De nieuwe indeling 2023-2024 (t/m eerste klasse)

Mommiej

Well-known member
wat mij het meest opvalt hier is dat er in de 3e klasse zaterdag komend seizoen 4 zwolse clubs spelen, 2 daarvan komen in de standaard 3C terecht in oost, de andere 2 moeten naar 3D noord toe.
 

bqandy

Well-known member
Van die voorlopige eerste klasse in Noord bleek dus geen hout te kloppen.
Daar is inderdaad flink van afgeweken. De tweede en uiteindelijke definitieve optie was ook logisch.
PKC'83 is in ieder geval blij. Kreeg net een app met een paar duimen omhoog, omdat ze tegen WKE'16 gaan spelen.
 

Joost

Well-known member
Na het verwerken van alle indelingen van de standaardklassen kom ik op de volgende getallen

Zaterdag
Aantal elftallen dat verdwijnt; 46
Aantal nieuwe elftallen; 64

Zondag
Aantal elftallen dat verdwijnt; 76
Aantal nieuwe elftallen; 12

In totaal krimpt het standaardvoetbal dus met 46 elftallen.
 

JMD

Well-known member
Is dat grotendeels toe te schrijven aan het feit dat topamateurclubs geen 2 ploegen meer in de piramide mogen hebben?
 

de waan

Well-known member
Dat mag wel, ze kunnen alleen niet promoveren naar de eerste klasse.

Het grootste deel van de afname is denk ik wel wegvallende 2e standaardteams, daarna fusies en clubs die terug zijn gegaan naar de reserves.
 

Joost

Well-known member
Is dat grotendeels toe te schrijven aan het feit dat topamateurclubs geen 2 ploegen meer in de piramide mogen hebben?
19 elftallen gaan op in een fusie of SSA en dat levert 8 nieuwe teams op.
Saldo -11

22 elftallen verdwijnen omdat er gekozen wordt voor 1 speeldag.
Vanwege een horizontale overstap zijn dat 4 elftallen
13 zaterdagelftallen stoppen
5 zondagelftallen stoppen
Saldo -22

33 elftallen gaan volledig naar het reservevoetbal, 16x za, 17x zo.
19 elftallen stromen (opnieuw) in vanuit het reservevoetbal
Saldo -14

2 clubs worden opgeheven

Kom ik wel op 49 dus waar mijn verschil in zit; geen idee haha
 

Sensini

Active member
Oja natuurlijk.
En de nieuwe inschrijvingen van Alverna en Ewijk.

Dan zitten we op 46.
Off-topic: ik zie op Hollandsevelden.nl het logo van VV Ewijk, dat is met wat kleine aanpassingen een kopie van het wapen van Bulgarije uit de communistische tijd... Banden met Bulgarije of communisten lijken er echter niet te zijn, want het is (van oorsprong) een rooms-katholieke club.
 

Pieros

Active member
Off-topic: ik zie op Hollandsevelden.nl het logo van VV Ewijk, dat is met wat kleine aanpassingen een kopie van het wapen van Bulgarije uit de communistische tijd... Banden met Bulgarije of communisten lijken er echter niet te zijn, want het is (van oorsprong) een rooms-katholieke club.
Lijkt me inderdaad niet. Zover ik weet gewoon een klein dorpsclubje zoals er zoveel zijn in Maas en Waal.
 

Joost

Well-known member
Off-topic: ik zie op Hollandsevelden.nl het logo van VV Ewijk, dat is met wat kleine aanpassingen een kopie van het wapen van Bulgarije uit de communistische tijd... Banden met Bulgarije of communisten lijken er echter niet te zijn, want het is (van oorsprong) een rooms-katholieke club.
Die gelijkenis is wel heel opvallend.
 

noordooster

Well-known member
Lisse moet nu ook op zondag opdraven.
In het bekervoetbal spelen volgens mij alle zaterdagclubs niet verplicht op zondag.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan