De Voetbalquiz

Batigoal

Well-known member
Met de resultaten van vandaag lijkt de titel Ajax niet meer te ontgaan. Daarmee zouden de Amsterdammers de dubbel pakken, nadat het een week geleden al de beker won. Dat komt niet vaak voor de laatste jaren. Wie was de laatste club die de dubbel (=landstitel en beker) won en in welk seizoen gebeurde dat?
 

JMD

Well-known member
Bergwijn wordt in verband gebracht met Ajax. Wat niet helemaal lekker valt in het land van de worstenbroodjes.

Terwijl PSV er andersom toch wat minder problemen mee heeft.

Welke Ajacieden belanden later bij PSV? Noem er tenminste 27 (jeugdspelers en trainers inbegrepen):

Het viel bij Ajax ook niet echt lekker dat Koeman, Vanenburg, enz voor Ajax kozen in de jaren 80... ;) Het is nooit fijn als je je speler kwijtraakt aan een concurrent, dat is echt niet specifiek iets van de ene club.

Anyway, daar waren er al 2.

Omdat volgens mij ook via een omweg mag heb je natuurlijk ook Kieft, De Mos, Kluivert, Haan, Geels (of was die andersom?), Reiziger, Bosman, Bergwijn zelf natuurlijk...
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Menzo
Kieft
Bosman
Ronald Koeman
Vink
Jonk
Kluivert
Arnesen
Van der Meijde
Viergever
Wouters
Lerby
Reiziger
Bergwijn
Vanenburg
De Mos

Nu maar hopen dat stc de rest niet gaat opzoeken.
 

Unregistere

Well-known member
Ronald Koeman
Arie Haan
Gerald Vanenburg
S?ren Lerby
Frank Arnesen
Jan Wouters
John Bosman
Wim Kieft
Wim Jonk
Andr? Ooijer
Marciano Vink
Stanley Menzo
Michael Reiziger
Patrick Kluivert
Michael Lamey
Jason Culina
Kenneth Perez
Gerald Sibon
Andy van der Meijde
Jeremain Lens
Florian Jozefzoon
G?nero Zeefuik
Nick Viergever
Steven Bergwijn
Donyell Malen
Pablo Rosario

Zijn dat er inmiddels al 27?
 

Atreides

Well-known member
Met Geels en de Mos van JMD en PES inclusief bovenstaand lijstje zitten we op 28. Inmiddels zit ik op 34. Het zou leuk zijn als we tenminste tot 30 kunnen komen.

Ik zoek een bekende broer van (naam 1) en een bekende vader van (naam 2).
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
We zijn er door.

Bobby Adekanye, Hans Kraaij senior en Piet van der Kuijl hadden ook nog gekund. Ik gun de eer even aan JMD ( Unregistere is eigenlijk de winnaar, maar die wint toch al bijna altijd).
 
Bovenaan