De snor en co

Pascallovic

Well-known member
Het zal allemaal wel met die ophef, maar dit dikgedrukte is natuurlijk niet een reden om hem (en Vd Gijp) maar nooit op stomme uitspraken aan te spreken. En ik vind het tamelijk bizar dat er anno 2018 nog steeds zoveel mensen bestaan die zo'n moeite met homo's hebben.

Het is inderdaad jammer dat nog zoveel mensen moeite met homo's hebben. Maar daar schaar ik Johan en v/d Gijp dan weer niet onder. Zij vinden dat je ook grappen over homo's moet kunnen maken. Soms mag die gemeenschap inderdaad meer voor zichzelf opkomen en meer zelfspot mogen hebben. Wellicht brengt Johan het allemaal te simplistisch, maar dat maakt het die ophef nog niet waard.

Batigoal

Well-known member
In elk geval van honderden verongelijkte homo’s op Twitter.

Ze hebben een punt, dus dat is niet erg.

Het is inderdaad jammer dat nog zoveel mensen moeite met homo's hebben. Maar daar schaar ik Johan en v/d Gijp dan weer niet onder. Zij vinden dat je ook grappen over homo's moet kunnen maken. Soms mag die gemeenschap inderdaad meer voor zichzelf opkomen en meer zelfspot mogen hebben. Wellicht brengt Johan het allemaal te simplistisch, maar dat maakt het die ophef nog niet waard.

Johan en Gijp doen vooral uitspraken voor de kijkcijfers, de homofobie die uit de discussie op Twitter dan weer boven komt drijven vind ik droeviger en is de ophef wel waard, want laat zien dat het nog steeds een groot probleem is.

Max

Administrator
Forumleiding
Ze hebben een punt, dus dat is niet erg.

Johan en Gijp doen vooral uitspraken voor de kijkcijfers, de homofobie die uit de discussie op Twitter dan weer boven komt drijven vind ik droeviger en is de ophef wel waard, want laat zien dat het nog steeds een groot probleem is.

In al die non-discussies komt homofobie en racisme wel naar boven drijven. We hebben een grote groep bevolking die voorheen niet echt zichtbaar was, maar nu makkelijk alle ellende de wereld in kunnen slingeren.

Janssen

Well-known member
In al die non-discussies komt homofobie en racisme wel naar boven drijven. We hebben een grote groep bevolking die voorheen niet echt zichtbaar was, maar nu makkelijk alle ellende de wereld in kunnen slingeren.

Dan is het probleem dus dat een klein gedeelte van de bevolking te dom is om te poepen. Nederland heeft geen homoprobleem en ook geen racismeprobleem. Ik laat me die onzin niet aanpraten.

Max

Administrator
Forumleiding
Dan is het probleem dus dat een klein gedeelte van de bevolking te dom is om te poepen. Nederland heeft geen homoprobleem en ook geen racismeprobleem. Ik laat me die onzin niet aanpraten.

Ik denk dat het deel van de bevolking wat te dom is om te poepen niet klein is.

Desondanks wil ik ook niet direct naar een homoprobleem en een racismeprobleem Nederland breed.

Batigoal

Well-known member

Dan ligt het probleem dus niet aan diegenen die dat platform gevonden hebben, maar zijn de problemen wellicht wat groter dan we hadden gedacht.

Janssen

Well-known member
Ik denk dat het deel van de bevolking wat te dom is om te poepen niet klein is.

Ze schreeuwen harder dan de rest en hebben daar ook meer tijd voor dan de rest. Delete je Facebook-account en je krijgt nog maar de helft mee.

Pascallovic

Well-known member
Ja, het zal wel puur voor de kijkcijfers zijn en ze menen er niks van...

Twitter is het afvoerputje van de maatschappij, alles waar daar naarboven komt drijven is droevig. Echter niemand die met een oplossing komt, voor toenadering zorgt of het grotere probleem dat bepaalde bevolkingsgroepen met homo's hebben benoemd. Nee, laten we het over Johan en Rene hebben die wat simpele uitspraken gedaan hebben. Niet over degene die homo's op straat mishandelen en uitschelden.

SanMark.

Well-known member
Niet over degene die homo's op straat mishandelen en uitschelden.

Inderdaad, daar hoor je Asscher dan weer niet over.

Het is allemaal zo hypocriet als de pest.

En laat ze de straffen voor homo geweld dan eens aanpassen en dat tuig niet met 20 uur werkstraf wegsturen.

Batigoal

Well-known member
Ja, het zal wel puur voor de kijkcijfers zijn en ze menen er niks van...

Geen idee, maar dat denk ik. Het zou namelijk zomaar kunnen dat ze wel vaker iets roepen voor de kijkcijfers.

Twitter is het afvoerputje van de maatschappij, alles waar daar naarboven komt drijven is droevig. Echter niemand die met een oplossing komt, voor toenadering zorgt of het grotere probleem dat bepaalde bevolkingsgroepen met homo's hebben benoemd. Nee, laten we het over Johan en Rene hebben die wat simpele uitspraken gedaan hebben. Niet over degene die homo's op straat mishandelen en uitschelden.

Bijna helemaal mee eens. Het gebeuren op Twitter laat zien dat er een probleem is en dat daar wat aan gedaan moet worden. Jammer dat het bij overwegend steunbetuigingen blijft.

Maasveld

Well-known member
Hoe weet Derksen eigenlijk dat het als puber (met name in het voetbal) niet zo moeilijk is om uit de kast te komen?

Bovenaan