De Voetbalquiz

PES5

Administrator
Forumleiding
Kosovo hoort er natuurlijk ook bij. Weet alleen niet welke dan niet. Of heb je Noord-Macedonië weggehaald bij de 56?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nederland speelde al wel eerder tegen de inwoners van Montenegro. Waar werd dat duel gespeeld en wie gaf de assist?
 

JMD

Well-known member
Nederland speelde al wel eerder tegen de inwoners van Montenegro. Waar werd dat duel gespeeld en wie gaf de assist?
Al meerdere keren, want NL speelde ook een aantal keren (zo uit mijn hoofd al 1976, 1990, 1992, 1998, 2000) tegen Joegoslavië, en daar zat Montenegro toen ook in. En idd ook NL - Servië & Montenegro van 2006.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Al meerdere keren, want NL speelde ook een aantal keren (zo uit mijn hoofd al 1976, 1990, 1992, 1998, 2000) tegen Joegoslavië, en daar zat Montenegro toen ook in. En idd ook NL - Servië & Montenegro van 2006.

Klopt, maar niet in de naam. Dat wilde ik er niet bij vertellen, want dan gaf ik teveel weg.

Ik zoek alleen nog de assist.
 

JMD

Well-known member
We hebben allerlei tussenvragen gespeeld (ingespeeld op de actualiteit), maar mijn vraag was de vorige "echte", die over de 6 kwartfinaletegenstanders van PSV. Zwammy had er 3 goed, dus die mag nu.
 

Makanaky

Well-known member
Nederland speelde alreeds tegen Macedonië, in de kwalificatie WK 2006. Exact hetzelfde land wacht straks op het EK en Pandev is er nog steeds bij.
 

Makanaky

Well-known member
Noord-Macedonië is exact hetzelfde land met dezelfde oppervlakte als in 2004. Als er geen Grieken waren, hat het land nu nóg zo geheten.
 

gevegt

Well-known member
Noord-Macedonië is exact hetzelfde land met dezelfde oppervlakte als in 2004. Als er geen Grieken waren, hat het land nu nóg zo geheten.
Maar er zijn wel Grieken. Dus bestaat het niet meer.
Tip: zeg dit niet tegen de inwoners of afstammelingen van dit land.
 
Bovenaan