Derde divisie zaterdag 2019/20

De Groene Scout

Well-known member
De onrustige week bij DVS'33 heeft direct invloed gehad op het resultaat vanmiddag.
Met de gisteravond tijdelijk aangestelde assistentjes werd zojuist thuis met 0-2 verloren van Barendrecht.
Sparta Nijkerk won wel en vergroot de voorsprong weer.
 

JMD

Well-known member
FC Lisse won voor de 3e keer in 4 duels en staat nu gewoon keurig in het linkerrijtje, een paar duels geleden was dat wel anders... :p
 

Unregistere

Well-known member
DOVO valt mij ook zwaar tegen, al is het ook weer niet zo gek door al het gedoe met Gert Kruys. Zou mij verbazen als hij het seizoen gewoon afmaakt. Vandaag 2-6 verloren van Excelsior '31, toch best pittig.

Mooie overwinning van Jack en zijn mannen bij wespennest DVS '33. Bij ons ging het gerucht rond dat Cesco Agterberg een serieuze kandidaat zou zijn om het over te nemen in Ermelo. Ben benieuwd.

Sparta Nijkerk blijft ook maar winnen, knap. Uit bij Hoek drie punten pakken is echt niet eenvoudig. Ze zijn zelf nog voorzichtig lees ik overal, maar ze mogen gewoon als titelkandidaat worden gezien door zulke resultaten.

FC Lisse won voor de 3e keer in 4 duels en staat nu gewoon keurig in het linkerrijtje, een paar duels geleden was dat wel anders... :p

Het vertekent wel enigszins natuurlijk, want FC Lisse is een van de weinige ploegen die al 12 keer speelden.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Mooie overwinning van Jack en zijn mannen bij wespennest DVS '33. Bij ons ging het gerucht rond dat Cesco Agterberg een serieuze kandidaat zou zijn om het over te nemen in Ermelo. Ben benieuwd.

Dat zal niet echt lekker vallen bij de buren uit Putten lijkt me.

Ook wel opvallend dat het twitteraccount van VVSB pontificaal het spandoek met "Meijer$ $ucce$" deelde.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat zal niet echt lekker vallen bij de buren uit Putten lijkt me.

Ook wel opvallend dat het twitteraccount van VVSB pontificaal het spandoek met "Meijer$ $ucce$" deelde.

Meijer gaat toch voor de goede muziek in de kantine?
 

Unregistere

Well-known member
Dat zal niet echt lekker vallen bij de buren uit Putten lijkt me.

Ook wel opvallend dat het twitteraccount van VVSB pontificaal het spandoek met "Meijer$ $ucce$" deelde.

Dan lag Eric misschien toch niet zo heel lekker in Noordwijkerhout?

Voor SDC Putten kan het wel een lekkere manier zijn om geld te verdienen, want Cesco tekende voor twee jaar. Ze kunnen dus een mooie transfersom vragen. Maar goed, eerst maar eens afwachten of het klopt.

Die zijn voor mij de verrassing tot nu toe in de derde divisie.
Vorig jaar werden ze in de hoofdklasse 3e achter Excelsior '31 en Staphorst.
Hebben ze er veel nieuwe , betere spelers bij gekregen ?

Volgens mij valt het wel mee met de mutaties. Maurice de Ruiter is er natuurlijk wel bij nu, een echte klasbak. Maar die speelt niet eens altijd volgens mij. Verder hebben ze Leroy Oehlers gehaald, een back van FC Lisse. En Maurits de Baar is er bij gekomen, van Hercules. Maar die speelt ook lang niet alles, dacht ik. Later is Gino Coutinho ook nog aangetrokken door een blessure bij de eerste doelman.

Als ik de opstellingen zo zie, doen ze het echter grotendeels met dezelfde spelers als vorig seizoen.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Bij Sparta Nijkerk had ik de laatste jaren altijd al wel een beetje een "Noordwijk-gevoel". Dat ze nogal onder hun kunnen presteerden. Dit seizoen valt het kennelijk allemaal ineens op de plek.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vind het heel knap in elk geval. Ze winnen ook echt lastige wedstrijden. En als DVS dan weer ouderwets bezig is om zichzelf uit te schakelen, kunnen ze best eens doorstomen richting titel.

