De Voetbalquiz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Batigoal

Well-known member
E?n van twee die ik zoek was jarenlang de beste spits van zijn land en speelde onder meer op 2 EK's en zou niet zo moeilijk te raden moeten zijn.

De ander is wat lastiger. Een spits van Monaco die met name in Frankrijk een gevreesd schutter was gedurende zijn carri?re.
 

zwammy

Well-known member
Goed, er zijn 6 spelers die in het Nederlands elftal gespeeld hebben terwijl ze nooit in de eredivisie gespeeld hebben. Noem ze maar.
 

zwammy

Well-known member
Nee. Deze speelde 5 interlands en was de jongste speler die debuteerde voor zijn club, die speelde toen in de eerste divisie. In 2012 werd zijn record gebroken door een jongen die nu in Turkije speelt.
 

Unregistere

Well-known member
Nee, die speelde voor Twente.

Volgens mij is het Wim Hofkens. Althans, dat antwoord is wel eens goed gerekend bij deze vraag toen ik die kreeg op een Voetbalquiz. Was wel wat jaren terug trouwens, toen hoorde Krul nog niet bij de antwoorden.
 

zwammy

Well-known member
Hij is helemaal goed. Verrassend hoe makkelijk hij eigenlijk was. De nieuwe recordhouder is Jeroen Lumu die nu bij Samsunspor zit, de club uiteraard WII
 

Unregistere

Well-known member
In 1995 speelde Nederland een oefeninterland tegen Portugal. Er werd met 0-1 verloren. De wedstrijd kreeg echter een speciaal tintje doordat alle internationals van Ajax overgingen tot een boycot. Dat waren er in die tijd aardig wat. Bondscoach Hiddink moest puzzelen en bracht die avond vier debutanten binnen de lijnen. Drie begonnen in de basis, ??n viel in. De drie basisspelers zouden daarna nooit meer een interland spelen, de invaller mocht een maandje later nog eens meespelen.

Welke vier spelers debuteerden die avond in Oranje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan