DFB Pokal

ALenstra

Well-known member
Andere leuke wedstrijden zijn Fortuna D?sseldorf-Borussia M?nchengladbach en VfL Wolfsburg-Hannover 96. De laagst geklasseerde deelnemer Schweinfurt treft Eintracht Frankfurt.
 

erka

Well-known member
Nu Fortuna-BMG op Fox2. Wat een verschil met die troosteloze Nederlandse bekerwedstrijden.
 

de waan

Well-known member
Tja, Duitsland is ook beetje heel veel groter dan Nederland. Daar zijn op niveau 4 clubs die groter zijn dan sommige Eredivisieclubs.
 

erka

Well-known member
Tja, Duitsland is ook beetje heel veel groter dan Nederland. Daar zijn op niveau 4 clubs die groter zijn dan sommige Eredivisieclubs.

Bedoelde meer dat het stadion altijd vol zit, of het nou een grote of kleine club is. Bij competitievoetbal is dat verschil er niet, relatief gezien.
 

Maasveld

Well-known member
Lijkt me ook vrij logisch. Qua reistijd zal het voor 80% van het publiek vrijwel niets uitmaken.

Gelukkig de kater van zaterdag kunnen wegpoetsen.
 

erka

Well-known member
Oke, dat is wel een verschil dan inderdaad.

Even nagezocht, uit dezelfde ronde van vorig seizoen:

BMG-Stuttgart (2) 40.452
K?ln-Hoffenheim 43.000 (Hoffenheim weliswaar 1e BL maar geen 'grote naam')
Bayern-Augsburg 74.000
Dortmund-Union Berlin (2) 79.000

Uitzondering was Eintracht Frankfurt-Ingolstadt voor slechts 6.000 toeschouwers
edit: en dat was omdat Frankfurt straf had. Ik vond het al zo laag.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Meer schoten, veel meer balbezit, ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe dat voor de pot hangen is gegaan.
 

erka

Well-known member
Tja, Duitsland is ook beetje heel veel groter dan Nederland. Daar zijn op niveau 4 clubs die groter zijn dan sommige Eredivisieclubs.

Nu Magdeburg-Dortmund. Magdeburg is zo'n club, speelde jarenlang op 4e niveau. Paar jaar terug naar de 3e BL gegaan. Zitten nu 26.000 man te kijken.

Wedstrijd is op Fox. Het niveau is beroerd.
 
Bovenaan