Alles op een rijtje:

Speelronde 12

AFC Ajax - VVOG 2-1 (1-0)
1-0 Mitchel Bormann 1-1 Mike Ahrens (strafschop) 2-1 Chavez Uitenwerf

DOVO - Excelsior '31 2-6 (1-1)
0-1 Jamarro Diks 1-1 Simon van Zeelst 1-2 Hakim Ezafzafi (strafschop) 2-2 Quincy Arends 2-3 Jasper Veltkamp 2-4 D?rian Reinders 2-5 Boy Boeloerditi 2-6 Hielke Penterman

DVS '33 Ermelo - Barendrecht 0-2 (0-1)
0-1 Peter de Lange 0-2 Ramy Salem

Hoek - Sparta Nijkerk 2-4 (0-3)
0-1 Bryan Burgerhout 0-2 Maurice de Ruiter 0-3 Gilbrano Plet 1-3 Ruben de Jager 2-3 Rik Impens 2-4 Donny van der Wal

Jong Almere City FC - Harkemase Boys 0-3 (0-0)
0-1 Robert Stelpstra 0-2 Jesse Renken (strafschop) 0-3 Henny Bouius

FC Lisse - SteDoCo 4-2 (4-1)
0-1 Benjamin van Wanrooij 1-1 Bryan Jongeneel (eigen doelpunt) 2-1 Tom Duindam 3-1 Mo Adouch 4-1 Ayoub Ait Afkir 4-2 Kyle Doesburg

ONS Sneek - ODIN '59 1-2 (0-0)
0-1 Jayson Halman 0-2 Sietse Brandsma 1-2 Nick Burger

VVSB - GOES 0-2 (0-1)
0-1 Steve Schalkwijk 0-2 Daniel Wissel

STAND

1. Sparta Nijkerk 11-30
2. DVS '33 Ermelo 11-25
3. Harkemase Boys 11-23
4. ODIN '59 11-22
5. Hoek 12-21
6. FC Lisse 12-17
7. VVSB 11-16 (+5)
8. Ter Leede 11-16 (-3)
9. Excelsior '31 12-16 (+4)
10. Barendrecht 12-16 (-5)
11. Jong Almere City FC 11-14 (+6)
12. SteDoCo 11-14 (-3)
13. AFC Ajax 11-14 (-8)
14. GOES 12-10
15. DOVO 11-8 (-7)
16. VVOG 11-8 (-8)
17. ONS Sneek 11-3

Topscorers:

1. Rik Impens (Hoek) 9
2. Henny Bouius (Harkemase Boys) 8
=. Steve Schalkwijk (GOES) 8
=. Felitciano Zsch?sschen (VVSB) 8
5. Quincy Arends (DOVO) 7
=. Boy Boeloerditi (Excelsior '31) 7
=. Sietse Brandsma (ODIN '59) 7
=. Joshua Patrick (DVS '33 Ermelo) 7

9426.jpg

Sietse Brandsma blijkt tot nu toe een voltreffer als nieuw aangetrokken aanvaller bij ODIN '59, hij maakte tegen ONS Sneek al weer zijn zevende goal van het seizoen
 

Unregistere

Well-known member
Inderdaad! En DVS '33 lost de trainersvacature op met Simon Ouaali. Hij maakt het seizoen af bij de geelzwarten.
 

Unregistere

Well-known member
En dan heb je nog Sparta Nijkerk thuis tegen DOVO, waar het enorm rommelt. In navolging van trainer Gert Kruys stapte ook de technische commissie op. Zie ook https://dovo.nl/1/2917/technische-commissie-dovo-legt-haar-functie-neer/

Verder is er nog een leuke wedstrijd Barendrecht - VVSB, waarbij twee voormalig ploeggenoten elkaar treffen. Peter Verhoeve mag als verdediger van VVSB proberen Barendrecht-spits Peter de Lange aan banden te leggen. Wie komt als winnaar uit deze strijd der Peters?
 

Unregistere

Well-known member
Sparta Nijkerk won gewoon weer. Tegen club in nood DOVO werd het 4-1. DVS '33 Ermelo won eveneens, met 1-2 bij Ter Leede. Nijkerk vijf punten los bovenaan, na DVS volgt er een hele tijd niets. Die twee zullen het dus wel gaan uitmaken, waarbij het er voor Sparta Nijkerk al vrij gunstig uitziet.

De clash der Peters op sportpark De Bongerd werd gewonnen door De Lange. Barendrecht klopte VVSB met 3-1.

Verder kreeg ONS Sneek een dik pak slaag bij Excelsior '31 (6-1) en ziet het er dus nog somberder uit voor de Friezen, zeker nu GOES in de winning mood is en afstand neemt. Gelukkig voor ONS zijn DOVO en VVOG nog wel enigszins in beeld.

De rest is inmiddels ook een grote middenmoot van plek drie t/m dertien.
 

De Wolf

Well-known member
Zolang Raveneau er zit heb ik weinig hoop. Daarnaast is het bestuurlijk ook nog eens een chaos.
 

Unregistere

Well-known member
Het scheelt natuurlijk nogal wat als je Ditewig, De Boer, Fatima, Lanting, Barto, Gonzales en Ramos niet meer hebt. Volgens mij zijn er ook bijna alleen maar jonge spelers voor teruggekomen. Ik ben het dus wel met noord-ooster eens dat het niet zo gek is dat ze het moeilijk hebben nu.

Dan maar even alles op een rijtje, met opvallend veel spelers die twee keer scoorden:

Speelronde 13

Barendrecht - VVSB 3-1 (2-0)
1-0 Niels Vorthoren 2-0 Ramy Salem 3-0 Niels Vorthoren 3-1 Wout Heemskerk

Excelsior '31 - ONS Sneek 6-1 (2-0)
1-0 Hakim Ezafzafi (strafschop) 2-0 Hielke Penterman 3-0 D?rian Reinders 4-0 Hakim Ezafzafi 5-0 Jamarro Diks 5-1 Jan Dommerholt 6-1 Jamarro Diks
Rood: Niek Davina (Excelsior '31)

Harkemase Boys - GOES 2-3 (2-1)
1-0 Berwout Beimers 2-0 Henny Bouius 2-1 Steve Schalkwijk 2-2 Remon de Vlieger 2-3 Daniel Wissel

ODIN '59 - FC Lisse 0-3 (0-0)
0-1 Oussama Siali 0-2 Tom Duindam 0-3 Luca Tarani

Sparta Nijkerk - DOVO 4-1 (2-0)
1-0 Adriaan Kruisheer 2-0 Maurice de Ruiter (strafschop) 2-1 Jasper Waalkens 3-1 Maurice de Ruiter 4-1 Adriaan Kruisheer
Rood: Mourad Marbouh (DOVO)

SteDoCo - AFC Ajax 3-0 (2-0)
1-0 Vincent Verheul 2-0 Joran Schr?der 3-0 Joran Schr?der

Ter Leede - DVS '33 Ermelo 1-2 (1-1)
1-0 Robert Steemers 1-1 Oktay ?zt?rk 1-2 Oktay ?zt?rk

VVOG - Jong Almere City FC 0-3 (0-1)
0-1 Victor van der Linde 0-2 Kenneth Aninkora 0-3 Kenneth Aninkora

STAND

1. Sparta Nijkerk 12-33
2. DVS '33 Ermelo 12-28
3. Harkemase Boys 12-23
4. ODIN '59 12-22
5. Hoek 12-21
6. FC Lisse 13-20
7. Excelsior '31 13-19 (+9)
8. Barendrecht 13-19 (-3)
9. Jong Almere City FC 12-17 (+9)
10. SteDoCo 12-17 (0)
11. VVSB 12-16 (+3)
12. Ter Leede 12-16 (-4)
13. AFC Ajax 12-14
14. GOES 13-13
15. DOVO 12-8 (-10)
16. VVOG 12-8 (-11)
17. ONS Sneek 12-3

Topscorers:

1. Henny Bouius (Harkemase Boys) 9
=. Rik Impens (Hoek) 9
=. Steve Schalkwijk (GOES) 9
4. Felitciano Zsch?sschen (VVSB) 8
5. Quincy Arends (DOVO) 7
=. Boy Boeloerditi (Excelsior '31) 7
=. Sietse Brandsma (ODIN '59) 7
=. Hakim Ezafzafi (Excelsior '31) 7
=. Joshua Patrick (DVS '33 Ermelo) 7
=. Maurice de Ruiter (Sparta Nijkerk) 7

Niels-Vorthoren.jpg

Niels Vorthoren maakte er twee voor Barendrecht in de gewonnen wedstrijd tegen VVSB
 
Bovenaan