De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Eef de Kip

Well-known member
Wat je van Slot leest is hij toch niet zo dramatisch? Ik sta er vrij neutraal in, ik vraag me sowieso af welke kandidaat door iedereen gepruimd wordt.

Batigoal

Well-known member
Twee jaar geleden was Heitinga heel zwak. Lijkt me niet dat hij met een jaartje werken met Slot opeens een tactisch wonder is geworden.

En dan Keizer ernaast die al eerder is ontslagen. Twee weggestuurde trainers als duo aanstellen, dat kan echt alleen Ajax.

JFK

Well-known member
Twee jaar geleden was Heitinga heel zwak. Lijkt me niet dat hij met een jaartje werken met Slot opeens een tactisch wonder is geworden.

En dan Keizer ernaast die al eerder is ontslagen. Twee weggestuurde trainers als duo aanstellen, dat kan echt alleen Ajax.
Of de groep was zwak.
Al met al heeft Heitinga het helemaal niet zo slecht gedaan met dat team.

Eef de Kip

Well-known member

2 jaar geleden was de groep mi nog een pak minder dan nu

JMD

Well-known member

Heitinga was toch niet ontslagen?

En Keizer ging toch weg omdat er ruzie was van hogerhand en hij daar (samen met Bergkamp?) het slachtoffer van werd?
(sorry, er is zoveel geruzie geweest bij Ajax dat ik soms zaken door elkaar haar)

Ik vraag me wel af wat de TD er nu van denkt dat hij zo star is geweest naar Farioli toe. Want dit is nou niet echt een vooruitgang qua trainersstaf.

Batigoal

Well-known member
Heitinga was toch niet ontslagen?

En Keizer ging toch weg omdat er ruzie was van hogerhand en hij daar (samen met Bergkamp?) het slachtoffer van werd?
(sorry, er is zoveel geruzie geweest bij Ajax dat ik soms zaken door elkaar haar)
Heitinga is niet ontslagen, maar wel gewoon weggestuurd (niet vast aangesteld) omdat hij niet geschikt bleek. Onduidelijke visie en tactiek en bovendien waren de spelers onder hem niet fit.

Keizer speelde overigens wel steeds beter voetbal op het laatst, won onder meer overtuigend van PSV. Alleen Overmars wilde per sé Ten Hag halen en daarvoor moest Keizer wijken. Zijn terugkeer bij de club vind ik op zich niet zo verkeerd. Al vind ik het vooral armoedig dat de club telkens weer bij hetzelfde kringetje spelers en trainers uitkomt. Volgens mij was precies een jaar geleden nog de visie om daar eens uit te komen met de aanstelling van Farioli.

Bovenaan