Geen voetbal maar de voorronde van kunstbende (waar mijn dochter de landelijke finale haalde bij theater!!! TROTS!).
Miste ik een spektakel tussen PKC'83 en Broekster Boys, 3-4. Zo'n beetje 9 van de 14 clubs in 1E spelen tegen degradatie, PKC'83 staat nog maar 2 punten boven de streep.
VVG begon goed (0-1 na 2 minuten) bij nummer 3 Winsum, maar verloor wel weer, 4-2. Vijfde nederlaag in de laatste zes wedstrijden. Volgende week Balk thuis, mag wel weer eens gewonnen worden.
Be Quick verloor ook zijn derde thuiswedstrijd op rij (0-4 tegen D'Olde Veste) en is weer wat dichter bij de tweede klasse. Acht punten achter op de veilige plek boven de streep, 4 punten achter op de club die voorlaatst staat.
In 3C twee toppers, Loppersum-BQ1887 1-0 en Zuidhorn-Groen Geel 2-1. Pas op de plaats voor de stad groninger titelaspiranten. De andere gegadigde lijkt uit wat uit zijn doen, LTC speelde 0-0 tegen Grootegast.
1 Zuidhorn 20-41
2 Groen Geel 19-40
3 LTC 18-39
4 Be Quick 1887 20-39
5 SC Loppersum 18-38
Mamio deed onderin goede zaken, won het 6 puntenduel bij Holwierde met 1-2.
Dokkum leek weer eens 0-0 te gaan spelen, maar verloor door een goal in de 90' minuut nog met 0-1. Zwaar programma, ??n na laatst met 2 punten achterstand en een wedstrijd meer en een totaal gebrek aan scorend vermogen. Baaaad feeling about it.
Het zondagpotje zal denk ik Helpman-GVAV Rapiditas worden, stadsderby in 2K. Helpman lijkt te kort te komen voor de titel, maar gaat nog wel volop voor nacompetitie.