De Voetbalquiz

Batigoal

Well-known member
Ik zie dat de mogelijkheid om een vraag te stellen mij brutaal is ontnomen, dus ga ik nu brutaal tussendoor een vraag stellen. Wie was deze voetbalnomade die op een blauwe maandag in de Eredivisie neerstreek, net zo snel weer verdween, maar wél beslissend was in de succesvolle degradatiestrijd van Willem II?

if3bEAO.jpg
 

Maasveld

Well-known member
Ik zie dat de mogelijkheid om een vraag te stellen mij brutaal is ontnomen, dus ga ik nu brutaal tussendoor een vraag stellen. Wie was deze voetbalnomade die op een blauwe maandag in de Eredivisie neerstreek, net zo snel weer verdween, maar wél beslissend was in de succesvolle degradatiestrijd van Willem II?


Kerekes?
 

Batigoal

Well-known member

Dat klopt! Zsombor Kerekes had al 7 clubs gehad toen hij op 32-jarige leeftijd naar Willem II kwam. Scoorde slechts 3 keer in Tilburgse dienst, maar waaronder ook de winnende tegen De Graafschap waardoor Willem II behouden bleef voor de Eredivisie.
 

Maasveld

Well-known member
VFL Bochum haalde in haa geschiedenis slechts 2 keer Europa. De laatste keer was in 2004. Welke Nederlander stond er destijds onder de lat bij de (voormalige) Unabsteigbaren?
 
Bovenaan