Derde Divisie zaterdag 2017/18

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Groene Scout

Well-known member
ASWH heeft blijkbaar toch last van de kou in Nederland. Thuis 1-3 achter.
De derby en subtopper tussen VVOG en DVS'33 werd maar liefst 0-6!!!!
Magreb'90 hield de schade redelijk beperkt; slechts 2-0 nederlaag tegen DOVO
 

noordooster

Well-known member
Knappe overwinning van Harkemase Boys bij ASWH.
ONS Sneek speelt 1 - 1 tegen Jong fc Groningen en ACV verliest de thuiswedstrijd tegen Quick Boys.
Na een redelijke start begint het er nu steeds somberder uit te zien voor ACV.
 

Unregistere

Well-known member
Da's dan een van de weinige keren dat ze eigen nieuws brengen. :p Levert dat nog wat op of is het liefdewerk, oud papier? Ik dacht dat je er voor de krant zou zitten eigenlijk, toen ik op Twitter zag dat je daar was.

Wij helaas ouderwets uitgecounterd door een zeer defensief, maar erg effici?nt Harkemase Boys. Kwamen voor rust twee keer bij de goal na een counter, dat waren twee doelpunten. Wij scoorden met wat mazzel vrij snel tegen, maar daar bleef het bij. Tweede helft volledig eenrichtingsverkeer in de eerste twintig minuten, maar er viel bijna niet door te komen. Ze stonden vaak met elf man op eigen helft. Peter de Lange kreeg wel ??n grote kans, maar schoot helaas over. Daarna een counter en 1-3, toen was het wel klaar. Nick Slotboom schoot nog wel op de binnenkant van de paal, maar die bal plofte daarna in de handen van keeper Jansema en dus zat een inhaalrace er niet in. Jammer, het zal nu definitief een kwestie worden van genoeg teams onder ons houden, denk ik. Bij winst hadden we nog met een schuin oog omhoog kunnen kijken.

Diverse teams onder ons wonnen, dus dat was niet zo gunstig. De regioderby Spijkenisse - Capelle eindigde onbeslist (2-2). Magreb '90 kwam ook gewoon in actie en verloor wederom. Bij DOVO werd het 2-0.
 

almere036

Member
Rellen bij Jong Almere - Spakenburg, ik heb alles meegemaakt nu.

Spakenburg op het veld overigens duidelijk de betere, stond al 0-4 bij rust.
 

de waan

Well-known member
Da's dan een van de weinige keren dat ze eigen nieuws brengen. :p Levert dat nog wat op of is het liefdewerk, oud papier? Ik dacht dat je er voor de krant zou zitten eigenlijk, toen ik op Twitter zag dat je daar was.

Nee, ik had deze week nog geen klus voor de krant, Marco Jansen is de vaste Veluwe-man. Voor de rest, zie de pb's op Twitter. ;)

Rellen bij Jong Almere - Spakenburg, ik heb alles meegemaakt nu.

Ah, onze vrienden maken hun naam als minst sympathieke amateurclub van Nederland weer eens waar.
 

Unregistere

Well-known member
ASWH verliest van effectief Harkemase Boys

De eerste competitiewedstrijd in 2018 leverde ASWH vanmiddag een nederlaag op. Het Friese Harkemase Boys toonde zich op bezoek op sportpark Schildman uiterst effectief en nam de punten mee terug naar het hoge noorden (1-3). ASWH beet zich grotendeels stuk op de defensieve muur van de gasten, die niet schroomden om met elf man op eigen helft te spelen. Op de momenten waarop Harkemase Boys wel diep op de Ambachtse speelhelft opereerde, toonde de ploeg zich zeer slagvaardig en kwam op een 0-2 voorsprong. Kort daarna bracht Ismail Yildirim ASWH weer terug in de wedstrijd. De jacht op de gelijkmaker werd dan ook ingezet, maar uit de eerste counter van de bezoekers viel de 1-3 en dat bleek de beslissing. Verder dan een schot op de paal van Nick Slotboom kwam ASWH niet meer, waardoor de Ambachters met lege handen achterbleven. Op de ranglijst is ASWH nog altijd negende, maar het zag wel diverse teams uit de onderste regionen dichterbij komen.

Trainer Jack van den Berg kon in de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe jaar niet beschikken over Stanley Husen, die tijdens de laatste training een blessure opliep. Daardoor begon Peter Verhoeve centraal achterin. De Haagse verdediger maakte dus iets sneller dan wellicht gepland zijn rentree, nadat hij de laatste duels voor de winterstop geblesseerd moest toekijken. Verder koos Van den Berg voor de vertrouwde namen van de laatste duels uit 2017.

ASWH begon enthousiast aan de ontmoeting met de Friezen, die vooraf evenveel punten hadden, maar daar wel ??n wedstrijd minder voor nodig hadden. Al vroeg in de wedstrijd zette Mels van Driel een combinatie op met Kyle Doesburg. Het schot van de routinier eindigde echter op de vuisten van Harkemase Boys-goalie Erick Jansema. De Ambachters hadden in elk geval het meeste balbezit en zochten de aanval tegen een vrij defensief opererend Harkemase Boys. De Friezen gaven echter weinig weg en toen zij voor het eerst de oversteek naar de Ambachtse speelhelft waagden, leverde dit direct de openingstreffer op. Rechtsback Jesse Renken kwam uiteindelijk in balbezit en prikte de bal in de verre hoek achter Stef Doed?e. Een tegenvaller voor ASWH, dat bovendien een nog lastigere opdracht kreeg. Met de voorsprong op zak kon Harkemase Boys immers nog meer inzakken en speculeren op de omschakeling.

Na een verre inworp van Mels van Driel kwam Ismail Yildirim in balbezit, maar hij kon net niet de benodigde ruimte vinden om in te schieten. Vrijwel direct daarna vormde balverlies in de Ambachtse opbouw de inleiding tot een nieuwe counter van de Friezen. Jerry Tieleman probeerde zijn verkeerd uitgepakte inspeelpass nog te herstellen middels een sliding, maar raakte daarbij Pier Veldman. Volgens scheidsrechter Annegarn binnen de lijnen, al had menigeen hierover zijn twijfels. De beelden wezen dit na afloop ook niet heel duidelijk uit, maar de leidsman wees naar de stip en dus kreeg Harkemase Boys een strafschop. Aanvoerder Jesse Renken nam plaats achter de bal en schoot raak, waardoor ASWH halverwege de eerste helft tegen een 0-2 achterstand aankeek.

Het zag er dus somber uit, maar vrij snel keerden de Ambachters terug in de wedstrijd. Ismail Yildirim begon aan een aanval, die halverwege leek te stranden. De Dordtenaar zette echter door en profiteerde van slecht wegwerken in de defensie van de bezoekers, omdat uiteindelijk een speler van de Friezen de bal tegen Yildirim aantrapte en het speeltuig daardoor in het doel belandde. Een gelukje, maar niet minder welkom. Voor ASWH was dit het startsein om de gelijkmaker te zoeken. De ploeg kreeg ook wat mogelijkheden, waarbij de beste kans voor Kyle Doesburg was. Hij won op kracht een duel, maar schoot vervolgens helaas over. Zo moest ASWH dus met een achterstand de kleedkamer opzoeken.

