Degradatiestress

Mommiej

Well-known member
het is simpel bij PEC in laatste 5 wedstrijden. tegen RKC, Utrecht en Sparta is 1 punt niet voldoende.
 

JMD

Well-known member
En weer behaalden de onderste 2 ploegen de volle buit. En ook Fortuna won. Omdat Heracles ook gewonnen heeft en Cambuur gepasseerd is (en die eerder al niet meer in deze lijst stond) haal ik de ploeg uit Almelo ook uit deze lijst, het lijkt tussen onderstaande 5 ploegen te gaan om de 2 degradatieplekken en de ene playoffplek..

De stand na 30 duels:
14) Fortuna Sittard 29 (-30)
15) RKC 28 (-17)
16) PEC Zwolle 26 (-20)
17) Willem II 26 (-28)
18) Sparta 25 (-23)

Restant:
31: RKC - FC Groningen, PSV - Willem II, Ajax - PEC Zwolle, Fortuna Sittard - Feyenoord, Sparta - AZ
32: Willem II - Heracles, SC Cambuur - RKC, PEC Zwolle - FC Utrecht, FC Twente - Fortuna Sittard, FC Groningen - Sparta
33: RKC - Heracles, SC Cambuur - Willem II, Sparta - PEC Zwolle, Fortuna Sittard - Vitesse
34: Heracles - Sparta, AZ - RKC, Willem II - FC Utrecht, PEC Zwolle - PSV, NEC - Fortuna Sittard

Komend weekend lijkt er eigenlijk alleen voor RKC wat te halen, de overige 4 ploegen in het lijstje hierboven spelen tegen Ajax, PSV, Feyenoord en AZ.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Fortuna tegen een Feyenoord die meer met Marseille bezig is en een Sparta tegen een niet indrukwekkend AZ. Daar kan nog wel een verrassende uitslag uit voortkomen.
 

JMD

Well-known member
Jep. Dat zou wel geheel in de lijn van de laatste weken zijn... Maar toch ga ik eigenlijk uit van zeges PSV, Ajax, AZ en Feyenoord
 

Forza AZ

Well-known member
Komend weekend lijkt er eigenlijk alleen voor RKC wat te halen, de overige 4 ploegen in het lijstje hierboven spelen tegen Ajax, PSV, Feyenoord en AZ.
Nu vergeet je dat AZ in de laatste 2 uitwedstrijden tegen Willem II en PEC Zwolle maar 1 punt pakte. Dus is Sparta zeker niet kansloos om ook punten te pakken.
 

Jacco

Well-known member
Ik heb twente- Sparta gezien, en het lijkt me wel heel erg sterk dat Sparta een of meerdere punten pakt tegen AZ, maar ik laat me graag verrassen
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb twente- Sparta gezien, en het lijkt me wel heel erg sterk dat Sparta een of meerdere punten pakt tegen AZ, maar ik laat me graag verrassen

AZ is echt niet aan een lekkere reeks bezig en Sparta wist het PSV en Ajax eerder wel lastig te maken. Die zijn gewoon extreem wisselvallig.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik heb twente- Sparta gezien, en het lijkt me wel heel erg sterk dat Sparta een of meerdere punten pakt tegen AZ, maar ik laat me graag verrassen
Ik heb AZ zien spelen tegen Willem II en PEC en dat was dramatisch slecht. Als ze met diezelfde instelling tegen Sparta spelen, dan kan Sparta zeker ook punten pakken. Hopelijk krijg ik ongelijk.
 

JMD

Well-known member
RKC boekte een heel belangrijke zege op FC Groningen en heeft nu 5 punten voor op de plekken onder de streep. Gezien het programma van de Waalwijkers gaat het er dus heel goed uitzien. Sparta behaalde een bonuspunt tegen AZ en komt daardoor op plek 17, met hetzelfde doelsaldo als PEC Zwolle alleen 1 gescoord doelpunt minder. De onderste drie ploegen staan nu allemaal op 26, waarbij Willem II het minste doelsaldo heeft. Dat PEC Zwolle, Fortuna Sittard en Willem II verloren was conform verwachting.

