Derde divisie zaterdag 2016/2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Lekkere start van de competitie, Unregistere! Gaan jullie dit volhouden?

Geen idee. Ik verwacht nog steeds niet dat we kampioen worden en die druk is er ook totaal niet. Misschien is dat ook wel eens een voordeel. We willen zo hoog mogelijk eindigen in elk geval. Dit is in ieder geval een fijne start. Ook echt veel leuker voetballen dan in de hoofdklasse, waar negen van de tien tegenstanders zich volledig ingroeven. Begrijpelijk, want wij wilden promoveren en dan moet je het ook maar laten zien, maar als kijkspel is dit veel leuker.

De lijn van de tweede competitiehelft wordt in elk geval goed doorgetrokken, met grotendeels hetzelfde basiselftal. Dat is denk ik ook een factor die meespeelt bij de goede start, het team is ingespeeld. De sfeer is ook prima, al is dat vaak zo als je wint. Maar goed, voorlopig is het hartstikke leuk in de derde divisie voor ons en we zien vanzelf wel waar het schip strandt. De spelers zijn gretig genoeg in elk geval.
 

Abubakari

Well-known member
Potje van Jong FC Groningen tegen Harkemase Boys 24 september is verschoven naar half ??n. Omdat het grote FC op dezelfde dag tegen Heracles speelt.

Morgen ook maar eens even bij Jong FC kijken. Wel wat eerder weg om op tijd te zijn voor VVG-NEC Delfzijl.
Hup Oebele, Hup Harkema!:D
 

Unregistere

Well-known member
Als het goed is staat er nu toch een tribune op Corpus den Hoorn? Of is dat pas in oktober?

Slecht nieuws overigens voor Rijnsburgse Boys. Vleugelspits Rachid El Yaakoubi viel vorige week uit tegen FC Lisse. Nu blijkt dat hij een kruisbandblessure heeft en dus dit seizoen niet meer speelt.

Eerder deze week besloot Jeroen Hessing al om per direct te stoppen, omdat hij het voetbal niet meer kan combineren met zijn werk. De Uien hebben dus ineens twee spelers minder.
 

noordooster

Well-known member
Het wordt tijd dat Oebele en consorten weer eens punten gaan pakken. Na een begin met 6 uit 2 hebben ze geen enkel puntje weer gehaald .
De bekerwedstrijd tegen Katwijk was redelijk hoopgevend.
Meerdere spelers van Harkemase Boys hebben trouwens een Fc Groningen verleden.

De jongeman van de oerwoudgeluiden bij de wedstrijd Harkemase Boys - VVOG in maart j.l. heeft van de rechter een boete gekregen van 600 euro .
Bovendien mag hij van de club 2 jaar lang niet op sportpark De Bosk komen en mag hij van de KNVB een half jaar niet uitkomen voor zijn club Harkema Opeinde .
 

Unregistere

Well-known member
Ik heb niks over een tribune gehoord, lijkt me ook niet echt nodig, zoveel volk komt er niet op Jong FC af.

Twee vriendelijke dames die programmaboekjes uitdeelden tijdens onze wedstrijd zeiden dat er een tribune zou komen. Ze leken me vrij serieus, maar misschien was het een Gronings geintje hoor. Qua aantallen lijkt het me ook niet nodig, qua comfort is het wel fijn als het koud en nat is.
 

Abubakari

Well-known member
Twee vriendelijke dames die programmaboekjes uitdeelden tijdens onze wedstrijd zeiden dat er een tribune zou komen. Ze leken me vrij serieus, maar misschien was het een Gronings geintje hoor. Qua aantallen lijkt het me ook niet nodig, qua comfort is het wel fijn als het koud en nat is.

Nou ja, van mij mag het. Ik kom niet vaak bij Jong FC, maar wel op zondag bij GRC die daar dus ook spelen.

Andor (morgen?) maar eens vragen, die weet dat soort dingetjes wel en anders vraagt ie het als persmuskiet wel even na.
 

bqandy

Well-known member
Nou ja, van mij mag het. Ik kom niet vaak bij Jong FC, maar wel op zondag bij GRC die daar dus ook spelen.

Andor (morgen?) maar eens vragen, die weet dat soort dingetjes wel en anders vraagt ie het als persmuskiet wel even na.

Ik heb ook zoiets gehoord, net als 5 euro entree. Dat werd later door officiele weg naar het land der fabelen verwezen, maar later stak het de kop toch weer op.
Maar misschien kom ik morgen later heel even aanwaaien, want half een is net te vroeg voor mijn planning morgen. Ik ga naar Haren-zuid voor Gorecht - PKC'83 in 1E.
Ik verwacht morgen trouwens meer drukte bij Jong FC, maar vooral supporters van Harkema.
 

noordooster

Well-known member
Ik heb ook zoiets gehoord, net als 5 euro entree. Dat werd later door officiele weg naar het land der fabelen verwezen, maar later stak het de kop toch weer op.
Maar misschien kom ik morgen later heel even aanwaaien, want half een is net te vroeg voor mijn planning morgen. Ik ga naar Haren-zuid voor Gorecht - PKC'83 in 1E.
Ik verwacht morgen trouwens meer drukte bij Jong FC, maar vooral supporters van Harkema.

In ieder geval wordt er vanmiddag nog geen entree geheven.
Toch wel mooi en ook vrij uniek. Hier in de buurt vragen zelfs vijfde klassers entree bij hun thuiswedstrijden.
 

Abubakari

Well-known member
VVG (tweede klasse) vraagt ook geen entree. Knickerbockers (ook tweede klasse) ook niet. GVAV Rapiditas de laatste keer dat ik er was ook niet, ook een tweede klasser. Vrij uniek is het in Stad dus ook weer niet.
 

De Groene Scout

Well-known member
Jong Groningen heeft inmiddels al gewonnen van Harkemase Boys met 3-1
Bij de topper ASWH - Odin'59 is het 0-1
De andere topploeg FC Lisse staat al weer heel eenvoudig voor met 3-0
 

Abubakari

Well-known member
Harkemase Boys bracht wederom vrij weinig, alleen in de slotfase voor rust leek het er even op. Maar toen stonden ze al 1-0 achter. Halverwege de tweede helft werd het 2-0, vlak voor ik weg ging (naar VVG) in de 77' minuut 2-1 maar Jong FC dus 3-1 gewonnen. Voor rust tussen de Harekieten gestaan, het gemopper was niet van de lucht.

Slechte berichten van het ASWH front, 0-3 achter zag ik net.
 

De Groene Scout

Well-known member
Uiteindelijk verloor ASWH met 1-3 de topper tegen ODIN'59. Even een pas op de plaats voor Unregistere en zijn mannen.
FC Lisse koploper na de 5-1 winst op SteDoCo
Quick Boys gaat op eigen veld flink onderuit tegen VVOG.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, zonde. Je weet dat er altijd wel een keer een nederlaag gaat komen, maar dit is toch wel een zure. Ik denk dat we minimaal 70% balbezit hadden, die gasten hadden zich echt volledig aangepast aan ASWH. Op zich ook wel een compliment, maar dit was even een hoofdklasse flashback. Veel verdedigers, blok op het middenveld daarvoor en ??n spitsje. Maar goed, ze counterden erg effectief. Na een kwartier de eerste uitbraak, gelijk raak, dus helemaal koren op de molen voor ODIN '59. Ze zakten nog verder in en ASWH was vandaag helaas niet bij machte om daar doorheen te breken. Dat had gekund toen de scheids een penalty gaf, maar jammer genoeg trok hij dat besluit weer in omdat de grens buitenspel had geconstateerd.

In de tweede helft een fase waarin de 1-1 wel aanstaande leek, maar plots weer een counter en bingo. Deden we zelf ook niet handig, centrale verdediger schoof heel ver in met de bal aan de voet en vervolgens leed de spits balverlies. Zij profiteerden optimaal, 0-2 en toen was het wel klaar. De 0-3 en onze eretreffer via Peter de Lange hadden eigenlijk alleen statistische waarde. Het was vandaag allemaal even net niet, balletje net langs de verkeerde kant van de paal, schoten net geblokt enzovoort, waar het eerder dan wel goed viel. Kan een keer gebeuren, maar wel jammer.

Hoe dan ook, we staan er nog altijd prima voor, dus op naar volgende week. Wel jammer dat ODIN '59 echt helemaal niet kwam om te voetballen, maar zoals onze trainer terecht zei 'het is niet verboden om met zijn allen te verdedigen'. Nu snel naar Rotterdam voor Excelsior - PSV!
 

bqandy

Well-known member
Ik heb niks over een tribune gehoord, lijkt me ook niet echt nodig, zoveel volk komt er niet op Jong FC af.

