De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Abubakari

Well-known member
Nee!!

Schijnt in de zomer van 2023 in beeld geweest te zijn. Maar goed, als je alle geruchten moet geloven…
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ik denk dat weinigen er in geloven dat Van 't Schip na dit seizoen nog trainer van Ajax blijft. Dat was natuurlijk ook het plan, maar de resultaten geven ook geen aanleiding om met hem om de tafel te zitten om langer coach te blijven.

Dat betekent dus dat Ajax voor de 3e zomer op rij op zoek moet naar een nieuwe trainer. Er gaan in Engeland geruchten rond dat Ajax met Pepijn Lijnders bezig is. Goed het zijn maar geruchten, maar dat zou wel een hele opvallende move zijn. Hij heeft veel (internationale) ervaring bij o.a. LIverpool en Porto, maar de enige keer dat hij hoofdcoach was (NEC) liep dat nou niet echt goed af...

Wie zijn de heren AJacieden hier als hun gewenste nieuwe trainer van Ajax?
 

Batigoal

Well-known member
In ieder geval een trainer met een tactische visie en het vermogen om die visie over te brengen op een spelersgroep. Helaas lijkt het er op dat men na het Mislintat-debacle vooral per sé een Nederlandse leiding wil en dan hou je weinig opties over.

Dan kom je blijkbaar bij een gok als Lijnders terecht. Iemand met een visie, maar ook bijna nul ervaring als hoofdtrainer en bij die ene klus schoot het kunnen omgaan met een spelersgroep tekort. Is ook alweer 6 jaar terug, dus wie weet heeft hij zich ontwikkeld, maar echt hoopvol stemt dit niet.
 

Joost

Well-known member
Lijnders is nog een slechtere keuze dan Schip.

Maar zolang ze van Sibum afblijven maakt het mij weinig uit.
 

gevegt

Well-known member
Gewoon de ruzie met Jonk bijleggen, dan heb je een trainer die weet wat er in de slangenkuil speelt.
 

JFK

Well-known member
Schijnt naar Barcelona te gaan om Xavi op te volgen als we de Spaanse media mogen geloven.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Van Gastel is ook op te halen.

Zou je die niet ergens als assistent kunnen slijten bij een vervallen grote club? Zodat je er ook nog wat centen voor kunt krijgen? Kans lijkt me niet groot, maar wellicht is er een mogelijkheid.
 
Bovenaan