De Voetbalquiz

JMD

Well-known member
Uit welke wedstrijd kwam de betreffende elftalfoto en wat werd de uitslag?
Aan de vlaggen op de shirts te zien Zweden - Nederland, en dan vermoed ik de Zweden - Nederland uit 2004, het vriendschappelijke duel net na het EK, in de tijd dat Van Basten zo ongeveer elke eredivisiespeler die er een beetje bovenuit stak opriep (zie Vd Bergh, was hem helemaal vergeten), het duel waarin Zlatan ploeggenoot bij Ajax Vd Vaart blesseerde. 4 dagen erna scoorde Zlatan die wereldgoal tegen NAC, waarna de regisseur beelden liet zien van een niet-zo-blije Van der Vaart op de tribune... Nog eens 3 dagen later was de Zweed naar Italië vertrokken. Volgens mij werd het duel gelijk, ik hou het op 2-2.
 

Maasveld

Well-known member
Aan de vlaggen op de shirts te zien Zweden - Nederland, en dan vermoed ik de Zweden - Nederland uit 2004, het vriendschappelijke duel net na het EK, in de tijd dat Van Basten zo ongeveer elke eredivisiespeler die er een beetje bovenuit stak opriep (zie Vd Bergh, was hem helemaal vergeten), het duel waarin Zlatan ploeggenoot bij Ajax Vd Vaart blesseerde. 4 dagen erna scoorde Zlatan die wereldgoal tegen NAC, waarna de regisseur beelden liet zien van een niet-zo-blije Van der Vaart op de tribune... Nog eens 3 dagen later was de Zweed naar Italië vertrokken. Volgens mij werd het duel gelijk, ik hou het op 2-2.
Correct!
 

JMD

Well-known member
PSV gaat komend seizoen voor het eerst in 5 seizoenen overwinteren, en voor het eerst in 9 seizoenen proberen dan nog 1 ronde na de winter te overleven. In 2012 deed het dat voor het laatst, toen haalde PSV de 1/8 finale, waarin het ten onder ging tegen Valencia.
Het seizoen ervoor kwam PSV nog 1 ronde verder, dat was tevens de 7e keer in 11 seizoenen dat PSV de kwartfinale haalde. Slechts 1x wist het die kwartfinale te overleven, dat was in 2005 tegen Olympique Lyon.
Noem de overige 6 ploegen waardoor PSV werd uitgeschakeld in de kwartfinale van een Europees toernooi in die serie.
De jaartallen waren 2001, 2002, 2004, 2007, 2008, 2011.
 

JMD

Well-known member
Feyenoord (2002), Liverpool (2007) en Fiorentina (2008) zijn goed.
Lyon en Valencia waren al in de 1/8 finale.

Dus nog 2001, 2004 en 2011
 

BlauwVinger

Well-known member
Intermezzo.

Er zijn momenteel 55 Europese landen aangesloten bij de UEFA. Onlangs trof Oranje het 48ste land waar tegen het aantrad, namelijk Bosnië & Herzegovina.

Door de loting van vanavond komen daar Gibraltar en Montenegro bij.

Welke overige landen trof Oranje nooit?
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Mooie vraag.

Ik denk Noord-Macedonië en Georgië, Azerbeidzjan en Litouwen.
 
Bovenaan