De Voetbalquiz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Welke club werd het vaakst kampioen in de Franse Ligue 1?

Eigenlijk zijn dat er twee, maar van ??n club is een titel afgenomen. Die titel is ook nooit aan een ander team gegeven. Ze werden destijds echter wel gehuldigd als kampioen en staan dus officieus ook op tien kampioenschappen.
 

T.T.

New member
Eigenlijk zijn dat er twee, maar van ??n club is een titel afgenomen. Die titel is ook nooit aan een ander team gegeven. Ze werden destijds echter wel gehuldigd als kampioen en staan dus officieus ook op tien kampioenschappen.

Klopt. Vlak na het stellen van de vraag zat ik eraan te denken, maar het antwoord werd al binnen enkele minuten gegeven. Ik vind het wel mooi om te zien hoe het aantal titels verdeeld is in Frankrijk. Dat is toch wel heel anders dan in landen als Nederland, Duitsland of Spanje.
 

Makanaky

Well-known member
Welke club heeft in haar bestaan de meeste titels (competitie, bekertoernooien, Europacups) gewonnen en hoeveel zijn dat (mag er 10 naast zitten)?
 

DeftonesJP

New member
Dat schijnt nogal een debat te zijn in Schotland. Velen vinden dat die club niet meer bestaat en opnieuw is begonnen.
 

Makanaky

Well-known member
117, Linfield behaalde 'slechts' 102 x het eremetaal volgens mijn info. Game on, zwammy.

Dat schijnt nogal een debat te zijn in Schotland. Velen vinden dat die club niet meer bestaat en opnieuw is begonnen.

En dan bestaan de trofee?n ineens ook niet meer? Zielig sectarisch gewauwel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan