Go Woke go broke ( voor heen De massa hysterie van BLM)

Atreides

Well-known member
Ligt dat aan het feit dat er meer zwarten wonen of dat er meer criminaliteit heerst?

De kans dat je in een drukke krappe stad met een agressieve rijstijl ergens tegenaan rijd is nu eenmaal veel en veel groter dan dat je een ongeluk hebt op het platteland.

Die Klaver is weer eens te dom of te lui om de ‘waarom-vraag’ te stellen.
 

Maasveld

Well-known member
De kans dat je in een drukke krappe stad met een agressieve rijstijl ergens tegenaan rijd is nu eenmaal veel en veel groter dan dat je een ongeluk hebt op het platteland.

Die Klaver is weer eens te dom of te lui om de ‘waarom-vraag’ te stellen.
Dat is niet alleen voor Klaver een tekortkoming. Daar heeft eigenlijk iedereen die het racisme-probleem wil aanpakken last van.
 

ALenstra

Well-known member
Dankzij de BLM-beweging is in Amerika de discussie rond sportclubs met indianen-namen ook weer opgelaaid. De Washington Redskins zijn door sponsor Fedex gevraagd om na te denken over een naamsverandering. Ook de Cleveland Indians staan open voor de discussie.
 

Ska P 187

Well-known member
dat staat toch gewoon voor Jan Kees? Toen New York nog Nieuw Amsterdam was hebben er daar een behoorlijk aantal dikke versies van rondgelopen het schijnt.
Roodhuiden, mwoah en indianen in mindere mate (? denk ik) zijn toch niet van hetzelfde niveau.
Apache en Comanche helicopters zijn geen probleem neem ik aan omdat ze correct zijn cq niet denegrerend (is dat een woord?)
 

JMD

Well-known member
Dat Redskins als beledigend wordt opgemerkt wil ik nog wel inkomen, maar 'Indians' zou toch moeten kunnen? Dat is toch de (verzamel)naam van een bevolkingsgroep.
 

erka

Well-known member
Het woord Indianen is wel een geladen begrip in de VS. Native Americans wordt ook wel vaak gebruikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

SanMark.

Well-known member
Ik vermoed omdat het woord is bedacht door iemand uit Europa.

Je kan over een aardige genocide spreken die daar heeft plaats gevonden in de eerste eeuwen dat het is ontdekt door Columbus, en alle andere smerige trucjes die er zijn geleverd om de Indianen het leven zo goed als onmogelijk te maken.
 

JMD

Well-known member
Dat is zeker zo ja. En wat denk je van de ziektes die Columbus cs meenamen waaraan ook vele indianen overleden (al deden ze dat natuurlijk niet expres).
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vind het woord Indians niet het probleem, maar juist de mensen die daar een negatief iets van maken.
 

Bonehead

Well-known member
Je rechterhand schuin omhoog steken was 100 jaar geleden ook geen probleem. Het is altijd de mens die het negatief maakt of beter gezegd: Het negatief laat voelen.
 

De Wolf

Well-known member
Dat Redskins als beledigend wordt opgemerkt wil ik nog wel inkomen, maar 'Indians' zou toch moeten kunnen? Dat is toch de (verzamel)naam van een bevolkingsgroep.

Dan kan je de staat Indiana en de stad Indianapolis ook direct veranderen.
 

SanMark.

Well-known member
Dat is zeker zo ja. En wat denk je van de ziektes die Columbus cs meenamen waaraan ook vele indianen overleden (al deden ze dat natuurlijk niet expres).


Nou ja die dekens met besmettelijke ziektes die werden uitgedeeld aan de Indianen , dat was toch de eerste vorm van biologische oorlogsvoering.

Al was dat alweer ver na Columbus.
 

JMD

Well-known member
Je rechterhand schuin omhoog steken was 100 jaar geleden ook geen probleem. Het is altijd de mens die het negatief maakt of beter gezegd: Het negatief laat voelen.
Sterker nog, dat was ook de Olympische groet... Vandaar ook standbeelden bij vele oude Olympische stadions (waaronder die van Amsterdam) waar die groet wordt uitgebracht. Context is alles...
 

SanMark.

Well-known member
Net op Radio 1 een politie woordvoerder dat de gebalde vuist van de knielende agenten wel in de context gezien moest worden want ze waren daar om te verbinden en te begeleiden en als iedereen dan knielt moet je maar meedoen want anders val je wel enorm uit de toon was zijn mening .

Dat was nadat een andere gast zei dat de politie zijn neutraliteit verliest als ze zulke standpunten tijdens een demonstratie innemen.

M.a.w. als de politie tussen een demonstratie van skinheads staat en iedereen strekt zijn rechterhand naar voren dan moet de politie maar meedoen want anders val je wel enorm uit de toon.
 
Bovenaan