Wat te denken over kampers, boeren en dat soort types? Ik ben zelf hier geboren maar mijn ouders dus niet. Als ik bij sommige clubs in Arnhem moest voetballen en bijvoorbeeld in Zuid, nou dan werd ik al aangepakt. Boeren in Lunteren, noemden mij, altijd: 'K... Turk'(Ik ben niet eens een Turk en wat is nou mis met een Turk? ) en dan waren we niet eens begonnen. In Barneveld heb je een club en daar zaten 10 Molukkers(dat is all??n een bepaalde club) in een team, elke keer was het raak, en die gasten konden allemaal kickboksen leek het net. Ik voetbal sinds mijn 6de, altijd last gehad van Nedelanders, ik ben en ik voel mij 100 procent Nederlander dus ik schaam mij ook voor het gedrag. Ik heb bijvoorbeeld ook tegen teams gespeeld met veel buitenlanders(denk aan Marokkanen, Turken,Indonesi?rs etc...), niks gemerkt, handje geven en gezellig kletsen na afloop. Ik probeer zo min mogelijk te oordelen en vooral niet te generaliseren maar wat ik zelf in mijn leven heb meegemaakt waren de Nederlanders(en natuurlijk niet alle) de boosdoeners.
Ik ben het ook helemaal eens met Hugo Borst. 90 procent is hier van de dupe. Johan Derksen, heeft iets niet kunnen verwerken en is het bij Derksen echt wel een persoonlijk iets. En met onderbroek douchen? Wat heeft dat met Nederlandse cultuur te maken? Ik zie meer dan genoeg Nederlanders met een onderbroek douchen hoor. Wat maakt dat uit? Het gaat om hele andere dingen en wat een bullshit om dat erbij te halen. En met onderbroeken is niet van nu hoor, ik zag het 20 jaar geleden ook.