De stand na 31 duels:
14) RKC 31 (-15)
15) Fortuna Sittard 29 (-32)
16) PEC Zwolle 26 (-23) (24 gescoorde doelpunten)
17) Sparta 26 (-23) (23 gescoorde doelpunten)
18) Willem II 26 (-30)

Restant:
32: Willem II - Heracles, SC Cambuur - RKC, PEC Zwolle - FC Utrecht, FC Twente - Fortuna Sittard, FC Groningen - Sparta
33: RKC - Heracles, SC Cambuur - Willem II, Sparta - PEC Zwolle, Fortuna Sittard - Vitesse
34: Heracles - Sparta, AZ - RKC, Willem II - FC Utrecht, PEC Zwolle - PSV, NEC - Fortuna Sittard

Had het afgelopen weekend veel van de onderste 5 ploegen een op papier zo goed als onmogelijk duel, komend weekend is het anders. Willem II en PEC Zwolle spelen op papier een thuisduel dat kansen biedt, RKC gaat naar een uit vorm zijnd Cambuur en Sparta gaat naar Groningen dat al 4 duels op rij verloor. Alleen Fortuna lijkt een zo goed als onmogelijk duel te hebben, het moet naar Twente dat volop strijdt om het behalen van Europees voetbal.
 

JMD

Well-known member
Alle vijf de onderste ploegen pakten punten. RKC leek op weg naar een driepunter maar zag Cambuur in blessuretijd gelijkmaken. Doordat Fortuna en Sparta en Willem II wel wonnen zit RKC toch weer een klein beetje in de problemen. Dat geldt in grote mate nu voor PEC Zwolle, dat het gat naar de veilige 15e plaats vergroot zag worden tot 5 punten.

De stand na 32 duels:
14) RKC 32 (-15)
15) Fortuna Sittard 32 (-31)
16) Sparta 29 (-22)
17) Willem II 29 (-28)
18) PEC Zwolle 27 (-23)

Restant:
33: RKC - Heracles, SC Cambuur - Willem II, Sparta - PEC Zwolle, Fortuna Sittard - Vitesse
34: Heracles - Sparta, AZ - RKC, Willem II - FC Utrecht, PEC Zwolle - PSV, NEC - Fortuna Sittard

Komende woensdag gaan we verder met de 33e speelronde met een onvervalste degradatietopper. Winst voor Sparta op PEC bezegelt het lot van de blauwvingers. RKC en Willem II komen uit tegen ploegen die niet (meer) in bovenstaand rijtje staan (Heracles en Cambuur), maar bij winst voor RKC en Willem II kan het zo maar weer nodig zijn om die ploegen toe te voegen. Fortuna Sittard ontvangt een eigenlijk al uitgespeeld Vitesse.
 

JMD

Well-known member
Met nog 1 duel te spelen is PEC gedegradeerd en gaat het om de laatste degradatieplek tussen Willem II, Sparta en Fortuna. Willem II moet winnen en hopen dat Fortuna of Sparta verliest. Doen ze dat beide dan ontlopen de Tricolores ook nog playoffs. Verliest 1 van de 2 ploegen als Willem II wint dan moeten de Tilburgers playoffs spelen. Normaal gesproken heeft Sparta aan een punt genoeg om in ieder geval rechtstreekse degradatie te ontlopen. Voor Fortuna is dat achterdeurtje er niet, als zij gelijkspelen en Willem II wint degraderen de Limburgers. Nieuw in de stand hieronder is Heracles, dat dankzij een dramatische serie de laatste weken toch nog een klein beetje in de problemen zit, al zal een punt thuis tegen Sparta normaal gesproken genoeg zijn voor ontlopen van de playoffs. RKC is normaal gesproken veilig, in principe kan Fortuna nog naast de Waalwijkers komen qua punten, maar het doelsaldoverschil is 17, RKC neem ik dus niet meer mee.

De stand na 33 duels:
14) Heracles 34 (-14)
15) Sparta 32 (-20)
16) Fortuna Sittard 32 (-32)
17) Willem II 30 (-28)

Restant:
34: Heracles - Sparta, Willem II - FC Utrecht, NEC - Fortuna Sittard

Fortuna Sittard weet dat het bij winst zeker is van nog een jaar eredivisie, want het gaat dan of Heracles of Sparta (of beide) voorbij. Als Fortuna wint dan is Sparta of Heracles de pineut vwb playoffs (Heracles) of playoffs/degradatie (Sparta). Als Willem II niet wint van FC Utrecht is het sowieso gedegradeerd. Gezien het programma zou Fortuna wel eens het kind van de rekening kunnen worden.
 

Forza AZ

Well-known member
RKC is normaal gesproken veilig, in principe kan Fortuna nog naast de Waalwijkers komen qua punten, maar het doelsaldoverschil is 17, RKC neem ik dus niet meer mee.
RKC is al 100% veilig, want Heracles en Sparta spelen tegen elkaar zondag, en dus eindigt minimaal 1 van die 2 onder RKC.
 

BlauwVinger

Well-known member
Fenomenale eindspurts van de overlevenden. De bespiegelingen kunnen bijgezet worden en de wonden gelikt.

Wellicht is deze jaargang in dier voege zeldzaam dat een club maar liefst 35 punten nodig had om zich uiteindelijk veilig te kunnen spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan