DFB Pokal

ALenstra

Well-known member
Één van de weinige clubs met minstens 50 seizoenen in de Bundesliga. Veertig jaar geleden ging de finale ook tussen Bayern en Stuttgart.

Batigoal

Well-known member
Leuk! Stuttgart is een sympathieke en bovendien erg grote club. Beetje vergelijkbaar met Eintracht Frankfurt.
Ik heb dat wel minder bij Frankfurt. Stuttgart vind ik wel een gave club. En ook knap hoe zij zich weer hebben opgericht de afgelopen jaren nadat het een tijd minder ging. Hopelijk kunnen ze de beker winnen als Belohnung.

erka

Well-known member
Ik heb dat wel minder bij Frankfurt. Stuttgart vind ik wel een gave club. En ook knap hoe zij zich weer hebben opgericht de afgelopen jaren nadat het een tijd minder ging. Hopelijk kunnen ze de beker winnen als Belohnung.

Beide staan wel in mijn top5 Duitse clubs, naast Dortmund, Gladbach en Werder.

Jef400

Well-known member
Mijn top 3:

Alemannia Aachen
SV Meppen
1. FC Köln

Verder vind ik clubs als Wattenscheid, Oldenburg, Oberhausen en TuS Koblenz echt wel sympathiek.

Düsseldorf en Gladbach laten mij daarentegen volledig koud.

Batigoal

Well-known member
Zoals wel vaker heb ik ook in deze competitie niet eentje die er echt bovenuit steekt en de sympathieën verschuiven ook weleens, afhankelijk van wie er op dat moment wel leuk is. Zo vond ik Wolfsburg ten tijde van het kampioenschap met Dzeko-Grafite echt cool of Werder met Aílton, maar tegenwoordig heb ik niet zoveel met die clubs (sorry Erka). Over het algemeen zou ik zeggen Leverkusen, Dortmund, Schalke, Stuttgart en HSV in willekeurige volgorde.

Bonehead

Well-known member
SV Meppen. Ik ben vaak in de Hänsch arena geweest. Ook met kale Gait die met octaafje hoger 10 duizend man overstemde. Er komen zeer veel Nederlanders bij Meppen. Het is natuurlijk ook vlak over de grens.

Er is natuurlijk maar één club en dat is Der Club.

Ver daarachter komt een andere club waar ik ook nog wel eens kom: Preußen Münster

Ook een paar keer bij Borussia geweest die mijn favoriet is in de Revierderby.

Verder niet zo veel met Dino maar nog minder die ander dus die mogen Nordderby wel winnen.

erka

Well-known member
Mooi om te lezen waar jullie voorkeur allemaal ligt. Bekende clubs waar ik dan weer niks mee heb zijn Leverkusen, Wolfsburg, Schalke 04 en uiteraard die nare club 100km verderop. Bayern had ik vroeger ook een enorme hekel aan maar tegenwoordig niet meer zo. Komt ook omdat ik er geweest ben, had een verwachting van een poenerige dooie sfeer maar het was allemaal heel fanatiek en daar hou ik wel van.

Bovenaan