Die tribune stond er, maar die was Abubakari compleet ontgaan, haha. Het ding was nog niet in gebruik trouwens.
Veel volk bij Jong FC Groningen. Kleine 600, waarvan denk ik dik 400 Harkemase Boys fans.
 

noordooster

Well-known member
VVG (tweede klasse) vraagt ook geen entree. Knickerbockers (ook tweede klasse) ook niet. GVAV Rapiditas de laatste keer dat ik er was ook niet, ook een tweede klasser. Vrij uniek is het in Stad dus ook weer niet.

The Knickerbockers en VVG vind ik in meerdere opzichten ook bijzondere verenigingen.
Het zou mij niet verbazen als ze ook bij Groen Geel en bij Forward geen entree heffen.
De laatste keer dat ik bij 3e klasser SVN '69 in Nijeveen was hoefde ik ook geen entree te betalen.
Maar zeker in de derde klasse en hoger blijven het uitzonderingen waar je gratis naar binnen kunt.
 

Abubakari

Well-known member
Die tribune stond er, maar die was Abubakari compleet ontgaan, haha. Het ding was nog niet in gebruik trouwens.
Veel volk bij Jong FC Groningen. Kleine 600, waarvan denk ik dik 400 Harkemase Boys fans.

Tribune is wel een groot woord voor dat minuscule stalen frame wat ooit een tribune voor moet gaan stellen.

En terwijl Andor de toeschouwers telde voorspelde ik al dat er tien tellen later (vanuit het niets) een goal ging vallen.
-Nee joh, zei Andor.
Tien tellen later schoot een Groninger van 25 meter raak en keek Andor mij verbaasd aan.
Hoogtepunt van de wedstrijd. :D

Bij Groen Geel hoef je inderdaad ook niet te betalen, bij Forward wel.
 

Unregistere

Well-known member
Jong Almere City FC zou een punt in mindering hebben gekregen, omdat ze tegen FC Rijnvogels een dispensatiespeler te veel hebben opgesteld. Ik heb nog geen bevestiging gezien, maar stond her en der op internet.

Hierbij nog ons verslag van gisteren:

Eerste nederlaag voor ASWH

ASWH heeft vanmiddag de eerste nederlaag in de derde divisie geleden. De Ambachters liepen op eigen veld in het mes van ODIN '59. De bezoekers uit Heemskerk, voor aanvang toch de nummer drie op de ranglijst, hadden zich volledig aangepast aan ASWH. De ploeg van trainer Jack van den Berg had minimaal zeventig procent balbezit tegen de zeer defensief opererende gasten, maar na afloop stond er toch 1-3 op het scorebord. Daardoor verloor ASWH voor het eerst sinds 28 november 2015 weer eens op eigen veld en raakte de ploeg tevens de koppositie kwijt.

Van den Berg had zijn elftal ten opzichte van de fraai gewonnen wedstrijd bij De Treffers op twee plaatsen gewijzigd. Stef Doed?e keerde weer terug in het doel en voorin was er weer een basisplaats voor topscorer Robbert Olijfveld, die woensdag vanwege een schorsing verplicht moest toekijken. Dat betekende dat Marvin Nootenboom en Bart Deprez op de reservebank begonnen. Verder ontbraken Jeremy Hubregtse, Jeffrey Altheer en John van Vugt nog altijd wegens een blessure en maakte Jerry Tieleman speelminuten in het tweede elftal.

Al vanaf de eerste balomwentelingen werd duidelijk met welke intenties ODIN '59 naar sportpark Schildman was gekomen. De nummer drie van de derde divisie zette een flink defensief blok neer en speculeerde volledig op de counter. ASWH kreeg de bal en moest maar zien hoe het door de muur van ODIN '59 heen zou komen. Het moet gezegd dat de Heemskerkers deze tactiek tot in de puntjes beheersen. Achterin werd nauwelijks ruimte geboden aan ASWH, terwijl de gasten aantoonden snel te kunnen counteren. Na een kwartier werd de eerste de beste uitbraak van ODIN '59 ASWH al direct fataal. De tegenstoot verliep over de linkerflank, Cerillio Cijntje zette voor en spits Eelke de Graaf schoot van net buiten het strafschopgebied op doel. Via de paal eindigde de bal achter Stef Doed?e: 0-1.

