De Voetbalquiz

JMD

Well-known member
Die leek toen sprekend op Alex. :eek:mg:
Inderdaad. Ik zag toen eerst de foto van de nieuwe PSV-aanwinst en dacht: 'mooi, Alex komt terug'... Bleek het om Vd Meyde te gaan. GHeeft volgens mij geen minuut gespeeld in de rest van dat seizoen.Kwam binnen in feb/mrt op het moment dat PSV (zoals standaard onder Rutten) compleet instortte...
 

zwammy

Well-known member
Ik kan eigenlijk niet zoveel spelers van NAC en VVV opnoemen. Nijholt heeft tegen VVV gescoord maar volgens mij nooit tegen NAC.
 

zwammy

Well-known member
Degradatie: 1998-1999 Ook in 1999 wordt NAC laatste. In een rampseizoen waarin de club drie trainers - ..............., .................. en ................... – verslijt, worden slechts 23 punten verzameld. Met spelers als Peter Bosz en Glenn Helder gaat NAC roemloos ten onder.

Welke 3?
 

Atreides

Well-known member
Gokjes: Neumann, Rijsbergen? Al zal die laatste waarschijnlijk wel een hele obscure zijn.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Neumann is inderdaad nummer 3, die het jaar begon. Zwamborn eindige, werd het jaar erna kampioen en daarna op zijn Twente's eruitgeflikkerd.
 

Atreides

Well-known member
Alles goed. :eek:mg:

Volgende dan maar. Vandaag speelt Fc Emmen tegen Fc Groningen. In het noorden doet men helemaal niet zo ingewikkeld over een spelertje, trainertje met een verleden bij die andere club. Ooit werd de assistent trainer van Emmen ??n van de meest succesvolle trainers bij Groningen (Ron Jans), maar liet men de eerste coach zitten (Hennie Spijkerman). Zo passeerde Atreides een tijdje terug een enorm lange vent op het fietspad. Dat bleek een van de beste aanvallende koppers te zijn van de afgelopen 25 jaar: Martin Drent. Het lijstje gaat heel lang. Noem minstens 35 namen die voor ??n van beide clubs uitkwam om later in een serieuze hoedanigheid een functie te vervullen bij de ander.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan