De Voetbalquiz

gevegt

Well-known member
Dan zou ook Willy Lippens in aanmerking moeten komen, tenzij hij met 'Ente' door Maasveld al genomineerd is.
Hoewel het natuurlijk 'Die Ente' is, keur ik het antwoord van Maasveld wel goed.

Het kan trouwens nooit te vaak vermeldt worden dat hij schandalig is behandelt door de Ajax- en Feyenoordspelers die hem uit angst voor hun plekje als een Nazi betittelden.
 

BlauwVinger

Well-known member
Het kan trouwens nooit te vaak vermeldt worden dat hij schandalig is behandelt door de Ajax- en Feyenoordspelers die hem uit angst voor hun plekje als een Nazi betittelden.
De vader van Jordi Cruijff, een rasintrigant en judas van het zuiverste water, is de aanjager geweest van meerdere uitsluitingen, klapwiekend van de ronkende rancune.
 

gevegt

Well-known member
De vader van Jordi Cruijff, een rasintrigant en judas van het zuiverste water, is de aanjager geweest van meerdere uitsluitingen, klapwiekend van de ronkende rancune.
Daar zou eens een topic voor moeten komen. Hoe de machtsspelletjes bij het nationaal elftal gespeeld werden / worden.

Afijn, nog 1 te gaan en dat is meteen de winnaar!
 

Maasveld

Well-known member
Hoewel het natuurlijk 'Die Ente' is, keur ik het antwoord van Maasveld wel goed.

Het kan trouwens nooit te vaak vermeldt worden dat hij schandalig is behandelt door de Ajax- en Feyenoordspelers die hem uit angst voor hun plekje als een Nazi betittelden.
Dat heeft ons de wereldtitel gekost.
 

JFK

Well-known member
Hoewel het natuurlijk 'Die Ente' is, keur ik het antwoord van Maasveld wel goed.

Het kan trouwens nooit te vaak vermeldt worden dat hij schandalig is behandelt door de Ajax- en Feyenoordspelers die hem uit angst voor hun plekje als een Nazi betittelden.
Rinus Israël en Willem van Hanegem zijn de hoofdschuldigen.
 

gevegt

Well-known member
Je bent er in het dankwoord genoemd en ik koester dat. Tijdens mijn desk research stuitte ik op het beklemmende 'Klem' van Ruud Doevendans'.
Dankjewel en graag gedaan.
Het blijft opmerkelijk hoe vijanden vrienden worden als het om hun eigen plekje gaat.

Wie gaat de laatste speler noemen?
 

Abubakari

Well-known member
Hasselbaink, Ente, Dilrosun, Aké, Cruijff, Hofkens, Reekers en...

Fosuh Mensah.

Vandaag 42 jaar geleden speelde Oranje een EK kwalificatiewedstrijd tegen de DDR en won met 3-0. Een eigen tor en tweemaal Geels. Later die kwalificatie speelde Oranje een legendarische wedstrijd in Leipzig die ze met 2-3 wonnen. Dat was de voorlaatste DDR-Nederland.

De laatste was in 1986, 0-1, Marco van Basten. Alle 11 basisspelers speelden in de eredivisie, 9 daarvan bij Ajax, Feyenoord of PSV. Wie zijn de andere twee?
Leuk Citaat
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan