DE KLASSIEKER

DE KLASSIEKER


  • Totaal aantal stemmers
    21
  • Opiniepeiling gesloten .

Abubakari

Well-known member
b7a7c19a1d2850502a0de0025fff37be0397a9d7.jpg


Zondag weer de wedstrijd der wedstrijden, de verliezer zit met gebakken peren, de winnaar houdt het het licht van PSV in zicht. Gelijkspel hebben ze beide niks aan. Feyenoord speelt eerst nog tegen Shakhtar, Ajax is vrij van Europese verplichtingen.

De historie + de laatste 11 competitieklassiekers in de Kuip:
61ste editie
Feyenoord wint 18x
Gelijk 22x
Ajax wint 21
Doelsaldo 113-113


Zo 22-10-2006 Feyenoord - Ajax 0-4
Zo 11-11-2007 Feyenoord - Ajax 2-2
Zo 21-9-2008 Feyenoord - Ajax 2-2
Zo 31-1-2010 Feyenoord - Ajax 1-1
Zo 19-9-2010 Feyenoord - Ajax 1-2
Zo 29-1-2012 Feyenoord - Ajax 4-2
Zo 28-10-2012 Feyenoord - Ajax 2-2
Zo 2-3-2014 Feyenoord - Ajax 1-2
Zo 21-9-2014 Feyenoord - Ajax 0-1
Zo 8-11-2015 Feyenoord - Ajax 1-1
Zo 23-10-2016 Feyenoord - Ajax 1-1
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kans lijkt mij enorm klein dat Feyenoord gaat winnen. Daar moeten we heel veel sterker dan Ajax voor zijn en we zijn hooguit gelijkwaardig. Daarnaast nogal wat vraagtekens centraal achterin.
 

SanMark.

Well-known member
Kans lijkt mij enorm klein dat Feyenoord gaat winnen. Daar moeten we heel veel sterker dan Ajax voor zijn en we zijn hooguit gelijkwaardig. Daarnaast nogal wat vraagtekens centraal achterin.

Je speelt thuis. Dat is ongeveer het enige voordeel.
 

Eresd?g?

Banned
Ajax heeft twee wedstrijden op rij slecht gespeeld maar toch gewonnen. Mijn verwachtingen is dat ze komende zondag goed spelen maar wel verliezen van een mazzelend Feyenoord. 2 - 1 zeg ik.
 

Pascallovic

Well-known member
Normaal zou ik 1-1 zeggen, maar als ik dan toch moet kiezen ga ik voor een overwinning voor Ajax. Zo vaak wint Feyenoord tenslotte ook niet van Ajax. Al spelen Ajax volledig van het veld staan ze nog regelmatig met lege handen.
 

gevegt

Well-known member
De klassieker na een Europese wedstrijd van Feyenoord. Lekker gepland door de KNVB.
 

Abubakari

Well-known member
De klassieker na een Europese wedstrijd van Feyenoord. Lekker gepland door de KNVB.

Juist goed gepland, PSV-Feyenoord was ook na een midweekje Europa. Kortom, de KNVB had de clubs die in Europa actief waren/zouden zijn tegen elkaar gepland na een Europese midweek. Maar toen kwamen Osijek en Rosenborg.
 

Max

Administrator
Forumleiding
DE KLASSIEKER

Feyenoord zou met deze planning eigenlijk in het voordeel zijn. Als je dinsdagavond speelt, dan mag je er zondag best weer staan.
 

Miramar

Well-known member
Feyenoord gaat de wedstrijd domineren en Ajax krijgt de punten. Gio ziet weer aanknopingspunten.
 
Bovenaan