De Voetbalquiz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abubakari

Well-known member
Allebei gespeeld op 25 juni (en dat is het vandaag dus ook) was het precieze antwoord maar ik vind het goed genoeg.
 

Sensini

Active member
Dit EK spelen met Engeland, Wales en Noord-Ierland drie van de vier Britse landen op het eindtoernooi. Het WK 1958 is tot op heden het enige eindtoernooi waarop ze alle vier uitkwamen, dus ook Schotland. Welke van deze vier overleefden in 1958 de groepsfase, en wat is de overeenkomst tussen de manier waarop ze dat deden?
 

Unregistere

Well-known member
Dit staat op MovieMeter, beschrijving van een film uit 2014:

Documentaire over Feyenoordsupporters waarin de passie en liefde voor de club Feyenoord en Rotterdam centraal staan. De aanleiding van de documentaire is het seizoen 2010/2011 toen de club op de rand van faillissement stond en in sportief opzicht door een dal ging.

Hoe heet die film?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
:duim:

Gisteren nog koffie gedronken bij een hoofdrolspeler. Daarom schoot de film mij weer te binnen als vraag. Mooie docu is dat.

Jij mag verder!

Ik heb hem eerlijk gezegd nog steeds niet gezien. Maar de titel alleen al is de moeite waard.

Voor mijn volgende vraag gaan we terug naar de periode dat Mario Been trainer was in de Kuip. Dat was natuurlijk niet zo'n succes en kenmerkte zich vooral door merkwaardige incidenten. Een daarvan is in onderstaand fragment beschreven. Mijn vraag aan jullie is om de drie stippellijntjes in te vullen:

'Ik heb in de rust ten aanzien van iedereen verteld dat het niet goed was. Daar heb ik bijna de hele selectie bij benoemd. En ... (1) vond eigenlijk dat het met hem wel lekker ging. Die dacht bij mij te moeten aangeven dat hij het er niet mee eens was.'

'Dan lijkt het mij duidelijk dat ik de coach ben en hij de speler en hij moet gewoon doen wat er gezegd wordt. Zeker op het moment dat je 1-1 staat bij ... (2) en je met het schaamrood op je kaken van het veld af moet komen. Dan gaat hij nog even zijn ego boven dat van het elftal plaatsen.'

'Ik heb hem verder niet meer aangehoord en heb de wissel ... (3) doorgevoerd. Ik heb hem daarna ook niet meer gezien en ik hoef hem nooit meer te zien. Als je je eigen ego zo boven het elftal stelt dan hoor je niet thuis bij Feyenoord.'
 

Unregistere

Well-known member
Ja, zeker de moeite waard om eens te bekijken hoor!

Van jouw vraag meen ik wel te weten wie de speler was die het wel lekker vond gaan. Alleen tegenstander en vervanger weet ik niet meer.
 

Abubakari

Well-known member
'Ik heb in de rust ten aanzien van iedereen verteld dat het niet goed was. Daar heb ik bijna de hele selectie bij benoemd. En Makaay (1) vond eigenlijk dat het met hem wel lekker ging. Die dacht bij mij te moeten aangeven dat hij het er niet mee eens was.'

'Dan lijkt het mij duidelijk dat ik de coach ben en hij de speler en hij moet gewoon doen wat er gezegd wordt. Zeker op het moment dat je 1-1 staat bij Potetos (2) en je met het schaamrood op je kaken van het veld af moet komen. Dan gaat hij nog even zijn ego boven dat van het elftal plaatsen.'

'Ik heb hem verder niet meer aangehoord en heb de wissel Makaay/van Burgerking (3) doorgevoerd. Ik heb hem daarna ook niet meer gezien en ik hoef hem nooit meer te zien. Als je je eigen ego zo boven het elftal stelt dan hoor je niet thuis bij Feyenoord.'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan