De (tijdelijke) trainer van Ajax: John van 't Schip

Eresd?g?

Banned
Het is momenteel geloof ik Marcel Keizer met 1 vraagteken. Maar ik pas het wel voor je aan zodra het zeker is.
Laatste vraagteken kan ook weg. Ze zijn eruit. Ik heb toch nog een laatste appje gestuurd naar Marc maar Jaap schijnt naar de Premier League te willen. Helaas...
 

Pascallovic

Well-known member
Het is officieel. Marcel Keizer voor twee jaar, met een optie op een derde seizoen naar Ajax.

Ben zeer benieuwd of ie de druk aan kan.
 

ALenstra

Well-known member
Vast wel. Als je bij Telstar, FC Emmen en SC Cambuur gewerkt hebt dan verrast niets je nog. Gefeliciteerd, Ajacieden!
 

De Groene Scout

Well-known member
Kom net dit stukje tegen in De Telegraaf. Als je er zo over denkt, dan ben je gewoon ongeschikt voor deze job:
"Ik denk dat het de zwaarste baan van Nederland is"

Marcel Keizer voelt de druk van de tegenvallende resultaten bij Ajax.

"Ik geef alles wat ik heb en ben blij dat er in elk geval wordt gezegd dat ik een goede trainer ben", aldus Keizer. "Ik weet dat het van Jong Ajax naar Ajax 1 een aardige stap is. Maar ik heb er vertrouwen in dat ik het kan. Anders was ik er ook niet ingestapt. Dat het zwaar is, moge duidelijk zijn. Ik denk dat het de zwaarste baan van Nederland is.”

Een job die hem van ’s ochtends vroeg tot slapen gaan bezighoudt. Als Ajax slecht heeft gespeeld, is hij om zes uur ’s ochtends al wakker. "Dan kan ik niet meer slapen.” Dat overkwam hem ook bij vorige clubs. Bij Ajax heeft hij nog niet veel gewonnen. Dus het is: op tijd naar bed, zes uur wakker worden. "En dan ga ik aan de slag. Ik ben vroeg bij Ajax”, aldus Keizer die beaamt dat hij door de tegenvallende resultaten de druk voelt.

"Maar het is vooral de druk die ik mezelf opleg. Ik wil gewoon graag – ik denk het meest van iedereen – dat Ajax heel mooi voetbal speelt, met resultaat. Als dat niet zo is, zoals nu, dan kun je weleens gek van jezelf worden. Maar dat word ik niet van de buitenwereld, of zo. Die maakt me niet uit. Iedereen moet erover zeggen wat hij of zij vindt.”
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
"Ik ben blij dat er in elk geval gezegd wordt dat ik een goede trainer ben".

Dit zegt alles. Keizer is een onzeker lichtgewicht. Het is hem ook niet makkelijk gemaakt met Nouri in de voorbereiding, een incomplete selectie aan de start van het seizoen en een lastige loting in de voorronde CL. Maar de conclusie is dat hij simpelweg te weinig ervaring heeft voor deze baan. En dat had iedereen van tevoren ook wel kunnen weten, met Cambuur, Emmen en Jong Ajax als CV.
 

Pascallovic

Well-known member
Er zal ook niemand zijn die hem een gebrek aan inzet zal verwijten of zal aangeven dat hij een makkelijke baan heeft. Maar je weet dat als je hoofdtrainer bij Ajax wordt dat daar heel veel druk bij zal komen kijken, zeker wanneer de resultaten uitblijven. Dit interview klinkt voor mij als een brevet van onvermogen. Hij wil absoluut, maar denk dat hij totaal de kwaliteiten niet heeft voor deze functie.
 
Bovenaan