Derde divisie zaterdag 2019/20

Unregistere

Well-known member
We zaten op de redactie nog even te dubben of we "DVS unplugged" in een kop konden verwerken. Toch maar niet gedaan.

Dat was best een leuke geweest hoor. Geeft Plug bij jullie in de krant al wat meer uitleg over zijn beslissing? Het is toch best opmerkelijk, de prestaties zijn in principe prima.
 

de waan

Well-known member
Dat we hier zo'n beetje met zijn allen al een paar jaar roepen dat DVS met hun sterrenselectie nogal onderpresteert.
 

Unregistere

Well-known member
Uiteraard is het gezien de aanwezige kwaliteiten niet zo gek dat DVS bijna bovenaan staat.

Ik lees in de woorden van Plug overigens niet terug dat hij stelt dat het zijn verdienste is dat ze winnen of dat hij vindt dat ze vorig jaar geen team waren. Hij heeft het over nu. Het is wel een trainer die zijn elftallen vanuit een bepaalde teamgedachte wil laten opereren, dat deed hij bij ODIN ook altijd. Waarschijnlijk doelt hij daarop, omdat hij de teamgeest belangrijk vindt.
 

Unregistere

Well-known member
Al wat ouder nieuws, maar nog niet gemeld. Deze week maakte Robbert de Ruiter bekend na dit seizoen te vertrekken bij FC Lisse. Hij begon er in oktober 2015. De Ruiter hield de ploeg na een moeilijk seizoen in de derde divisie, promoveerde een jaar later naar de tweede divisie en degradeerde het seizoen daarna weer naar de derde divisie. Daar bleef FC Lisse sindsdien.

Misschien een mooie club voor Richard Plug.
 

de waan

Well-known member
Ik bedenk me ook opeens dat hij een prima duo zou vormen met voormalig Zeeuws profvoetballer Mike But.
 

Unregistere

Well-known member
Gaat er om, dat ze vooral winnen omdat ze een goede selectie hebben.
Niet dat ze "winnen puur omdat ze een team zijn "
Niet alle elftallen die puur een team zijn winnen veel.

Dat ze de beste selectie hebben en zeker vorig seizoen al kampioen hadden moeten worden, roepen we hier al jaren.

Maar ik denk dat je zijn woorden verkeerd uitlegt. Plug bedoelt volgens mij niet dat ze alleen daarom wedstrijden winnen, maar dat er ook wedstrijden tussen zitten die ze op basis van een teamprestatie winnen. Al is dat verder ook niet echt belangrijk natuurlijk.
 

SanMark.

Well-known member
Je kunt geen topamateurs hebben op het derde amateur niveau dat was mijn opmerking in eerste instantie.

Je hebt ook geen topclubs in de eerste divisie.
 
Bovenaan