Derde divisie zaterdag 2018/19

Unregistere

Well-known member
Volgens De Gelderlander zou DOVO-aanwinst Jordie van der Laan mogelijk toch naar het betaalde voetbal vertrekken. Telstar heeft interesse en de gewezen goalgetter van JVC Cuijk heeft een clausule in zijn contract die een overstap naar een BVO mogelijk maakt. Heb jij daar al meer over vernomen, Unnekuukse?
 

Unnekuukse

Active member
Nee. Het verbaast me ook. Ik wist dat Jordie van der Laan ambities had/heeft om in het betaalde voetbal terecht te komen, maar dacht dat, nadat vorig seizoen de ene na de andere BVO afhaakte, die kans verkeken was.
Benieuwd of hij dat niveau aankan. Ik heb eerlijk gezegd grote twijfels, maar gun het hem van harte.
 

Unregistere

Well-known member
Okee, dan moeten we het afwachten. Bij DOVO zijn ze wel al voorzichtig aan het kijken naar vrije aanvallers, mocht Van der Laan vertrekken. Yasar is immers ook lang uit de roulatie.
 

Unregistere

Well-known member
Onder het motto 'je kunt er maar beter vroeg bij zijn' heeft SteDoCo nu al het contract met verdediger Bryan Jongeneel verlengd. De eerste offici?le wedstrijd moet nog worden gespeeld, maar dat deert de ambitieuze club uit Hoornaar niet. Jongeneel wordt gezien als sleutelspeler, want hij tekende liefst voor drie jaar en ligt dus nu tot medio 2021 vast.
 

Unregistere

Well-known member
Volgens De Gelderlander heeft Jordie van der Laan een goede indruk achtergelaten bij Telstar. Kans lijkt dus aanwezig dat hij alsnog de stap zet.
 

Unnekuukse

Active member
Volgens De Gelderlander heeft Jordie van der Laan een goede indruk achtergelaten bij Telstar. Kans lijkt dus aanwezig dat hij alsnog de stap zet.

Ik heb het artikel in De Gelderlander ook gelezen. Dat Jordie een goede indruk heeft achtergelaten vindt hij toch vooral zelf. Of ze zijn mening bij Telstar delen wordt uit het artikel niet duidelijk. Nog maar even een slag om de arm houden dus...
https://www.voetbal247.nl/jordi-van-der-laan-maakt-indruk-tijdens-stage-bij-telstar/
 

Unregistere

Well-known member
Zag zojuist dat wij morgen tegen ONS Sneek scheidsrechter Voncken hebben. Die mag dus een eindje rijden. Ik heb hoge verwachtingen van hem in elk geval! :duim:
 

JMD

Well-known member
Wisselende start voor de Noordwijkse ploegen, Noordwijk verslaat Ajax met 6-2, terwijl buurman SJC met 3-2 verliest bij Harkemase Boys. Denk ook dat we dat vaker gaan zien, Noordwijk moet mee kunnen draaien bovenin, terwijl SJC blij mag zijn als het 3e divisie kan blijven spelen.

FC Lisse dus afgelast, het heeft hier de hele ochtend gehoosd. Ik liep rond een uur of 2 vlakbij het complex van FC Lisse en de grasvelden daar waren compleet 'verzopen', veel plassen e.d..
 

Abubakari

Well-known member
Haha, 2 maand geen druppel regen en dan afgelast vanwege wateroverlast. Wat een mooi land.
FC Lisse dus afgelast, het heeft hier de hele ochtend gehoosd. Ik liep rond een uur of 2 vlakbij het complex van FC Lisse en de grasvelden daar waren compleet 'verzopen', veel plassen e.d..
Heeft dus weinig te maken met het land waarin we leven. Jouw reactie is meer typisch Nederlands, altijd zeiken en niet eerst even kijken of het uberhaupt terecht is.
 

Unregistere

Well-known member
ASWH begonnen met een driepunter, lekker! De eerste keer in de derde divisie, want de afgelopen twee seizoenen eindigde ons openingsduel steeds gelijk. Nu werd ONS Sneek wel verslagen en dat was met name op basis van de tweede helft terecht. De Friezen waren in het eerste kwartier wat sterker, daarna kwam de wedstrijd in evenwicht. Na rust schakelde ASWH een tandje bij, met wederom een belangrijke invalbeurt voor Lester Pires. Binnen de minuut kopte hij al bijna raak, maar via de binnenkant van de paal ging de bal er nog uit. Negen minuten later had Pires wel succes. Na een pass van Yassine Belghar kon hij de bal meenemen en langs veteraandoelman Barry Ditewig (40) prikken. In het restant liet ASWH diverse keren na de 2-0 te maken, dus bleef het spannend. ONS kwam nog een keer dicht in de buurt van de gelijkmaker, maar gelukkig viel die ook niet en dus konden we een fijn weekje heerlijk afsluiten. Twee bekerzeges, een competitiezege en hopelijk ook nog een leuke loting vanavond!

Lester Pires dus de matchwinner. Erg leuk. Zat vorig seizoen nog bij Alexandria '66 in de tweede klasse en nu dus goed voor vier doelpunten in de eerste drie offici?le wedstrijden. En dat drie keer als invaller. Ook de drie nieuwe jongens in de basis presteerden wederom prima, mooi om te zien.

Bij ONS Sneek deed Jaap Martijn Barto mee. In een wat vreemde rol, vond ik persoonlijk. In een 5-3-2 systeem speelde hij als nummer tien achter de spitsen Genridge Prijor en Yum? Ramos, met als gevolg dat het spel lange tijd aan hem voorbij ging. Pas toen hij na het uitvallen van Ramos mocht doorschuiven, kwam hij meer in de wedstrijd voor en kreeg hij nog een kans. Als ze hem zo gaan benutten, lijkt mij dat weinig nuttig. Heb het idee dat de ONS-trainer niet zo goed durft te kiezen, aangezien Curty Gonzales - nu geblesseerd - van de week al linksback speelde, terwijl hij een aanvaller is.

317fxc4.jpg

ASWH-spits Bilal El Amrani zet aan de zijlijn een actie in

Verder begonnen ook Noordwijk en Harkemase Boys, zoals JMD al schreef, met een zege. Quick Boys won de topper van DVS '33 Ermelo, SteDoCo boog een 2-0 achterstand bij De Dijk om in een zege, Hoek won dankzij Kyle Doesburg bij DOVO en VVOG pakte de punten bij debutant Eemdijk. Achilles '29 hield de schade knap beperkt tegen Jong FC Groningen, het werd slechts 0-2.
 
Bovenaan