De Voetbalquiz

BlauwVinger

Well-known member
Ik heb destijds desk research gedaan voor mijn paperback over Europese cup-finales. Ik gok 'on top of my head' op Sevilla dat bij Feyenoord won.
 

erka

Well-known member
De legendarische wedstrijd in de Goffert? NEC-Barcelona 2-3 na een 2-0 voorsprong voor NEC.

Dat is correct! Het was inderdaad NEC-Barcelona.

Daarvoor dus 16x thuis ongeslagen tegen Spaanse ploegen. Best bijzonder. Real Madrid (5x), Barcelona (4x), Atletico Madrid (2x), Real Zaragoza, Las Palmas, Espanyol, Athletic Bilbao en Sporting Gijon konden niet winnen.
 

BlauwVinger

Well-known member
Dat is correct! Het was inderdaad NEC-Barcelona.

Daarvoor dus 16x thuis ongeslagen tegen Spaanse ploegen. Best bijzonder. Real Madrid (5x), Barcelona (4x), Atletico Madrid (2x), Real Zaragoza, Las Palmas, Espanyol, Athletic Bilbao en Sporting Gijon konden niet winnen.

Wat een aangename hersenbreker- cq kraker!
 

erka

Well-known member
Ook Italiaanse ploegen konden maar moeilijk winnen in Nederland, de eerste 15 keer lukte het Italiaanse ploegen niet om van een Eredivisieclub te winnen op Nederlandse bodem. Welke Italiaanse ploeg won voor het eerst wel en tegen wie?
 

erka

Well-known member
Correct, PSV-AC Milan 1-2 in 1992 was de eerste uitzege van een Serie A ploeg in Nederland.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Iedereen kent het champions league met de acht sterren, die staan voor 8 clubs. Welke 8 clubs zijn dat en waarom die 8 clubs?
 
Bovenaan