De Oranjeleeuwinnen

Jamel

Administrator
Forumleiding
De dames van Oranje spelen de komende week om zich te kwalificeren voor de Olympische Spelen. Het wordt zwaar, want van een poule van 4 mag er slechts eentje uiteindelijk naar de Spelen.

De poule van Nederland is pittig:

Nederland
Zwitserland
Noorwegen
Zweden


Met name de twee Scandinavische ploegen zijn op papier beter. Daarom is het niet ongunstig dat Nederland zometeen mag beginnen tegen Zwitserland. Een overwinning kan uiteraard voor de juiste boost zorgen. Elk ander resultaat maakt ze eigenlijk al direct kansloos.

Het complete programma, waarbij alle wedstrijden voor het gemak om 19:30 uur beginnen:

2 maart 2016 Noorwegen - Zweden Woudestein
2 maart 2016 Zwitserland - NEDERLAND Kyocera Stadion
5 maart 2016 Noorwegen - NEDERLAND Het Kasteel
5 maart 2016 Zweden - Zwitserland Woudestein
9 maart 2016 Zwitserland - Noorwegen Woudestein
9 maart 2016 NEDERLAND - Zweden Het Kasteel


Grote aderlating is het afhaken van sterspeelster Lieke Martens. Zij liep afgelopen maandag een hersenschudding op tijdens de training. Derhalve zal er extra druk komen op de jonge Vivianne Miedema.

Rest mij niets anders dan jullie de opstelling van vanavond te geven. En om heel hard HUP HOLLAND HUP te roepen!

Ccjt766WAAAiKSk.jpg



Oh ja, de wedstrijden zijn te volgen op het open kanaal van FOX, voor de liefhebbers.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Verdorie schakel ik toch weer in, terwijl ik er een schijthekel aan heb dat dames-gehuppel.

Haha, herkenbaar. Ik erger me doorgaans 90 minuten lang groen en geel aan dat gedoe wat voetbal schijnt te heten. Maar toch kijk ik elke keer weer.
 

Friesland

Well-known member
Laatste keer dat ze tegen elkaar speelden won Nederland met 4-1, hoor ik. Ze kunnen het dus wel.
 

Friesland

Well-known member
Die verdediging is er wel goed in om de Zwitserse aanvallen gevaarlijker te maken dan ze eigenlijk zijn...
 

gevegt

Well-known member
Het lijkt wel of niet naar voren durven te voetballen. Met een beetje meer druk van de backs, lopen ze er zo doorheen.
 
Bovenaan