Na rust zocht ASWH nog nadrukkelijker de aanval. Peter de Lange had de gelijkmaker op de schoen na een aanval met Ismail Yildirim en Jesper van den Bosch, maar jammer genoeg zocht de spits het doel te hoog. Al na een klein kwartier bracht Jack van den Berg een eerste frisse kracht binnen de lijnen. Nick Slotboom verving Peter Verhoeve. De aanvalslust van ASWH temperde zeker niet, er was zelfs enigszins sprake van eenrichtingsverkeer. Tot de eerste serieuze counter van Harkemase Boys een einde maakte aan de Ambachtse hoop. Berwout Beimers zette de uitbraak op en uiteindelijk kwam de bal bij Yannick Kaluzi, die koel de 1-3 achter Stef Doed?e schoof en zijn ploeg twintig minuten na rust een comfortabel ogende marge bezorgde.

Dit was min of meer de beslissing, hoewel ASWH nog wel probeerde opnieuw aansluiting te vinden. Het zat echter ook niet bepaald mee. Een afstandsschot van Nick Slotboom eindigde precies op de binnenkant van de paal en stuitte vervolgens in de handen van doelman Jansema. De keeper van de Friezen had ook nog een puike redding in huis op een kopbal van Jerry Tieleman. Een tweede treffer bleef dus uit voor ASWH, dat in de slotfase bovendien erg veel ruimte weggaf aan de nu wel aanvallende Friezen. Harkemase Boys sprong daar gelukkig slordig mee om, anders hadden de bezoekers misschien nog meer doelpunten kunnen maken.

Het bleef dus bij 1-3, uiteraard een resultaat dat voor teleurstelling zorgde. Door de nederlaag zit aansluiting met de bovenste ploegen op de ranglijst er bovendien niet in, maar moet er de komende tijd vooral met een schuin oog omlaag worden gekeken. ASWH blijft weliswaar negende, de voorsprong is nog allerminst geruststellend. In dat opzicht wordt de komende wedstrijd een zeer belangrijke. ASWH speelt dan de regioderby bij Capelle, een tegenstander die onder de Ambachters staat. Ongetwijfeld gaat het team er dan vol voor om zich te revancheren voor het verlies van vandaag.

ASWH - Harkemase Boys 1-3 (1-2)
13. 0-1 Jesse Renken 23. 0-2 Jesse Renken (strafschop) 25. 1-2 Ismail Yildirim 65. 1-3 Yannick Kaluzi
Scheidsrechter: B.R. Annegarn

ASWH: Stef Doed?e; David Almeida, Peter Verhoeve (59. Nick Slotboom), Jerry Tieleman, Gilmaro van de Werp; Jesper van den Bosch (71. Akin Arslan), Lars Bosscha, Ismail Yildirim, Mels van Driel; Peter de Lange, Kyle Doesburg

Harkemase Boys: Erick Jansema; Jesse Renken, Kellian van der Kaap, Berwout Beimers, Simon IJzerman; Dennis van Duinen, Kevin Mennega, Johnny de Vries; Yannick Kaluzi, Jan Hooiveld (82. Jorco van Hezel), Pier Veldman (90+1. Ezra Schrijver)

2cqz968.jpg

De fatale sliding van Jerry Tieleman op Pier Veldman, die Harkemase Boys een strafschop opleverde

En bewegend beeld van HB TV:

 

Unregistere

Well-known member
Speelronde 17

ACV - Quick Boys 2-4 (0-1)
9. 0-1 Yordi Teijsse 51. 0-2 Yordi Teijsse 77. 1-2 Marco van der Heide 85. 1-3 Yordi Teijsse 90 (+3). 2-3 Dennis Molema 90 (+4). 2-4 Noah Barendse

ASWH - Harkemase Boys 1-3 (1-2)
13. 0-1 Jesse Renken 23. 0-2 Jesse Renken (strafschop) 25. 1-2 Ismail Yildirim 65. 1-3 Yannick Kaluzi

DOVO - Magreb '90 2-0 (0-0)
90. 1-0 Enrico Patrick (strafschop) 90 (+2). 2-0 Joshua Patrick
Rood: Omar El Ghazouani (Magreb '90)

Jong Almere City FC - Spakenburg 1-4 (0-4)
8. 0-1 Barry Beijer 9. 0-2 Tom Oostinjen 19. 0-3 Kees (Pier) Tol 45. 0-4 Philip Ties 50. 1-4 Khalid Tadmine

Jong FC Twente - ODIN '59 1-2 (1-2)
4. 0-1 Jurjen Dikker 11. 1-1 Henk van Schaik 43. 1-2 Milo Cremers

Jong FC Volendam - Scheveningen 0-1 (0-1)
18. 0-1 Brandon Robinson

ONS Sneek - Jong FC Groningen 1-1 (0-1)
35. 0-1 Kasper Oldenburger 49. 1-1 Jan Dommerholt

Spijkenisse - Capelle 2-2 (2-1)
3. 0-1 Olaf van der Sande 26. 1-1 Serginio van AxelDongen 45. 2-1 Marvin van der Pluijm 83. 2-2 Dave van der Steen
Rood: Bram de Bruin (Capelle, 2 x geel)

VVOG - DVS '33 Ermelo 0-6 (0-3)
22. 0-1 Benjamin Roemeon 24. 0-2 Maurice de Ruiter 32. 0-3 Dani?l van Warven 60. 0-4 Kay Velda 85. 0-5 Maurice de Ruiter 89. 0-6 Mike Ahrens

STAND

1. Spakenburg 17-40
2. Jong Almere City FC 17-36
3. Quick Boys 17-31
4. Jong FC Groningen 16-29
5. DVS '33 Ermelo 17-29
6. DOVO 16-27
7. Harkemase Boys 16-25
8. VVOG 16-24
9. ASWH 17-22 (-1)
10. Scheveningen 17-22 (-3)
11. Jong FC Twente 16-21
12. ODIN '59 17-21
13. Jong FC Volendam 17-20
14. ONS Sneek 17-19
15. Capelle 15-15
16. Spijkenisse 17-14 (-17)
17. ACV 17-14 (-19)
18. Magreb '90 16-3

Magreb '90 drie punten in mindering

Topscorers:

1. Yordi Teijsse (Quick Boys) 15
=. Kees (Pier) Tol (Spakenburg) 15
3. Michael van Dommelen (Spijkenisse) 11
=. Joshua Patrick (DOVO) 11
5. Khalid Tadmine (Jong Almere City FC) 10

QuickBoys_YordiTeijsse.jpg

Quick Boys-spits Yordi Teijsse kwam goed uit de winterstop, hij maakte een hattrick op bezoek bij ACV en is nu gedeeld topscorer van de afdeling
 

almere036

Member
Ah, onze vrienden maken hun naam als minst sympathieke amateurclub van Nederland weer eens waar.

Hebben ze zo'n naam ja? Was een groepje van 20-30 jongeren (16-20 jaar) dat constant zat te provoceren, grotendeels negeerden we het omdat we ook begrijpen dat het voor hun de wedstrijd van het jaar is. Rookpot naar ons groep gooien, dingen roepen van een afstandje en uiteindelijk kwamen ze zelfs naar ons vak toe.
Nadat ze 3x weg moesten rennen, hebben ze het maar opgegeven.
 

Unregistere

Well-known member
Dan waren er deze keer denk ik ook aanzienlijk meer Almere-supporters aanwezig dan standaard? Las zelfs dat er 1400 toeschouwers waren, volgens VoZ. Erg veel, lijkt me toch niet dat dit alleen Spakenburgers waren? En hoe deden ze dat nu dan met toegang tot de tribune, gewoon vrije plaatsen als altijd of was er nu wel enige co?rdinatie om het publiek te scheiden?
 

almere036

Member
Dan waren er deze keer denk ik ook aanzienlijk meer Almere-supporters aanwezig dan standaard? Las zelfs dat er 1400 toeschouwers waren, volgens VoZ. Erg veel, lijkt me toch niet dat dit alleen Spakenburgers waren? En hoe deden ze dat nu dan met toegang tot de tribune, gewoon vrije plaatsen als altijd of was er nu wel enige co?rdinatie om het publiek te scheiden?

Voornamelijk Spakenburgers, wij waren iig met 30 man en verder geen bekende gezichten gezien. Allemaal op dezelfde tribune. Enige verschil was dat Spakenburg zelf 10 stewards mee had genomen.
 

Unregistere

Well-known member
Voornamelijk Spakenburgers, wij waren iig met 30 man en verder geen bekende gezichten gezien. Allemaal op dezelfde tribune. Enige verschil was dat Spakenburg zelf 10 stewards mee had genomen.

Okee, dan namen ze aardig wat mensen mee! En dan loopt het ondanks de eigen stewards dus nog fout, lekker bezig.
 

Unregistere

Well-known member
Het is natuurlijk ook een afstand van niets van Spakenburg naar Almere. En dan ook nog een topper.

Klopt, maar dan vind ik pakweg 1300 supporters meenemen nog best wel veel. Normaal is het misschien net aan de helft. Al scheelt het dat er verder nog weinig gevoetbald werd, dus spelende leden uit lagere seniorenteams of jeugd konden natuurlijk ook makkelijker mee.
 

noordooster

Well-known member
Klopt, maar dan vind ik pakweg 1300 supporters meenemen nog best wel veel. Normaal is het misschien net aan de helft. Al scheelt het dat er verder nog weinig gevoetbald werd, dus spelende leden uit lagere seniorenteams of jeugd konden natuurlijk ook makkelijker mee.

Dat zijn inderdaad mooie aantallen. Er zijn maar weinig clubs uit de 2e en 3e divisie die zoveel supporters meenemen naar uitwedstrijden.
Overigens ben ik bij alle thuiswedstrijden van HHC tegen Spakenburg geweest in de afgelopen jaren, maar meer dan ong.3 a 400 supporters van hen waren er vast niet.
Trouwens ook Quick Boys had nogal wat fans mee naar ACV, zo leek het op de beelden.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat zijn inderdaad mooie aantallen. Er zijn maar weinig clubs uit de 2e en 3e divisie die zoveel supporters meenemen naar uitwedstrijden.
Overigens ben ik bij alle thuiswedstrijden van HHC tegen Spakenburg geweest in de afgelopen jaren, maar meer dan ong.3 a 400 supporters van hen waren er vast niet.
Trouwens ook Quick Boys had nogal wat fans mee naar ACV, zo leek het op de beelden.
Vind ik nog steeds veel voor een amateurclub. Menig Eredivisie club haalt dat niet eens bij wedstrijden die wat verder weg zijn.
 

noordooster

Well-known member
Chris de Wagt stopt na 1 jaar al weer als trainer van ONS.
Hij gaat full-time aan de slag bij sc Heerenveen, waar hij dit seizoen ook al trainer van de beloften is.
 

Unregistere

Well-known member
Zaterdag wordt de aftrap in de regioderby Capelle - ASWH op verzoek van de thuisclub al om 14.00 uur genomen. Opvallende tijd, heb ik nog niet vaak meegemaakt als aanvangstijd de afgelopen jaren voor ons.

Vind ik nog steeds veel voor een amateurclub. Menig Eredivisie club haalt dat niet eens bij wedstrijden die wat verder weg zijn.

Is ook zeker behoorlijk wat. Zijn niet zo gek veel amateurclubs die met dergelijke aantallen naar uitduels komen, daarom vond ik die 1000+ extra opvallend.

Chris de Wagt stopt na 1 jaar al weer als trainer van ONS.
Hij gaat full-time aan de slag bij sc Heerenveen, waar hij dit seizoen ook al trainer van de beloften is.

Da's best snel, al snap ik dat hij zijn ambities heeft op trainersgebied. Deed het na een aarzelende start toch best goed bij ONS Sneek. Jammer voor de club dat ze niet door kunnen op die lijn dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan