De sport met de meeste ballen

Reinoud

Well-known member
Kan mij herinneren dat er een jonge Belg op het WK stond nu een Noor, maar verder weinig buiten VK & Ierland en wat Aziaten die voornamelijk uit China komen.
 

JMD

Well-known member
Ja, maar dat is wat anders. Snooker is een Britse sport, net als darts vroeger. Het feit dat daar nu zoveel NLers bij zijn ligt aan 1 man: Van Barneveld.
 

Maasveld

Well-known member
Kan mij herinneren dat er een jonge Belg op het WK stond nu een Noor, maar verder weinig buiten VK & Ierland en wat Aziaten die voornamelijk uit China komen.
Luca Brecel, ooit het grootste snookertalent ter wereld, inmiddels ook weer uit de top 30 gezakt.
 

Reinoud

Well-known member
Ja, maar dat is wat anders. Snooker is een Britse sport, net als darts vroeger. Het feit dat daar nu zoveel NLers bij zijn ligt aan 1 man: Van Barneveld.

Voor wat betreft de Nederlanders klopt dat helemaal. Verder gaat de vergelijking denk ik mank. PDC doet natuurlijk ontiegelijk veel om de sport te promoten door de wereld. Daar slagen ze aardig in. Nu weet ik niet of ze met snooker daar ook zo'n werk van maken, maar het gevarieerde veld ontbreekt wel.

EDIT: Overigens zit die variatie bij darts ook wel voornamelijk onder de top en in de jeugd.
 

Maasveld

Well-known member
Ondertussen is Trump eruit gewipt door Kyren Wilson, de enige speler die zich er de laatste jaren een beetje tussen heeft kunnen wurmen (maar ook alweer 28 is). Ook nummer 2 van de plaatsingslijst Neil Robertson ligt eruit, hij verloor van Mark Selby.
 

JMD

Well-known member
De Crucible Curse blijft dus bestaan...

Williams won de eerste sessie tegen O'Sullivan met 6-2, in de 2e sessie is het echter andersom qua score, dus nu 8-8.

Vanavond worden de laatste 2 kwartfinales (dus ook die van Williams - O'Sullivan) uitgespeeld.
 

JMD

Well-known member
En een 5-2 in de avondsessie zorgt voor de 12e halve finale voor O'Sullivan, hij speel tegen 3-voudig wereldkampioen Selby. Die won in zijn eerste finale trouwens van O'SUllivan, in 2014. Dat was de laatste keer dat Ronnie in de finale stond, de laatste zege (zijn 5e) was van 2013.

In de andere halve finale staat Kyren Wilson tegen Maflin of MCGill, het staat momenteel 10-12. Geen van deze 3 heren speelde ooit de WK-finale.
 

JMD

Well-known member
Gister na 1 sessie:
Wilson - McGill 2-6
O'Sullivan - Selby 5-3 (was 5-2)

Vandaag weer 1 sessie gedaan, standen nu:
Wilson - Mc Gill 8-8
O'Sullivan - Selby 7-9

Wilson en McGill gaan vanavond verder, O'Sullivan en Selby morgenochtend. Morgenmiddag en -avond worden de 1/2 finales dan afgespeeld.
 

JMD

Well-known member
Wilson won met 17-16 van McGill en O'Sullivan - Selby gaat ook naar een 33e frame. Ronnie stond 11-13 achter na de ochtendsessie maar komt terug vanavond tot 16-16
 
Bovenaan