De Voetbalquiz

Abubakari

Well-known member
Ik ben wel eens in Groningen geweest.

Nog maar een KNVB bekervraagje dan, wie werd vorig seizoen topscorer van het bekertoernooi?
 

JMD

Well-known member
AZ, Sparta en PSV.
PSV niet. Tot iets van 2015 speelden we wel in Nike shirts (we waren de eerste NL club die in Nike speelden, mid jaren 90), maar daarna wilde Nike geen speciale shirts meer ontwerpen voor PSV en zijn we overgestapt naar eerst Umbro en toen Puma.
 

De Wolf

Well-known member
PSV al jaren niet meer. Hebben tegenwoordig Puma.
Sparta voor zover ik weet nooit.

AZ klopt wel.

Die anderen hebben op dit moment samen evenveel punten als AZ.
 

Abubakari

Well-known member
… (speler) scoorde vandaag 48 jaar geleden (dus in 1974) 2x uit tegen Europese topclub …, het grootste Europese succes van zijn niet meer bestaande Nederlandse club …. Later speelde hij onder andere voor Feyenoord.

Vul in wat er op de driepuntjes moet.
 

JMD

Well-known member
Dat zal wel FC Amsterdam zijn. Tegen Inter dan, dat was hun grootste Europese succes volgens mij. Maar wie dan 2x scoorde? Van der Lem?
 

De Wolf

Well-known member
Laatste keer dat PSV klop kreeg van Groningers is 9 jaar geleden. Wie was toen de enige doelpuntmaker?
 

erka

Well-known member
Laatste keer dat PSV klop kreeg van Groningers is 9 jaar geleden. Wie was toen de enige doelpuntmaker?

Kostic. Dat was overigens niet de laatste keer, want later in datzelfde seizoen won Groningen ook in Eindhoven met 2-3, de enige zege ooit daar.
 

erka

Well-known member
Vanaf de start van het Europese voetbal wisten Spaanse ploegen de eerste 16x op rij niet te winnen in Nederland. Welke Spaanse ploeg won bij poging 17 voor het eerst op Nederlandse bodem en tegen wie?
 
Bovenaan