De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

JMD

Well-known member
Ik denk dat Dickie baalt dat die nu bij ADO zit, die had graag ook nog Ajax aan zijn CV toegevoegd... :)
 

Batigoal

Well-known member
Het is wel een enorm risico. Heitinga is een goeie jongen en een echte clubman, maar heeft bij Jong Ajax in niks laten zien een toekomstige toptrainer te zijn. Lodeweges is toch gewoon een paar jaar passé en heeft bovendien nul binding met Ajax.

Het is nu gewoon gokken dat een volkomen onervaren trainer deze groep aan de praat krijgt. Beetje apart voor een club met grote ambities.
 

Pascallovic

Well-known member
Bij mij hangt het er vooral vanaf wat ze nu gaan doen. Als ze nu binnen 2 maanden een Technisch directeur aanstellen die een trainer voor na dit seizoen gaat aanstellen heb je in elk geval de logische volgorde te pakken, dan dat je je conformeert aan een vaste trainer die straks niet de back-up van de later aangestelde TD krijgt. Dan is Heitinga een niet zo hele vreemde tussenpaus, omdat ie al rondliep in Amsterdam. Al zou het niet mijn keuze zijn. Net als dat ik niet met een Lodeweges als assistent was gekomen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het sentiment kan opeens natuurlijk heel positief worden. Op het tweeluik na tegen Union Berlin heeft Ajax nu even een pret programma. Al vraag ik mij af hoe goed Union Berlin is. Ze vielen vorig jaar in de Conference League enorm tegen.
 

Batigoal

Well-known member
Union draait een topseizoen, dus die schat ik wel hoger in dan vorig jaar. Ajax in onrustig vaarwater moet zich richten op de competitie, Europees valt er geen eer meer te behalen. Uiteraard zal Johnny daar anders over denken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Union draait een topseizoen, dus die schat ik wel hoger in dan vorig jaar. Ajax in onrustig vaarwater moet zich richten op de competitie, Europees valt er geen eer meer te behalen. Uiteraard zal Johnny daar anders over denken.

In Europese wedstrijden kun je juist iets laten ontstaan. Frank de Boer won ooit geloof ik in Milan. Feyenoord maakte vorig seizoen qua ontwikkeling met name de stappen in Europese wedstrijden. Ajax in de CL waren onder Ten Hag ook ontwikkelingsmomenten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Union staat 2e in de Bundesliga dus die schat ik hoger in dan dit Ajax, ik heb dan ook weinig vertrouwen in Europees succes.
 

Pascallovic

Well-known member
Laten we eerst kijken of het spel weer ergens op gaat lijken. Dan zien we over 3 potjes wel of we tegen Union Berlin iets mogen verwachten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding

Batigoal

Well-known member
Logisch besluit deel II deze week. Zag weinig in de werkwijze van Heitinga de afgelopen maanden wat me positief stemde voor de lange termijn. Dit Ajax heeft ook iemand met meer ervaring nodig.

Dat gezegd hebbende heb ik wel het gevoel dat ze hem het diepe in hebben gegooid en vervolgens hebben laten zwemmen, dat is niet netjes en verdient clubman Heitinga niet.

De weg is vrij voor Bosz, Knutsen of Hjulmand.
 
Bovenaan