De Voetbalquiz

erka

Well-known member
Gr?n was inderdaad een instinker, die was invaller.

Ik zocht Clijsters, Vandereycken en Broos.
 

Unregistere

Well-known member
Dan mag Susa wel door. Die had er twee van de drie, ook al had De Waan er al eerder ??n goed. En Broos was van mij een gok.
 

Unregistere

Well-known member
Tuurlijk! Eerstgenoemde heeft zelfs de twijfelachtige eer om de eerste speler te zijn die rood kreeg in een WK-finale.
 

JMD

Well-known member
Tuurlijk! Eerstgenoemde heeft zelfs de twijfelachtige eer om de eerste speler te zijn die rood kreeg in een WK-finale.

Die namen zijn me altijd bijgebleven. Het was het eerste WK dat ik meemaakte, daar blijft je zo veel van bij, niet normaal. Van de laatste WK's weet ik echt heel weinig meer, maar die van 1990 en 1994 kan ik nog dromen...


Nieuwe vraag:
Zoals unregistere al aangaf waren die rode kaarten de eerste die ooit gegeven werden in een WK-finale. In een EK-finale was al eerder een rode kaart gegeven. Wie heeft die twijfelachtige eer? (Dus: wie was de eerste speler die een rode kaart kreeg in een EK-finale)
 

erka

Well-known member
Ja, Frankrijk-Spanje. Kan ik me ook nog wel herinneren, was het eerste toernooi dat ik echt volgde. 1982 alleen paar flitsen gezien. Maar ja....wie was dat ook alweer? Ik gok op Bossis.
 

Susa

New member
Emilio Butragueno maakte op het WK in 86 4 doelpunten tegen Denmarken (5-1).

Wie gaf de assist bij het eerste doelpunt van hem ?
 
Bovenaan