Een tegenvaller, niet alleen door de achterstand, maar meer nog doordat ODIN '59 een ploeg is waartegen je eigenlijk niet achter moet komen. In dat geval kan het afwachtende spelletje namelijk nog beter gespeeld worden. De bezoekers plooiden nog verder terug. Daarom was het jammer dat een aanvankelijk toegekende strafschop toch niet werd gegeven. Na een overtreding op Peter de Lange wees scheidsrechter Koekoek naar de stip. Helaas stond de Ridderkerkse grensrechter Van Aalst toen al enige tijd met de vlag in de lucht, omdat hij buitenspel had geconstateerd. Na kort overleg nam Koekoek deze lezing over en dus kreeg ASWH toch geen strafschop. De Ambachters, die ondanks de tegenslag rustig bleven, probeerden wel om voor rust orde op zaken te stellen. Het lukte echter niet om echte kansen te cre?ren, zodat het gevaar moest komen van schoten van afstand door onder meer Lars Bosscha, Jesper van den Bosch en Nick Slotboom. ODIN '59 counterde in de slotfase nog eens levensgevaarlijk, maar De Graaf schoot nu voorlangs. De spits van de bezoekers toonde zich enige minuten eerder van zijn minst collegiale kant, toen hij de scheidsrechter met veel misbaar wilde laten merken dat hij zou zijn aangevallen. Het theaterstukje kwam De Graaf op hoongelach van het Ambachtse publiek te staan, terwijl Koekoek het voorval ook direct wegwuifde. Kort voor rust probeerde David Almeida het namens ASWH nog met een gekruld schot en in de laatste minuut kreeg de thuisploeg nog een goede kans, toen Peter de Lange aanvoerder Jesper van den Bosch aanspeelde. Diens inzet werd echter gestopt door Barry van Dijk, zodat ASWH met een achterstand moest rusten.

In de tweede helft nam het balbezit voor ASWH alleen maar toe. De ploeg ontwikkelde in de eerste twintig minuten ook zeker dreiging, maar het zat allemaal net niet mee. Doelman Van Dijk pakte een poging van Robbert Olijfveld, een kopbal van Peter de Lange eindigde naast het doel en twee schoten van Jesper van den Bosch hadden een beter lot verdiend. Toch hing de gelijkmaker in die fase wel in de lucht. ASWH vergat daarbij misschien even de organisatie, want na een aanval waarbij ook de inschuivende verdedigers betrokken waren en ver op de helft van de bezoekers stonden, werd fataal balverlies geleden. Onmiddelijk lanceerde ODIN '59 spits De Graaf, die alleen voor Stef Doed?e opdook en beheerst de 0-2 binnen schoot. Dat was eigenlijk al min of meer de beslissing. Een kwartier voor tijd counterden de bezoekers zelfs naar 0-3, toen Jim Hulleman een voorzet van rechts in het doel gleed.

Bij ASWH was toen Bart Deprez al in de ploeg verschenen voor Gilmaro van de Werp, een offensieve wissel om te proberen het tij nog te doen keren. Later kwamen ook Shabir Isoufi en Victor de Blok nog in het veld. De Ambachters bleven tot het einde proberen om nog een doelpunt te maken, maar waar dat in de andere wedstrijden vaak wel lukte, bleef een treffer gisteren lang uit. Doelman Van Dijk tikte nog eens een kopbal van Jesper van den Bosch over en een ouderwetse scrimmage leverde ook geen doelpunt op. Pas een minuut voor tijd kon de Ambachtse aanhang juichen. Peter Verhoeve speelde Peter de Lange aan. De spits draaide heel knap weg bij zijn opponent, bleef rustig en haalde vervolgens doeltreffend uit. Meer dan een eretreffer was het niet, al kreeg ASWH nog een goede kans toen Van den Bosch na een lange bal van Verhoeve voorzette op Bart Deprez. De inzet van de Zeeuw eindigde net naast het doel.

Zo leed ASWH de eerste nederlaag van dit seizoen en ook de eerste op eigen veld sinds lange tijd. Gezien het spelbeeld had de ploeg meer verdiend, maar het lukte niet om de defensieve muur van ODIN '59 af te breken. Wellicht dat de midweekse inspanningen hierbij toch een rol speelden. De ploeg kon met opgeheven hoofd van het veld stappen, want alles was geprobeerd en ASWH was ook de ploeg die het spel maakte. Na vanmiddag staat ASWH nog altijd derde in de derde divisie. Volgende week wacht een nieuwe kans, als de Ambachters op bezoek gaan bij oude bekende SteDoCo uit Hoornaar.

ASWH - ODIN '59 1-3 (0-1)
15. 0-1 Eelke de Graaf 64. 0-2 Eelke de Graaf 75. 0-3 Jim Hulleman 89. 1-3 Peter de Lange
Scheidsrechter: T. Koekoek

ASWH: Stef Doed?e; David Almeida, Stanley Husen, Peter Verhoeve, Gilmaro van de Werp (65. Bart Deprez); Jesper van den Bosch, Lars Bosscha, Nick Slotboom (77. Shabir Isoufi), Mels van Driel; Peter de Lange, Robbert Olijfveld (80. Victor de Blok)

ODIN '59: Barry van Dijk; Lars Boekel, Denzel Meijer, Milo Cremers, Jordi Tiktak; Jeffrey Klijbroek (84. Thom de Vries), Nick Burger (66. Erik Lensen), Ron Scheffer, Jim Hulleman, Cerillio Cijntje (66. Jurjen Dikker); Eelke de Graaf
 

Unregistere

Well-known member
Speelronde 7

ASWH - ODIN '59 1-3 (0-1)
15. 0-1 Eelke de Graaf 64. 0-2 Eelke de Graaf 75. 0-3 Jim Hulleman 89. 1-3 Peter de Lange

DVS '33 Ermelo - FC Rijnvogels 4-1 (2-0)
19. 1-0 Maurice de Ruiter 28. 2-0 Deniz Sahbaz 53. 3-0 Deniz Sahbaz 69. 3-1 Pieter van der Breggen 90. 4-1 Benjamin Roemeon

Jong FC Groningen - Harkemase Boys 3-1 (1-0)
24. 1-0 Roland Baas 68. 2-0 Ajdin Hrustic 79. 2-1 Robert Stelpstra 84. 3-1 Robbert de Vos

Jong FC Volendam - Rijnsburgse Boys 3-3 (0-1)
14. 0-1 Jorn van Lunteren 46. 1-1 Alex Plat 49. 1-2 Marvin Wijks (strafschop) 50. 2-2 Enzo Stroo 64. 3-2 Jason Stekkel 90 (+5). 3-3 Marvin Wijks (strafschop)

FC Lisse - SteDoCo 5-1 (3-0)
16. 1-0 Steven Olsthoorn 17. 2-0 Steven Olsthoorn 44. 3-0 Martin van Eeuwijk 47. 4-0 Rik Vermeulen 51. 5-0 Niels Buijs 85. 5-1 Jordey van Dam

ONS Boso Sneek - Capelle 1-2 (1-0)
42. 1-0 Ale de Boer 57. 1-1 Tim Vincken 60. 1-2 Bram de Bruin

Quick Boys - VVOG 1-5 (1-2)
14. 0-1 Jeremy de Graaf 35. 1-1 Richard Gooijer (eigen doelpunt) 38. 1-2 Jeremy de Graaf 53. 1-3 Jeremy de Graaf 60. 1-4 Jeremy de Graaf 81. 1-5 Thomas Vossebelt (strafschop)

Scheveningen - Jong Almere City FC 3-1 (3-1)
5. 1-0 Rensy Barradas 12. 2-0 Marvin Nieuwlaat 13. 2-1 Danny van Haaren 15. 3-1 Ricardo Samoender

IJsselmeervogels - Huizen 2-0 (1-0)
21. 1-0 Mike van de Laar 52. 2-0 Sherwin Grot (strafschop)

STAND

1. FC Lisse 7-17
2. ODIN '59 7-16
3. ASWH 7-14 (+7)
4. Scheveningen 7-14 (+2)
5. IJsselmeervogels 7-13
6. DVS '33 Ermelo 7-11 (+3, 13 goals gescoord)
7. Capelle 7-11 (+3, 10 goals gescoord)
8. Rijnsburgse Boys 7-10 (+2)
9. Jong FC Groningen 7-10 (-1)
10. ONS Boso Sneek 7-9 (0)
11. VVOG 7-9 (-4)
12. Jong FC Volendam 7-7
13. SteDoCo 7-6 (-3)
14. Quick Boys 7-6 (-5)
15. Harkemase Boys 7-6 (-8)
16. Huizen 7-5
17. FC Rijnvogels 7-4
18. Jong Almere City FC 7-3

Jong Almere City FC 1 punt in mindering

Topscorers:

1. Jeremy de Graaf (VVOG) 9
2. Rensy Barradas (Scheveningen) 6
=. Sherwin Grot (IJsselmeervogels) 6
4. Peter de Lange (ASWH) 5
=. Robbert Olijfveld (ASWH) 5
=. Maurice de Ruiter (DVS '33 Ermelo) 5

VVOG_JeremydeGraaf.jpg

Jeremy de Graaf schoot er vier binnen op bezoek bij Quick Boys, waardoor de spits van VVOG nu ruim topscorer is in de derde divisie
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan