen hier ook behoorlijk mee. Ooit tegen Harkemase Boys 2 gebekerd, maar dat was gewoon Harkemase Boys A-selectie.

Snel mee stoppen!
 

noordooster

Well-known member
Het is de beloning voor de bekerwinnaar en periodekampioen uit de reserve hoofdklasse.

Overigens is het helemaal niet zo bijzonder dat Staphorst 2 als kampioen van de reservecompetitie wint van;
HODO (3C)
Musselkanaal (3C)
VKW (1F)
Heerenveense Boys (2C)

Enkel de zege bij Urk was erg knap.

Inderdaad een knappe prestatie om hoofdklasser Urk in eigen huis te verslaan.
Ik vind ook de overwinningen bij Heerenveense Boys en vooral op VKW wel knap.
Toch een eerste klasser die eind vorig seizoen op de rand stond promotie naar de hoofdklasse stond ( de laatste beslissingswedstrijd ging met 1-0 verloren, omdat topschutter Willems die dag andere prioriteiten had )

Overigens zou ik er geen moeite mee hebben als dit bekertoernooi alleen voor standaard teams zou zijn.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Ik zie nu pas dat het afgelopen seizoen ook het derde elftal van AZSV heeft meegedaan in de poulefase, als verliezend van de bekerfinale voor reserve-teams. (https://azsv-aalten.nl/unicum-drie-azsv-teams-in-knvb-bekertoernooi/)
Ik dacht dat alleen kampioenen en periodekampioenen van de Reserve Hoofdklassen zicht plaatsen voor de DIstrictsbekers.

Dat is ook raar;

Artikel 1 Aan deze bekercompetitie kan worden deelgenomen door de voor de competitie ingeschreven standaardelftallen (met uitzondering van de standaardelftallen uitkomende in de tweede en derde divisie), evenals de kampioen en de periodekampioenen van de reserve hoofdklassen van het zaterdag- en zondag amateur veldvoetbal (2018/’19). Bij deelname aan de KNVB beker voor amateurs zijn de reglementaire bepalingen van categorie A heren standaard van toepassing.
 

Sensini

Active member
Dat is ook raar;

Ik heb voor de fun even de (periode)kampioenen Reserve Hoofdklasse 2018-2019 vergeleken met de reserveteams in de districtsbekers 2019-2020.
Periodekampioenen Alcides zon. 2 (Noord) en Volendam zat. 2 (West I) namen niet deel aan de beker (Alcides zon. 2 speelde afgelopen seizoen reserve 3e klasse). In de plaats daarvan HZVV 2 (verliezend finalist reservebeker Noord, winnaar ACV 2 al via periodetitiel geplaatst) en dus AZSV 3 (verliezend finalist reservebeker Oost, winnaar Sparta Nijkerk 2 al via periodetitiel geplaatst). Dus ook vreemd dat AZSV 3 uit Oost een elftal uit West I vervangt.
 
Bovenaan