Districtsbeker 2018/19

Unregistere

Well-known member
Ook dat ja. Op voorhand had ik eigenlijk het idee dat de winnaar van die kwartfinale ook de beker zou winnen. Maar dat loopt dus anders af en dat is ergens ook wel weer leuk.
 

Unregistere

Well-known member
De districtsbeker West II is gewonnen door FC 's-Gravenzande. Zij rekenden in Rijswijk met ruime cijfers af met Ter Leede. Het werd 4-0 in. Voor rust opende Jan Verduijn pas in de extra tijd de score, na rust verdubbelde Sander Koeleman de marge. Een dubbelslag van Yuri Westhoff deed de rest.
 

Forza AZ

Well-known member
Vandaag 3 finales:

West I: Huizen-Fortuna Wormerveer 5-0
Zuid I: Sliedrecht-RKSV Heeze 2-2 wns 4-3
Noord: Flevo Boys-VEV'67 7-0
 

Unregistere

Well-known member
Sliedrecht maakte het nog heel spannend. Achter mij hoorde ik van de vader van een van onze spelers dat Sliedrecht al binnen twintig minuten op 2-0 stond. Ik had dus eigenlijk verwacht dat het een makkie zou worden, maar Heeze kwam knap terug tot 2-2. Daarna probeerde Sliedrecht naar verluidt van alles, waaronder zeker tien serieuze doelpogingen in de verlenging, maar strafschoppen moesten de beslissing brengen. Die namen ze dus beter. Leuk dat zij de beker wonnen!

Ook wel grappig, op de terugweg uit Lienden zagen wij een andere bus met een beker voorin. Sliedrecht dus. Onmiddellijk kwamen er al appjes uit die bus, waarna de buschauffeur langzamer ging rijden en de Sliedrecht-bus ons kon passeren. Daarna haalden wij hen weer in, tussendoor natuurlijk zwaaiend en juichend vanuit beide bussen. Leuke spontane momenten!
 

Fregge

Well-known member
Naast de titel in Hoofdklasse B heeft Groene Ster ook de districtbeker gewonnen in Zuid II.
 

Abubakari

Well-known member
Is het in andere districten ook zo dat er geloot wordt wie thuis mag spelen? In noord mocht hoofdklasser Flevo Boys tegen tweede klasse VEV'67 ook nog eens thuis. Neutraal terrein lijkt me niet alleen eerlijker maar ook leuker.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Is het in andere districten ook zo dat er geloot wordt wie thuis mag spelen? In noord mocht hoofdklasser Flevo Boys tegen tweede klasse VEV'67 ook nog eens thuis. Neutraal terrein lijkt me niet alleen eerlijker maar ook leuker.

Oss - Groene Ster was in Gemert oid.
 

de waan

Well-known member
Finale was in Geffen bij Nooit Gedacht.

Zoals het hoort natuurlijk, op neutraal terrein. En zo te zien was het ook lekker druk.
 

Forza AZ

Well-known member
Is het in andere districten ook zo dat er geloot wordt wie thuis mag spelen? In noord mocht hoofdklasser Flevo Boys tegen tweede klasse VEV'67 ook nog eens thuis. Neutraal terrein lijkt me niet alleen eerlijker maar ook leuker.

Alleen in Noord en Oost wordt er gespeeld op het veld van ??n van de deelnemers. In de andere 4 districten is het op neutraal terrein.
 

bqandy

Well-known member
Oss - Groene Ster was in Gemert oid.
Oss? TOP speelde de finale. Oss is een andere club. Dat was altijd zo'n vage 3e klasser die de laatste tijd wat omhoog gevallen is. ;)

Finale was in Geffen bij Nooit Gedacht. Zoals het hoort natuurlijk, op neutraal terrein. En zo te zien was het ook lekker druk.
Het had wel wat meer halverwege kunnen zijn. De spelers van TOP konden voor de warming up hard lopend naar Geffen. Kwartiertje schat ik.
 

Forza AZ

Well-known member
Het had wel wat meer halverwege kunnen zijn. De spelers van TOP konden voor de warming up hard lopend naar Geffen. Kwartiertje schat ik.
De locatie was al veel eerder vastgesteld, toen nog niet bekend was wie er in de finale zouden staan.
 
Bovenaan