De snor en co

gevegt

Well-known member
Vanaf begin december bleef Ajax ongeslagen (twee keer gelijk, rest gewonnen en op 1 april wonnen ze bij Genoa in de halve finale van de UEFA Cup), lijkt mij stug dat ze van Gaal in april nog wilden ontslaan. Begin was moeizaam, maar daana had ie het zowel in de eredivisie als Europees op de rails.

Toch is het zo. Geen idee meer welke wedstrijd het was, maar hij won toen volgens mij de volgende wedstrijd en dat gaf de doorslag dat hij nog blijven.
Het enige wat ik er mee wil zeggen is dat Keizer wel wat meer tijd mag krijgen.
 

Abubakari

Well-known member
Toch is het zo. Geen idee meer welke wedstrijd het was, maar hij won toen volgens mij de volgende wedstrijd en dat gaf de doorslag dat hij nog blijven.
Het enige wat ik er mee wil zeggen is dat Keizer wel wat meer tijd mag krijgen.

Nou keus zat qua gewonnen volgende wedstrijd, vanaf 16 februari won Ajax al zijn competitiewedstrijden en ondertussen zaten ze voor het eerst in jaren weer in de halve finale (die werd op 18 maart al bereikt).

Mijn punt is dat het los staat van van Gaals begin of Keizer meer tijd zou moeten krijgen, de vergelijking met Bosz vorig seizoen (die pas vorig jaar in deze week zijn ideale opstelling had) ligt dan meer voor de hand dan de vergelijking met 1991/92/van Gaal. De conclusie dat je de moeizame start niet aan Keizer alleen op kunt hangen had ik al eerder getrokken.
 

erka

Well-known member
Helemaal eens met Gijp, als het niet lekker loopt moet je ervaring opstellen zoals Sch?ne, als die dan faalt is het niet zo erg, want door ervaring kan hij ermee omgaan.
 

gevegt

Well-known member
Helemaal eens met Gijp, als het niet lekker loopt moet je ervaring opstellen zoals Sch?ne, als die dan faalt is het niet zo erg, want door ervaring kan hij ermee omgaan.
Inderdaad. Als Sch?ne het in de Eredivisie geen 70 minuten meer kan volhouden, moet je er direct afscheid van nemen. Kan hij dat wel, laat hem dan beginnen.
 

Pascallovic

Well-known member
Helemaal eens met Gijp, als het niet lekker loopt moet je ervaring opstellen zoals Sch?ne, als die dan faalt is het niet zo erg, want door ervaring kan hij ermee omgaan.
Lekker makkelijk. Als ie de Jong niet had opgesteld had men daar kritiek op gehad.
 

erka

Well-known member
Het ging erom, beide spelers kunnen falen. Maar als het niet loopt en je hebt een hoop gezeik en onrust rond de club, dan heb je liever een ervaren speler die door het ijs zakt dan een jonge speler.
 
Bovenaan