Derde Divisie zaterdag 2017/18

Status
Niet open voor verdere reacties.

noordooster

Well-known member
Het is uiteindelijk ook 0-1 gebleven.
De penalty was volgens Capelle nogal discutabel.
Slecht van Capelle dat ze tegen 10 man van Magreb niet konden winnen, maar wel weer gunstig voor ACV, ONS en Harkemase Boys in de strijd tegen degradatie.
Ik ga er nog maar niet van uit dat Magreb '90 tot eenzelfde eindsprint in staat is als vorig seizoen in de zondag derde divisie.
 

Unregistere

Well-known member
Lijkt mij ook niet. Ze hebben in die tien minuten van de eerste helft en de hele tweede helft met tien man voor het doel gelegen, logisch, en dat kon Capelle niet kapot spelen. Zegt ook iets over Capelle natuurlijk. Trainer Ron Timmers plaatste al een kritische noot in de krant. Hij heeft al te vaak gehoord dat er genoeg kwaliteit zou zijn, maar dat zelf nog niet zo gezien.

Sowieso toch enige onrust omdat Arne van Gelder per direct is gestopt als assistent-trainer. Was al jaren aan Capelle verbonden, eerst als speler en later in de begeleiding. Timmers heeft zijn eigen assistent meegenomen van Dongen en dus vond Van Gelder niet dat hij nog veel kon toevoegen. Mogelijk krijgt hij nog een andere rol, want de club wil hem graag behouden.
 

Unregistere

Well-known member
Tja, het verbaast me ook niet direct, want Ron werkt al jaren met zijn vaste assistent. Capelle heeft daar ook mee ingestemd.
 

De Groene Scout

Well-known member
Minimaal programma zaterdag; inmiddels op donderdagmiddag al 5 duels geschrapt vanwege de kou en slechte gesteldheid van de velden.
 

noordooster

Well-known member
Valt me toch tegen van die Timmers en zijn assistent...........

Ik vind die uitlating van Timmers over de kwaliteit nogal zwak.
Het lijkt een beetje op zichzelf indekken voor het geval Capelle onder hem toch degradeert.
Je mag toch aannemen dat hij wist waaraan hij begon en dat hij voldoende perspectief zag.
Of zou hij gedacht hebben dat er voor hem nog enkele nieuwe spelers worden aangetrokken, zoals voor Dick Advocaat bij Sparta en voor Verbeek bij Twente ?
 

de Kok

Member
Capelle heeft inmiddels geprotesteerd tegen het verloop van het restant. Meer dan een half uur gewacht met aanvang. omdat Magreb niet compleet was en dan ook nog 2 andere spelers op formulier dan in eerste duel. Dat mag kennelijk niet, maar wat als er geen anderen zijn door ziekte, werk etc.?
 

Unregistere

Well-known member
Ik vind die uitlating van Timmers over de kwaliteit nogal zwak.
Het lijkt een beetje op zichzelf indekken voor het geval Capelle onder hem toch degradeert.
Je mag toch aannemen dat hij wist waaraan hij begon en dat hij voldoende perspectief zag.
Of zou hij gedacht hebben dat er voor hem nog enkele nieuwe spelers worden aangetrokken, zoals voor Dick Advocaat bij Sparta en voor Verbeek bij Twente ?

Dat laatste sowieso niet, want toen hij begon was er al geen ruimte meer om spelers aan te trekken. Als ze dat ?berhaupt al gekund hadden. Ik denk meer dat hij zich iets vergist heeft, maar hij wist inderdaad waar hij aan begon toen hij voortijdig instapte. Ron kennende zegt hij het niet om zich in te dekken, ik zie het meer als een eerlijke constatering.

Capelle heeft inmiddels geprotesteerd tegen het verloop van het restant. Meer dan een half uur gewacht met aanvang. omdat Magreb niet compleet was en dan ook nog 2 andere spelers op formulier dan in eerste duel. Dat mag kennelijk niet, maar wat als er geen anderen zijn door ziekte, werk etc.?

Je mag normaal gesproken wel anderen opstellen in een restant, precies om de redenen die jij noemt. Anthony Berenstein konden ze sowieso al niet inzetten, want die zit nu bij Volendam. En een ander was naar verluidt betrokken geraakt bij een ongeluk. Ik denk daarom niet dat Capelle heel sterk staat en vindt het ook een beetje zwak van ze. Bij winst hadden ze er niets over gezegd.

