De Voetbalquiz

BlauwVinger

Well-known member
Te makkelijk.
Het gaat natuurlijk niet om de lijst, maar om het verhaal.
Graag drie kantjes maar wel graag met de juiste uitvulling, marges en zonder spelfouten.

Op wenken bediend:

 

zwammy

Well-known member
Er is 1 club in Engeland die van alle andere 91 clubs een wedstrijd in competitieverband heeft gewonnen, welke is dit?
 

De Wolf

Well-known member
Tot nu toe (27 maart) zijn er twee landen voor het WK gekwalificeerd die nooit verder kwamen tot de groepsfase. Om welke twee landen gaat het?
 

Batigoal

Well-known member
Het antwoord op mijn vraag is nooit gegeven! Voor de volledigheid:
Ik was mijn bestandje met buitenlandse voetballers die in het Nederlandse profvoetbal hebben gespeeld aan het aanvullen met dit seizoen en kwam weer een mooi voetballand tegen in de lijst.

Dus uit de categorie exotische voetbalvragen: er hebben 2 internationals uit Kirgizië in Nederland gevoetbald en toevallig beiden bij dezelfde club (zij het elk in een andere periode). Welke 2 voetballers zijn dit en bij welke Nederlandse club speelden zij?
Toegegeven, zelfs met Google erbij was deze vraag wel heel moeilijk om te beantwoorden. Het toeval wil dat FC Emmen in 2 verschillende tijdsperiodes een speler die international is van Kirgizië onder contract had staan. In seizoen 2016/2017 speelde Viktor Maier voor de - toen ook - Eerste Divisie-club. Geboren in Kirgizië, op vroege leeftijd naar Duitsland verhuist en daar afgezien van zijn uitstapje naar Emmen zijn hele carrière actief.
De ander is aanvaller Edgar Bernhardt, die een kleine 10 jaar eerder al bij FC Emmen speelde. Ook hij heeft Duitse roots, maar is met een carrière die hem langs 20 clubs uit 10 verschillende landen voer een echte globetrotter! Hij heeft deze maand op zijn 35e nog een transfer gemaakt.
 
Bovenaan