District West I

Joost

Well-known member

SV Rap en R.A.P. (1887) hebben toch niets met elkaar te maken? Zover ik weet is cricket club VRA de echte opvolger.
Uit die tijd zijn wel meer constructies waarbij je nu niet precies weet hoe het zit.
De voetbalafdeling van VRA stopt in 1917 en in datzelfde jaar is door een aantal oud RAP spelers SV Rap opgericht. (Zonder puntjes want die stonden nog in de naam van VRA).

Is de huidige cricketclub VRA dan de rechtmatig opvolger van RAP? Wellicht als je heel strict kijkt wel, maar ze doen al 106 jaar niet meer aan voetbal. Daarentegen is Rap vrijwel direct erna opgericht door onder andere oud-leden en sindsdien altijd blijven voetballen.
 

de waan

Well-known member
Ik heb begrepen dat de nieuwe Rap is opgericht, nadat VRA de voetbalactiviteiten had afgestoten. En dat daar ook oude RAP-mensen bij betrokken waren. Formeel gezien een andere club dus, maar ik snap wel dat ze zich als een soort voortzetting presenteren. Geeft de club toch wat meer glans.

(Joost had het al gemeld zie ik)
 

JMD

Well-known member
HBC uit Heemstede heeft gisteren door een 0-1 zege bij sv Hillegom het kampioenschap van de 1e klasse behaald en speelt dus komend seizoen 4e divisie. Het was al de vierde promotie op rij (als je de coronaseizoenen negeert) van de 'Houten Benen Club' (zoals we ze vroeger noemden toen kleine JMD nog zelf voetbalde ;)) (of Huilen Balken Club).

Traditioneel was RCH altijd de hoogstspelende ploeg uit Heemstede (vroeger 2e divisie tot de sanering en later lang in de hoofdklasse), die zijn ver weggezakt en nadat ze afgelopen seizoen uit de 3e klasse degradeerden hebben ze voor dit seizoen zelfs geen standaardelftal ingeschreven, die fakkel is inmiddels allang overgenomen door HBC.
 
Bovenaan