Minimaal programma zaterdag; inmiddels op donderdagmiddag al 5 duels geschrapt vanwege de kou en slechte gesteldheid van de velden.

Wij liggen er ook al uit, veld op Nieuw Zuid is onbespeelbaar. Had ik eigenlijk al wel verwacht, maar de mededeling komt wel al wat vroeger.
 
Laatst bewerkt:

Deathprod

Active member
Je mag normaal gesproken wel anderen opstellen in een restant, precies om de redenen die jij noemt. Anthony Berenstein konden ze sowieso al niet inzetten, want die zit nu bij Volendam. En een ander was naar verluidt betrokken geraakt bij een ongeluk. Ik denk daarom niet dat Capelle heel sterk staat en vindt het ook een beetje zwak van ze. Bij winst hadden ze er niets over gezegd.

Hoeveel later is de wedstrijd begonnen? Dit staat er o.a. over in de "Aanvullende instructies veldvoetbal"

De spelregels leggen alleen een maximum aantal spelers vast en bepaalt tevens, dat ??n van hen de
doelverdediger moet zijn. Er mag dus niet worden gespeeld zonder doelverdediger. Het minimum aantal
dat voor een wedstrijd beschikbaar moet zijn, is overgelaten aan de nationale bonden, met de
beperking, dat voor de International F.A. Board zeven als het absolute minimum geldt. De KNVB
heeft dit minimum eveneens vastgesteld op zeven. Met minder kan niet worden begonnen of
worden doorgespeeld.
Indien op het vastgestelde aanvangsuur niet het vereiste minimum aantal spelers beschikbaar is, zal
de scheidsrechter een maximale wachttijd van 30 minuten in acht nemen.
Hebben beide teams op het vastgestelde aanvangsuur tenminste zeven spelers ter beschikking, dan
dient de scheidsrechter de ploegen op te roepen om te beginnen.
 

Unregistere

Well-known member
Tja, toch kan ik me niet voorstellen dat ze daardoor kunnen afdwingen dat er moet worden overgespeeld. Vertraging kwam ook door het uitzoekwerk dat de scheidsrechter moest doen, dus de KNVB was daar al van op de hoogte. Lijkt mij een kansloze zaak voor Capelle, al snap ik dat ze alles uit de kast halen. Blijft wel een zwaktebod. Als ze een uur later hadden moeten spelen, maar wel gewoon deden wat ze moesten doen (winnen), dan had dat ze niets uitgemaakt.
 

De Groene Scout

Well-known member
Jong Almere won met 0-1 uit bij Jong Groningen en blijft hierdoor in de race om de titel met Spakenburg dat niet in actie kwam.
Sneek had een off-day en moet zich na de 7-2 nederlaag bij Scheveningen toch nog wel zorgen maken. De onderste ploegen hebben nog wat duels te goed en kunnen nog dicht bij komen.
 

Abubakari

Well-known member
Jong Almere won met 0-1 uit bij Jong Groningen
Voor rust nog wel leuk, na rust slecht. Almere City verdedigde de voorsprong en Jong G. wist er niet doorheen te komen. Leukste van de middag was het praatje met Ernest Faber.:D
 

Unregistere

Well-known member
Een off-day voor Sneek? Weet ik niet, Scheveningen is gewoon aan een enorm goede reeks bezig en dat resulteerde vandaag dus ook in het winnen van de periodetitel.

Verder wint ODIN '59 bij DVS '33 Ermelo. Ze staan zelfs vijfde. Dat vind ik eerlijk gezegd ongekend. Een van de zwakste teams in de afdeling, maar het countervoetbal werkt momenteel dus duidelijk wel. DVS blijft dus ook te grillig voor een topklassering, al is de stand wel erg scheef momenteel. Sommige teams lopen al drie of vier duels achter.
 

noordooster

Well-known member
Jong Almere won met 0-1 uit bij Jong Groningen en blijft hierdoor in de race om de titel met Spakenburg dat niet in actie kwam.
Sneek had een off-day en moet zich na de 7-2 nederlaag bij Scheveningen toch nog wel zorgen maken. De onderste ploegen hebben nog wat duels te goed en kunnen nog dicht bij komen.

