De snor en co

Abubakari

Well-known member
Hugo Borst had het in zijn column ook over El Ghazi en de Boer. Volgens hem kan de Boer niet met Marokkanen omgaan (voorbeeld El Hamdaoui werd er bij gehaald), Borst vraagt zich af waarom El Ghazi wel op de bank terecht komt en Bazoer niet.
Lijkt mij heel simpel, El Ghazi heeft een tijdje als een natte krant gespeeld waarop Sch?ne de kans kreeg en greep. Zaterdag speelde Sch?ne zeer slecht en viel El Ghazi goed in. Dus wellicht is het straks weer andersom.
 

Janssen

Well-known member
Of komt bij Marokkanen vroeg of laat een mentaliteitskwestie naar boven? Moeizaam omgaan met tegenslagen, niet tegen kritiek kunnen etc.
 

de waan

Well-known member
Ik zie het probleem niet van de uitspraken. De meeste ploegen met een meerderheid aan Marokkaanse spelers in de selectie functioneert toch ook niet? Doet niks af aan de speltechnische kwaliteiten die dergelijke spelers doorgaans wel hebben. Wat mij betreft geldt hetzelfde voor spelers uit andere Afrikaanse landen. Een paar in je elftal is prima, maar je moet er geen 11 hebben.

Ik had niet de indruk dat Derksen het over voetbaltechnische aspecten had.
 

Batigoal

Well-known member
Hugo Borst had het in zijn column ook over El Ghazi en de Boer. Volgens hem kan de Boer niet met Marokkanen omgaan (voorbeeld El Hamdaoui werd er bij gehaald), Borst vraagt zich af waarom El Ghazi wel op de bank terecht komt en Bazoer niet.
Lijkt mij heel simpel, El Ghazi heeft een tijdje als een natte krant gespeeld waarop Sch?ne de kans kreeg en greep. Zaterdag speelde Sch?ne zeer slecht en viel El Ghazi goed in. Dus wellicht is het straks weer andersom.

Plus misschien het feit dat El Hamdaoui bij zowat al zijn clubs ruzie heeft gekregen of vroeg of laat de kont tegen de krib heeft gegooid? El Ghazi is nog heel jong en krijgt nu voor het eerst in zijn carri?re te maken met tegenslag c.q. bankzitten. Lijken me totaal verschillende gevallen.
 

DeftonesJP

New member
Nou heeft Derksen met zijn staat van dienst natuurlijk wel recht van spreken. De man heeft z'n hele leven een club gediend en is altijd in de bres gesprongen voor collega's en medespelers.
 

Jozsef

New member
Derksen had feitelijk ook gewoon gelijk. Maar dat komt links politiek correct Nederland niet zo goed uit geloof ik. Wat een heisa weer om niets.
 

Jozsef

New member
Oa Olympia en ONA uit Gouda bewijzen zijn gelijk. Daar is het in het verleden finaal uit de hand gelopen. Daar doelde Derksen ook op.
 

Voetbal-Coach

Administrator
Ik vind het een rare uitspraak van Derksen, en het slaat al helemaal nergens op dat dit over nota bene El Ghazi gezegd wordt. Die jongen komt mij over als een nuchtere en beschaafde jongen. Daarbij is het toch niet meer dan normaal dat je ten alle tijden wil spelen? Nouri idem-dito, ook een correcte en nette jongen en zo zijn er nog een hoop Marokkaanse jongens die op de Nederlandse velden lopen en liepen (denk aan een Oulida, Boukari, etc.)

Een Nederlander die altijd wilt spelen noemt men een winnaar en als hij Marokkaan is dan is het een lastige jongen.
 

gevegt

Well-known member
Oa Olympia en ONA uit Gouda bewijzen zijn gelijk. Daar is het in het verleden finaal uit de hand gelopen. Daar doelde Derksen ook op.
Dat weet ik, maar om zijn persoonlijke waarneming tot feit te verheffen vind ik wel heel erg ver gaan.
Ridicuul eigenlijk.
 

gevegt

Well-known member
Ik vind het een rare uitspraak van Derksen, en het slaat al helemaal nergens op dat dit over nota bene El Ghazi gezegd wordt. Die jongen komt mij over als een nuchtere en beschaafde jongen. Daarbij is het toch niet meer dan normaal dat je ten alle tijden wil spelen? Nouri idem-dito, ook een correcte en nette jongen en zo zijn er nog een hoop Marokkaanse jongens die op de Nederlandse velden lopen en liepen (denk aan een Oulida, Boukari, etc.)

Een Nederlander die altijd wilt spelen noemt men een winnaar en als hij Marokkaan is dan is het een lastige jongen.
Je mist zijn punt. Derksen stelt dat als er meer Marokkanen dan Nederlanders in een team of club zijn, de vereniging naar de kloten gaat.
 

zwammy

Well-known member
In deze regio zijn er toch een aantal clubs omgevallen/ opnieuw moeten beginnen nadat er % teveel allochtonen op kwamen. Het is ook niet voor niets dat de best presterende clubs hier een vrijwilligersplicht nastreven. Help jij niet mee dan mag jou kind ook niet voetballen. Zo haal je alleen de goed ge?ntrigeerde allochtonen binnen. Maar ik weet niet hoe dat boven de rivieren is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bij de atletiekvereniging hebben we zelfs een vrijwilligersplicht. Vervul je die niet, dan lap je vijftig euro. Waar vroeger in mijn tijd geen ouder van allochtonen kwamen kijken of helpen is het tegenwoordig een veel breder probleem.
 

Maasveld

Well-known member
Vaker dan het wel goed gaat?

Lul niet zo dom.
Het zal wel toeval zijn dat er dit seizoen 2 wedstrijden van Oranje/Zwart Helmond zijn gestaakt vanwege ongeregeldheden vanuit die zijde en daarnaast na een andere wedstrijd nog een flinke vechtpartij is geweest.
 
Bovenaan