Go Woke go broke ( voor heen De massa hysterie van BLM)

Ska P 187

Well-known member
De oorsprong van het probleem zit 'm met name in het gebrek aan training van de agenten, maar laten we niet doen alsof de politie in de US niet zwaar racistisch is.
Evengoed is defunden inderdaad niet de oplossing.
 

Maasveld

Well-known member
De oorsprong van het probleem zit 'm met name in het gebrek aan training van de agenten, maar laten we niet doen alsof de politie in de US niet zwaar racistisch is.
Evengoed is defunden inderdaad niet de oplossing.
Waaruit blijkt dat de politie in de VS in zijn geheel zwaar racistisch is?
 

SuikerBrood

Well-known member

Heb je een rapportje? Ben benieuwd welke periode dit over gaat. En of corona misschien er iets mee te maken heeft.

Daarnaast is defund the police natuurlijk een achterlijk statement. Het gaat om de vraag hoe je het geld besteed, niet waar. Het schrijnende gebrek aan training van de Amerikaanse politie, de slechte lonen en de investeringen in al die wapens zijn problemen, niet de hoeveelheid geld die de politie ontvangt.
 

zwammy

Well-known member
Daarom staat er ook dat het een holle slogan is.

Rapportje zal wel op te zoeken zijn, daar heb ik geen tijd voor alleen bij Minneapolis is het van 2020
 

zwammy

Well-known member
Heb je ook de aantallen delequenten?

Hier worden marrokaantjes in Bentleys ook vaker aangehouden dan omatjes in twingos, zijn we hier dan ook racistisch.?
 

Ska P 187

Well-known member
Ik verwachte m al, maar dat kan je 2 kanten op uitleggen.
In dat aangehaalde rapport stond ook iets van dat per controle blanken er bepaald niet beter uit kwamen als zwarten.
Als je een bepaalde bevolkingsgroep veel vaker controleert dan zullen er denk ik ook meer mensen gepakt worden uit die groep.
Maar die verzin ik zo uit mijn duim.
 

zwammy

Well-known member
Nou ja, als je het aantal moorden kijkt in Amerika is het ook niet gek dat 1 groep gevaarlijker word geacht dan een andere groep. Lijkt me ook niet zo vreemd.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik verwachte m al, maar dat kan je 2 kanten op uitleggen.
In dat aangehaalde rapport stond ook iets van dat per controle blanken er bepaald niet beter uit kwamen als zwarten.
Als je een bepaalde bevolkingsgroep veel vaker controleert dan zullen er denk ik ook meer mensen gepakt worden uit die groep.
Maar die verzin ik zo uit mijn duim.
The study also found that once stopped, black drivers were searched about 1.5 to 2 times as often as white drivers, while they were less likely to be carrying drugs, guns, or other illegal contraband compared to their white peers.
 

U.G.

Well-known member

Nou in héél Amerika zijn ze anders maar weer lekker ouderwets aan het moorden geslagen, en dat geld echt niet alleen voor deze steden. Zelfs in de steden waar juist meer geld is gegaan naar de politie ! Dit is gewoon weer zo'n politiek dingetje dat nergens op is gebaseerd.

En sinds wanneer werkt zoiets als politie-inzet preventief op moord, doen ze aan 24/7 persoonsbeveiliging in de enge wijken ?
 

U.G.

Well-known member
Wel of je er sneller tussenuit gepikt wordt

Gezien de hoge crime-rates in de inner-cities is het aannemelijker dat ze minderheden eruit pikken gezien de samenstelling in die wijken. Vind ik ook logisch, zou het werken en bijdragen aan leefbaarheid in die zones, zie de rest dan maar als een soort van collateral damage zou ik zeggen. Máár...het werkt niet. In Chicago is het gewoon praktisch jaar in jaar uit the purge, en een paar jaar geleden hebben ze daar een stop and frisk gelanceerd die 4x de intensiteit had van die van NY. Maar het bloedbad ging gewoon vrolijk verder, het piekte zelfs.

In NY kelderde de moordaantallen vanaf de jaren 90, en iets later is daar stop and frisk ingevoerd. Het leverde zelden aanhoudingen op, maar of het toch afschrikt en dus heeft bijgedragen...I don't know. In LA, moordstad jaren 90 nr 1, geen stop and frisk whatsoever, maar moordaantallen kelderden er sneller dan in NY.

Heel misschien een ideetje voor de politiek daar, pak eens een keer de gunrights aan, gewoon om ff te kijken wat er gebeurt. Het is stoer om law en order te blijven roepen rondom verkiezingstijd, maar die kennen we nou al 50 jaar.
 

JMD

Well-known member
Heel misschien een ideetje voor de politiek daar, pak eens een keer de gunrights aan, gewoon om ff te kijken wat er gebeurt. Het is stoer om law en order te blijven roepen rondom verkiezingstijd, maar die kennen we nou al 50 jaar.
Helemaal mee eens in het algemeen. Alleen denk ik niet dat de criminelen die zorgen voor die overlast qua moordaanslagen zich zullen laten leiden door het aanpakken van die gunrights.
 
Bovenaan