Jammer en teleurstellend dat Jong Groningen niet kon scoren tegen Jong Almere.
Jong Almere in de tweede divisie lijkt me maar niks.
Ja, Sneek zakte na rust volledig weg. Bij rust was het nog 2-2.
Wanneer kan Yum? Ramos weer spelen ?
 

Unregistere

Well-known member
Vraag me af of Ramos dit seizoen ?berhaupt nog in actie komt. Zijn rugnummer is al maanden in gebruik door iemand anders in elk geval.
 

Unregistere

Well-known member
Ook hier maar even alles op een rijtje in een handig overzicht:

Speelronde 23

DVS '33 Ermelo - ODIN '59 1-3 (1-0)
41. 1-0 Niels Buijtenhuis 48. 1-1 Milo Cremers 90. 1-2 Ahmed Al Mahdi 90 (+4). 1-3 Og?r Kaya
Rood: Maurice de Ruiter (DVS '33 Ermelo)

Jong FC Groningen - Jong Almere City FC 0-1 (0-1)
27. 0-1 Radinio Balker

Jong FC Volendam - VVOG 3-0 (2-0)
26. 1-0 Jari Vlak 27. 2-0 Jordy Hilterman 61. 3-0 Dylan Mertens

Scheveningen - ONS Sneek 7-2 (2-2)
9. 1-0 Kevin Gomez Nieto 14. 1-1 Curty Gonzales 24. 2-1 Brandon Robinson 25. 2-2 Curty Gonzales 54. 3-2 Levi Schwiebbe (strafschop) 61. 4-2 Levi Schwiebbe (strafschop) 64. 5-2 Tim Peters 71. 6-2 Tim Peters 81. 7-2 Samir El Moussaoui

Capelle - Spakenburg, Harkemase Boys - Magreb '90, Jong FC Twente - DOVO, Quick Boys - ASWH en Spijkenisse - ACV werden afgelast

STAND

1. Spakenburg 22-49
2. Jong Almere City FC 23-48
3. Quick Boys 22-43
4. Scheveningen 23-40
5. ODIN '59 23-37
6. Jong FC Groningen 21-36
7. DVS '33 Ermelo 21-33
8. Jong FC Volendam 23-32
9. VVOG 22-31
10. DOVO 22-29 (+3)
11. ASWH 22-29 (-5)
12. Harkemase Boys 19-26
13. Jong FC Twente 20-25
14. ONS Sneek 23-25
15. Capelle 21-19
16. Spijkenisse 22-19
17. ACV 20-17
18. Magreb '90 21-5

Magreb '90 vier punten in mindering

Topscorers:

1. Yordi Teijsse (Quick Boys) 20
2. Kees (Pier) Tol (Spakenburg) 19
3. Joshua Patrick (DOVO) 14
4. Curty Gonzales (ONS Sneek) 13
=. Khalid Tadmine (Jong Almere City FC) 13
6. Michael van Dommelen (Spijkenisse) 12
=. Jordy Hilterman (Jong FC Volendam) 12
=. Tim Peters (Scheveningen) 12
9. Marco van der Heide (ACV) 11

Scheveningen_TimPeters.jpg

Mede dankzij twee goals van topscorer Tim Peters won Scheveningen makkelijk van ONS Sneek en greep de periodetitel
 

Unregistere

Well-known member
Opmerkelijk: VVOG heeft trainer Hans van Arum ontslagen. Eerder werd al bekend dat hij na dit seizoen zou vertrekken. Maar nu komt aan zijn eerste jaargang in Harderwijk dus al een vervroegd einde. Ondanks een voor VVOG keurige negende plaats. Daar moet dus meer spelen. In de wedstrijd die wij onlangs tegen ze speelden, viel me wel al op dat de spelersgroep en de trainer niet echt op ??n lijn leken te zitten over de speelwijze, maar goed, ze haalden wel resultaten.

Voorlopig nemen zijn assistenten de honneurs waar.
 

Unregistere

Well-known member
De wedstrijd Harkemase Boys - Jong FC Groningen gaat vanmiddag niet door. De aanleiding is het trieste nieuws dat het zesjarige dochtertje van Antoine van der Linden, assistent-trainer bij de Groningse beloften, is overleden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan